Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy w Starej Dąbrowie
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

ZARZĄDZENIE NR 72/2005 w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzedu Gminy w Starej Dąbrowie

ZARZĄDZENIE  Nr 72/2005

Wójta Gminy w Starej Dąbrowie

z dnia  3 listopada 2005 r.

 

 

 

w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Starej Dąbrowie

 

 

 

 

  Na podstawie art.33 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Nr 102 poz.1055, Nr 116 poz. 1203;  z 2005r. Nr 172 poz.1441, Nr 175 poz. 1457)  ustala się, co następuje:

 

 

 

§ 1. Ustala się Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Starej Dąbrowie , stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.

 

 

 

§ 2. Traci moc Zarządzenie Nr 72/2003 Wójta Gminy w Starej Dąbrowie z dnia 4 sierpnia 2003r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Starej Dąbrowie i zmienione  zarządzeniem   Nr 15/04  z dnia 1 kwietnia 2004r.

 

 

 

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

 

 

 

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. 

 

 

 

 

                                                                                      Wójt

                                                                          Grzegorz Czajkowski 

 

                                                                Załącznik

                                                               do Zarzadzenia Nr 72/2005

                                                               Wójta Gminy Stara Dabrowa

                                                                z dnia 3 listopada 2005r.

I.                   POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

 

 

   § 1. Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Starej Dąbrowie, określa organizację i zasady funkcjonowania urzędu.

 

 

   § 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

 

1)      urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Gminy w Starej Dąbrowie,

2)      gminie – należy przez to rozumieć Gminę Stara Dąbrowa,

3)      radzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy w Starej Dąbrowie,

4)      wójcie – należy przez to rozumieć Wójta Gminy Stara Dąbrowa,

5)      zastępcy – należy przez to rozumieć Zastępcę Wójta Gminy Stara Dąbrowa,

6)      jednostkach organizacyjnych – należy przez to rozumieć jednostkę organizacyjną, utworzoną do realizacji zadań gminy,

7)      sekretarzu – należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Stara Dąbrowa,

8)      skarbniku – należy przez to rozumieć Skarbnika Gminy Stara Dąbrowa,

9)      regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy.

 

    § 3. Urząd jest jednostką organizacyjną gminy, przy pomocy, której wójt wykonuje zadania z zakresu administracji publicznej, wynikające z zadań własnych, zadań zleconych z mocy ustaw lub przejętych przez gminę w wyniku porozumień z organami administracji rządowej lub jednostkami samorządu terytorialnego.

 

   § 4. Urząd działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, statutu gminy, regulaminu oraz aktów prawnych wydanych przez radę oraz wójta.

 

   § 5. Siedzibą urzędu jest budynek nr 20 w miejscowości Stara Dąbrowa.

 

   § 6. Urząd jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.

 

 

 

II. ZASADY KIEROWANIA URZĘDEM

 

 

   § 7. 1.Kierownikiem urzędu jest wójt.

   2. Wójt kieruje Urzędem przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza Gminy i Skarbnika Gminy.

   3.   Wójtowi podlegają bezpośrednio:

1) Zastępca,

2) Sekretarz,

3) Skarbnik,

4) Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,

5) Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy,

6) Radca prawny.

   4. Wójt jest terenowym organem obrony cywilnej.

 

   § 8. Do wyłącznych kompetencji Wójta należy:

1)      organizowanie pracy Urzędu,

2)      kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz,

3)      prowadzenie gospodarki finansowej gminy,

4)      wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,

5)      składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy,

6)      przedkładanie uchwał wojewodzie i regionalnej izbie obrachunkowej,

7)      ustalanie regulaminów Urzędu,

8)       gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu,

9)      wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

10)  wykonywanie uchwał Rady Gminy,

11)  reprezentowanie Gminy i jej organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym oraz przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowe,

12)  załatwianie wniosków posłów i senatorów oraz interpelacji radnych,

13)  uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,

14)  prowadzenie spraw z zakresu oświaty i szkolnictwa na terenie gminy,

15)  koordynowanie służb użyteczności publicznej,

16)  zarządzanie mieniem gminnym zgodnie z jego przeznaczeniem i składanie w tych sprawach wniosków i propozycji Radzie Gminy,

17)  organizowanie akcji ratowniczej w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,

18)  koordynowanie spraw z zakresu gospodarki komunalnej, w tym robót publicznych,

19)  organizowanie współdziałania z samorządem mieszkańców wsi oraz jednostkami organizacyjnymi gminy,

20)  koordynowanie opieki zdrowotnej na terenie gminy w zakresie obowiązujących przepisów prawa,

21)  podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów,

22)  koordynowanie Ochotniczymi Strażami Pożarnymi w tym administrowanie remizami i jednostkami bojowymi,

23)  współdziałanie z innymi instytucjami w realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

 

 

 

   § 9. 1.Zastępca Wójta Gminy na podstawie upoważnienia wydanego przez Wójta może wydawać decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej.

   2. Zastępca wójta powoływany jest przez wójta.

   3. Do zadań zastępcy wójta należy nadzór nad działalnością :

1)      pomocy społecznej,

2)      spraw rolnictwa, melioracji,  ochrony przeciwpożarowej ochrony środowiska.

3)      rozwoju kultury, kultury fizycznej i sportu, ochrony dóbr kultury.

4)      koordynowania działań podejmowanych przez gminę w zakresie integracji z Unią Europejską.

5)      współpraca z organizacjami pozarządowymi.

 

   4. prowadzenie spraw w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 21 listopada 1967r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej  (Dz.U. z 1988r. Nr 30, poz. 207 z póź. zm.).

 

 

 

   § 10. 1. Sekretarz gminy jest powoływany przez radę gminy na wniosek wójta.

   2. Do zadań Sekretarza gminy należy w szczególności:

1)      zapewnienie zgodności działania urzędu z obowiązującymi przepisami prawa,

2)      nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw obywateli,

3)      organizacja pracy biura i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne,

4)      nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,

5)      inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych,

6)      zapewnienie skutecznego sposobu publikowania prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie gminy,

7)      nadzorowanie współdziałania z sołectwami i jednostkami organizacyjnymi gminy,

8)      wydawanie różnych poświadczeń urzędowych,

9)      współpraca z sąsiednimi gminami,

10)  dekretowanie korespondencji,

11)  prowadzenie zbioru przepisów prawnych (dzienniki ustaw i monitory).

 

 

 

 

   § 11. 1. Skarbnik gminy jest powoływany przez Radę Gminy na wniosek wójta.

   2. Do zadań Skarbnika Gminy należy:

1)      wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,

2)      przygotowywanie projektu budżetu i przedstawianie Radzie Gminy i Wójtowi,

3)      nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy,

4)      współpraca z RIO w zakresie realizacji budżetu,

5)      kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,

6)      sporządzanie sprawozdawczości budżetowej,

7)      kompletowanie wniosków w sprawach udzielania kredytów bieżących i długoterminowych oraz pozyskiwanie środków pozabudżetowych,

8)      prowadzenie obsługi finansowej inwestycji,

9)      kontrola przestrzegania dyscypliny budżetowej w zakresie gospodarki finansowej,

10)  nadzorowanie całokształtu prac wykonywanych przez pracowników pionu finansowego i przeprowadzanie bieżącej kontroli w zakresie powierzonych pracownikom obowiązków,

11)  przygotowywanie projektu uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta w sprawach budżetowych,

12)  odbieranie faktur VAT,

 

 

III. WEWNĘTRZNA STRUKTURA ORGANIZACYJNA URZĘDU

 

   § 12.1. Strukturę organizacyjną Urzędu stanowią:

   1. Kierownictwo Urzędu:

a)Wójt Gminy - stanowisko z wyboru,

b)Zastępca Wójta Gminy - stanowisko z powołania,

c)Sekretarz Gminy - stanowisko z powołania,

d)Skarbnik Gminy- stanowisko z powołania.(główny księgowy budżetu)

 

   2.Stanowiska pracy ds.:                                            symbol

 

 a)organizacyjnych, kadrowych  i oświaty                                           Or

 b)wymiaru podatku i opłat                                                                  Pod

 c)księgowości podatkowej i opłat                                                       Fin.2

 d)obywatelskich                                                                                  SO

 e)Urząd Stanu Cywilnego                                                                   USC

 f)obsługi prawnej                                                                                Or

 g)społecznych i obsługi Rady Gminy                                                RG i RS  

 h)geodezji i gospodarki gruntami                                                       GNG

 i)rolnictwa, ochrony środowiska i administracyjnych                        Rol                                            

 j)promocji, integracji europejskiej i turystyki                                          PIE             

 k)obronnych i obrony cywilnej                                                           OC

 l)kancelaryjnych                                                                                 Kan

 m)obsługi finansowej szkół                                                                Fin.3

 n)planowania przestrzennego i infrastruktury technicznej                 PI

 o)księgowości budżetowej                                                                  Fin.1

  p)Pion Ochrony

       · pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych,                      PO

       · kierownik kancelarii tajnej.                                                         KT

 

 

   § 13.   Strukturę organizacyjną urzędu określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.

 

 

   § 14.    Do obowiązków pracowników urzędu należy:

1)      należyte i terminowe wykonywanie powierzonych zadań,

2)      znajomość przepisów prawa niezbędnych do prawidłowego wykonywania powierzonych spraw,

3)      załatwianie spraw należycie i wyczerpująco w sposób obiektywny i zgodny z posiadana wiedzą,

4)      dbałość o porządek w miejscu pracy oraz właściwe zabezpieczenie powierzonych dokumentów służbowych,

5)      przestrzeganie dyscypliny pracy oraz ustalonego porządku,

6)      zachowanie tajemnicy służbowej oraz innych tajemnic prawem chronionych, w tym ustawy o ochronie danych osobowych i ochronie informacji niejawnych,

7)      zgłaszanie przełożonemu na piśmie wniosku o wyłączenie z prowadzenia spraw, które dotyczą bezpośrednio interesu prawnego pracownika lub członków jego rodziny oraz w innych przypadkach określonych przepisami prawa.

 

 

   § 15. Do pracowników urzędu w zakresie praw i obowiązków mają zastosowanie przepisy ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy kodeks pracy oraz wydane na ich podstawie przepisy wykonawcze.

 

                         

   § 16. Do zadań stanowiska pracy do spraw organizacyjnych,  kadrowych i oświaty  należy w szczególności:

1)      przygotowanie dokumentacji związanej z zatrudnianiem  i zwalnianiem pracowników,

2)      prowadzenie akt osobowych i dokumentacji pracowników Urzędu Gminy, GOPS, bibliotek, GCK i dyrektorów Szkół,

3)      wykonywanie planów urlopów wypoczynkowych i prowadzenie ewidencji wykorzystanych urlopów,

4)      prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i doskonaleniem zawodowym pracowników,

5)      prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich,

6)      organizowanie zatrudnienia pracowników w ramach umów w Powiatowym Urzędem Pracy.

7)      prowadzenie i załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników,

8)      sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w zakresie kadr,

9)      prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego szkoły, w tym:

a)      zakładanie, przekształcanie i likwidowanie gminnych jednostek oświatowych,

b)      kształtowanie sieci szkół podstawowych i gimnazjum,

c)      analizowanie arkuszy organizacyjnych  szkół podstawowych i gimnazjum,

d)      zapewnienie nadzoru nad obsługą ekonomiczno-finansową gminnych jednostek oświatowych,

e)      organizowanie konkursów na stanowiska kierownicze w oświacie gminnej,

f)        powoływanie Komisji Egzaminującej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy,

g)      przygotowywanie projektu regulaminu wynagradzania nauczycieli.

h)      sporządzanie sprawozdań w zakresie powierzonych obowiązków,

i)        przyznawanie stypendiów socjalnych, za osiągnięcia w nauce i osiągnięcia sportowe oraz zasiłków szkolnych.

10)  obsługa systemu informatycznego LEX,

11)  przygotowanie projektu regulaminów, statutu i ich zmian.

 

 

   § 17. Do zadań stanowiska pracy do spraw wymiaru podatku i opłat należy w szczególności:

1)      wymiar i pobór podatków i opłat lokalnych,

2)      pracowanie projektów uchwał w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, transportowego,   podatku od posiadania psów oraz dziennych stawek opłaty targowej,

3)      odroczenia należności podatkowych,

4)      rozpatrywanie wniosków o udzielanie ulg,

5)      opracowanie projektów decyzji w sprawie ulg oraz umorzeń należności z tytułu podatków i opłat,

6)      nadzór nad jednostkami gospodarki uspołecznionej i spółdzielczej w zakresie prawidłowości naliczania danych w deklaracjach podatkowych,

7)      wydawanie zaświadczeń dotyczących posiadania gospodarstwa rolnego, w tym:

a) przychodowości z gospodarstwa,

b) okresu zatrudnienia w indywidualnym gospodarstwie rolnym,

8)      organizowanie współpracy z sołtysami i sołectwami,

9)      prowadzenie dokumentacji z wyborów sołtysa i rad sołeckich,

10)  rozliczanie sołtysów,

11)  naliczanie sołtysom prowizji za inkaso podatkowe,

12)  prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej swego stanowiska,

13)  przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych,

14)  przestrzeganie przepisów ustawy o opłacie skarbowej,

15)  wystawianie upomnień i tytułów egzekucyjnych za podatki lokalne,

 

 

   § 18. Do zadań stanowiska pracy do spraw księgowości podatkowej i opłat należy w szczególności:

1)      ewidencja i amortyzacja środków trwałych,

2)      ewidencja wyposażenia środków gminy,

3)      rozliczanie inwentaryzacji,

4)      ewidencja i egzekucja wpływów z tytułu czynszów za lokale mieszkalne i użytkowe,

5)      egzekucja wpływów z tytułu podatków lokalnych,

6)      księgowanie wpływów podatków od osób prawnych i osób fizycznych,

7)      prowadzenie obsługi finansowej związanym z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych  szkół,

8)      prowadzenie spraw w zakresie podatku VAT,

9)      prowadzenie spraw w zakresie podatku dochodowego PIT 4 szkół,

10)  prowadzenie ewidencji wyciągów bankowych,

11)  prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników oświaty,

12)  księgowanie  operacji finansowych,

13)   wystawianie faktur VAT.

 

 

 

   § 19. Do zadań stanowiska pracy do spraw obywatelskich należy w szczególności:

1) z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych:

a)wydawanie dokumentów tożsamości,

b)prowadzenie ewidencji ludności pobytu stałego, czasowego i cudzoziemców,

c)nanoszenie numerów ewidencyjnych ze stacji komputerowej „PESEL” na KOM-y,

d)współpraca z WKU, prowadzenie ewidencji obowiązku wojskowego,

e)prowadzenie kontroli adresowej,

f)wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania, współpraca z Policją, w zakresie ewidencji.

2) wykonywanie zadań urzędnika wyborczego, wynikających z przepisów szczególnych.

 

 

   § 20.  Do zadań Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w szczególności należy:

1) prawo o Aktach Stanu Cywilnego:

a)   sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw, zgonów,

b)      sporządzanie przypisków zmian w księgach stanu cywilnego,

c)      prowadzenie archiwum ksiąg stanu cywilnego,

d)      wydawanie decyzji w sprawach zmian imion i nazwisk.

 

2) Prowadzenie spraw Stanu Cywilnego zgodnie z ustawą kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, tj. przyjmowanie oświadczeń o:

a)      wstąpieniu w związek małżeński,

b)      przyjmowaniu zapewnień i wydawanie zaświadczeń nobiturientów,

c)      wyborze nazwiska jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,

d)      wstąpienie w związek małżeński w przypadku grożącego niebezpieczeństwa,

e)      powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,

f)        uznaniu dziecka,

g)      nadanie dziecku nazwiska męża matki,

 

3) Zgodnie z Kodeksem Postępowania Cywilnego:

a) ustanawianie pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszczenia alimentacyjne,

b) ustanawianie pełnomocnika w sprawach o przysposobienie.

 

 

 

   § 21. Do zadań stanowiska pracy do spraw obsługi prawnej w szczególności należy:

1)      prowadzenie obsługi prawnej rady gminy, wójta i doradztwo na rzecz poszczególnych stanowisk pracy w Urzędzie,

2)      wykonywanie zastępstwa sądowego przed Sądami powszechnymi, gospodarczymi, Naczelnym Sądem Administracyjnym i innymi organami rozstrzygającymi spory,

3)      opiniowanie oraz doradztwo prawne dla jednostek organizacyjnych nadzorowanych i przyporządkowanych  (GOPS, biblioteki, szkoły),

4)      udzielanie porad prawnych dla rad sołeckich i mieszkańców gminy,

5)      pomoc w opracowywaniu oraz opiniowanie wydawanych aktów prawnych,

6)      udział i pomoc prawna w prowadzeniu egzekucji należności Urzędu i wydawanie opinii prawnych dotyczących umorzenia,

7)      pomoc prawna w prowadzeniu przetargów przez Urząd,

8)      opiniowanie i uczestnictwo w prowadzonych przez Urząd rokowaniach w sprawie zawarcia umów długoterminowych lub znacznej wartości,

9)      opiniowanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach obywateli,

10)  bieżąca aktualizacja aktów prawnych i zapoznanie ze zmianami pracowników.

 

 

 

   § 22. Do zadań stanowiska pracy do spraw społecznych i obsługi Rady Gminy w szczególności należy:

1) Obsługa organizacyjna Rady Gminy i jej organów w zakresie:

a)      organizowanie posiedzeń Rady Gminy i Komisji Rady,

b)      prowadzenie ewidencji oraz publikacji uchwał Rady Gminy i przedkładanie

odpowiednim organom,

c)      w uzgodnieniu z przewodniczącym Rady opracowywanie i przedkładanie wstępnego

projektu rocznego planu pracy Rady i Komisji,

d)      sporządzanie protokółów, list obecności z posiedzeń sesji i Komisji Rady,  

      przedstawianie przewodniczącemu obrad kompletu dokumentów będących przedmiotem

      obrad, a radnym materiały uzupełniające i dodatkowe,

 

e)      sporządzanie i przekazywanie spraw ustanowionych uchwałami Rady wpisanymi do jej protokółów, a także postulaty i zapytania radnych właściwym adresatom, czuwanie nad terminowym udzielaniem odpowiedzi na nie,

f)        opracowanie projektów uchwał z inicjatywy radnych,

g)      prowadzenie dokumentacji kontrolnej i pokontrolnej wynikającej z działalności Rady i Komisji Rady,

h)      udział w przygotowywaniu i prowadzeniu wyborów do Rady, wyboru przez Radę Ławników, członków Kolegium,

i)        udział w prowadzeniu konsultacji społecznych i referendum na terenie działania Rady,

j)        wdrażanie uchwał Rady i nadzór nad ich wykonywaniem.

2) Organizacja i prowadzenie archiwum zakładowego,

3) Realizacja zadań z zakresu  kultury,

4) Realizacja zadań z zakresu ochrony zdrowia.

 

 

   § 23.  Do zadań stanowiska pracy do spraw geodezji  i  gospodarki gruntami należy w szczególności:

1) z zakresu gospodarki mieniem komunalnym:

a)      przygotowanie i ogłaszanie przetargów na wykonanie wyceny nieruchomości gminy,

b)      przygotowanie do sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych na rzecz najemcy,

c)      przygotowanie do sprzedaży w drodze przetargów działek, domów, lokali mieszkalnych i użytkowych,

d)      przygotowanie niezbędnych dokumentów do komunalizacji mienia na rzecz gminy,

e)      prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przejęciem i wykupem gruntów od osób fizycznych niezbędnych pod rozbudowę urządzeń komunalnych,

f)        sporządzanie informacji, ofert o mieniu gminy,

g)      praca w komisjach przetargowych,

h)      prowadzenie ewidencji gruntów i budynków,

i)        udzielanie pomocy przy inwentaryzacji mienia gminy,

2) z zakresu rolnictwa:

 

a)      współdziałanie z jednostkami współpracującymi na rzecz rolnictwa,

b)      wykonywanie zadań związanych z ochroną roślin uprawnych,

c)      przygotowanie i nadzorowanie spisów rolnych, przeprowadzanie spisów kwartalnych oraz szacowanie plonów płodów rolnych,

d)      realizacja zadań z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych,

e)      prowadzenie akt dotyczących własności gospodarstw rolnych.

f)         współpraca z ANR .

3)  z zakresu ewidencji lokali mieszkalnych i użytkowych:

a)      umowy na wynajem,

b)      ustalanie stawek czynszu,

c)      kontrola wykorzystania lokali,

4)  z zakresu geodezji i kartografii:

a)      prowadzenie postępowania administracyjnego na rozgraniczenia i podziały nieruchomości,

b)      nadawanie numeracji porządkowej na nieruchomości,

5) prowadzenie rejestru zabytków.

 

 

   § 24. Do zadań  stanowiska pracy do spraw rolnictwa, ochrony środowiska i administracyjnych w szczególności należy:

1)      sprawy związane z rozwojem rolnictwa na terenie gminy,

2)      koordynacja gospodarki nasiennej,

3)      współpraca ze służbą kwarantanny i ochrony roślin w zakresie zwalczania chorób, szkodników i chwastów w uprawach i nasadzeniach oraz nadzór w tym zakresie,

4)      realizacja zadań wynikających z ustawy o hodowli, ochronie zwierząt i prawa łowieckiego,

5)      koordynowanie prac związanych z melioracją gruntów,

6)      współdziałanie z organizacjami rolników,

7)      w zakresie ochrony przyrody:

a)      ustalanie i pobieranie opłat za usuwanie drzew i krzewów,

b)      występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia dotyczące ochrony środowiska,

c)      nakładanie kar za niszczenie terenów zieleni lud drzew lub ich usuwanie bez wymaganego zezwolenia.

8) w zakresie ochrony zwierząt:

a)      wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psa rasy uznanej za agresywną,

b)      podejmowanie działań na rzecz ochrony zwierząt, współdziałanie w tym zakresie z odpowiednimi instytucjami i organizacjami,

c)      przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawie wyłapywania zwierząt bezdomnych,

d)      podejmowanie decyzji o czasowym odebraniu i przeznaczeniu zwierzęcia zaniedbanego lub okrutnie traktowanego,

e)      zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom oraz organizowanie ich wyłapywania,

9) prowadzenie spraw związanych  z drogami gminnymi oraz współpraca z zarządem wojewódzkim  i powiatowym dróg,

10) sprawowanie nadzoru nad cmentarzami,

11)  sprawowanie nadzoru nad oświetleniem ulic,

12)  sprawowanie nadzoru nad pracownikami skierowanymi do pracy z Powiatowego Urzędu Pracy w zakresie rozdysponowania prac,

13)  zabezpieczenie przestrzegania przepisów bhp i ppoż., prowadzenie instruktażu bhp i wykonywanie zadań i obowiązków służby bhp w Urzędzie i kontrola w tym zakresie,

14)  koordynacja spraw z zakresu ochrony p. pożarowej, a w szczególności:

a)      współpraca z koordynatorem ochrony p.poż.

b)      rozliczanie kierowców OSP z paliwa,

15)  realizacja zadań z zakresu wykonywania kary ograniczenia wolności oraz pracy społecznie użytecznej,

16)   realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności gospodarczej,

17)   wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

18)  naliczanie opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,

 

 

 

   § 25. Do zadań stanowiska pracy do spraw promocji, integracji europejskiej i turystyki w szczególności należy:

1)  w zakresie przygotowania programów i pozyskiwania środków pomocowych:

    a) pozyskiwanie informacji o środkach pomocowych i funduszach celowych,

    b) opracowywanie wniosków funduszy celowych i decydentów środków pomocowych,

    c) składanie wniosków do dysponentów funduszy celowych i środków pomocowych,

    d) przekazywanie jednostkom organizacyjnym gminy  informacji  na te-

        mat możliwości pozyskiwania środków pomocowych,

    e) opracowywanie informacji prasowych na temat programów celowych i środków pomo-

        cowych,

    f) nawiązywanie kontaktów w zakresie współpracy z partnerami na terenie kraju i za gra-

        nicą w celu pozyskiwania funduszy celowych.

 2) w zakresie promocji:

     a) gromadzenie informacji o gminie ,

     b) współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie gromadzenia i wykorzystania

         informacji,

     c) promowanie osiągnięć i możliwości gospodarczych gminy Stara Dąbrowa,

     d) prowadzenie spraw dotyczących współpracy z zagranicą, w tym opracowywanie pro-

         gramów współpracy i ich realizacja,

     e) opracowywanie i wydawanie materiałów promocyjnych,

     f )gromadzenie informacji i przygotowywanie wniosków dotyczących funduszy 

        pomocowych i programów specjalnych,

     g) przygotowywanie materiałów informacyjnych dla Wójta,

     h) techniczna obsługa uroczystości , pokazów i imprez promujących gminę.

c)      przygotowanie i koordynowanie polityki informacyjnej w środkach masowego przekazu,

d)      prowadzenie kroniki gminnej,

e)      współpraca z organizacjami pozarządowymi ( planowanie, nadzór i kontrola wykorzystania dotacji )

f)        koordynacja opracowania strategii rozwoju gminy, opracowywanie kierunków rozwoju.

g)      promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego gminy w kraju i za granicą

h)      koordynowanie działań w zakresie zamieszczenia informacji na stronie interenetowej i w Biuletynie Informacji   Publicznej,

i)         działanie na rzecz rozwoju infrastruktury turystycznej.

 

 

 

   § 26. Do zadań stanowiska pracy do spraw obronnych i obrony cywilnej w szczególności należy:

1)      wykonywanie zadań z zakresu obronności kraju,

2)      ochrona tajemnicy służbowej oraz zabezpieczenie mienia,

3)      realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony:

a)      przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny oraz wykonywanie zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony określonych w ustawach,

b)      organizowanie przez jednostki organizacyjne gminy zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony,

c)      czynności związane z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi,

 4) opracowywanie i aktualizowanie dokumentów w ramach planowania obronnego, w tym:

a) planu operacyjnego funkcjonowania gminy,

b)  dokumentacji stanowiska  kierowania (SK) i przemieszczenia się na zapasowe miejsce  pracy Wójta,          

4)      opracowanie i prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru Urzędu, zapewnienie właściwego obiegu decyzji i informacji dla potrzeb kierowania przez Wójta,

5)      organizowanie i  przeprowadzenie rejestracji przedpoborowych,

6)      realizacja zadań związanych z przeprowadzeniem poboru,

7)      prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem osób od pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,

8)      wykonywanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych w tym  opracowanie:

a) planu świadczeń osobistych Gminy Stara Dąbrowa,

b) planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w  razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie Gminy Stara Dąbrowa,

c) planu świadczeń rzeczowych Gminy Stara Dąbrowa ,

d) planu świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji w czasie    ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie Gminy Stara Dąbrowa ,  

e) zbiorczego wykazu świadczeń osobistych i rzeczowych  przewidzianych  do realizacji na obszarze gminy,

9)      opracowanie i aktualizowanie dokumentacji ( planu ) akcji kurierskiej  Gminy Stara Dąbrowa,

10)   planowanie i organizowanie szkolenia obronnego na terenie Gminy, w tym:

a) opracowanie programu szkolenia Gminy Stara Dąbrowa,

b) opracowanie planu szkolenia Urzędu Gminy,

c) opracowanie dokumentacji ćwiczeń i treningów obronnych,

11)  nadzorowanie utrzymania i konserwacji rezerw mobilizacyjnych AP,     przechowywanych w podległych jednostkach organizacyjnych,

12)  organizacja zastępczych miejsc szpitalnych oraz opracowanie Planu przygotowania i wykorzystania publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa,

13)    sprawowanie kontroli wykonywania zadań obronnych w podległych i nadzorowanych  jednostkach organizacyjnych.

 

 

 

   § 27. Do zadań stanowiska pracy do spraw obsługi finansowej szkół w szczególności należy:

1)      planowanie i bieżące realizowanie budżetu szkół  oraz informowanie wójta i skarbnika gminy o przebiegu realizacji,

2)      wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,

3)      prowadzenie spraw płacowych pracowników szkół,

4)      bieżące  prowadzenie księgowości finansowej szkół,

5)      sporządzanie przelewów,

6)      opracowanie sprawozdań finansowych (miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych) z wykonania budżetu i ich analiz,

7)      kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań finansowych,

8)      obsługa programu Płatnik ZUS,

9)      przygotowanie projektów uchwał i zarządzeń wójta w sprawie budżetu i zmian budżetu oświaty,

10)  odbieranie faktur VAT,

 

 

 

   § 28. Do zadań stanowiska pracy do spraw planowania przestrzennego i infrastruktury technicznej należy w szczególności:

1)      realizacja zadań wynikających z ustawy o prawie budowlanym,

2)      prowadzenie spraw z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego,

3)      wydawanie decyzji o warunkach zabudowy,

4)      prowadzenie, nadzorowanie i rozliczanie  inwestycji oraz remontów realizowanych przez gminę,

5)      prowadzenie spraw związanych z  ustawą o zamówieniach publicznych,

6)      sprawowanie nadzoru technicznego nad urządzeniami komunalnymi i mieniem gminnym,

7)      analizowanie potrzeb rozwoju urządzeń komunalnych oraz ustalanie kierunków i sposobów zaspakajania potrzeb w tym zakresie,

8)      sprawy związane z ochroną środowiska, a w szczególności:

a)      nadzór nad prawidłowym działaniem kanalizacji i hydroforni,

b)      nadzór nad użytkowaniem i zagospodarowaniem wysypiska śmieci w Łęczycy,

9)      nadzór nad pracownikami wykonującymi prace w ramach umów w Powiatowym Urzędem Pracy,

10)  przygotowanie okresowych analiz, ocen, informacji i sprawozdań w zakresie swojego działania,

11)  współdziałanie z właściwymi organami rządowej administracji,

12)  przygotowywanie projektów aktów prawnych wójta oraz projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady rady gminy,

13)  nadzór nad remontami w jednostkach organizacyjnych oraz comiesięczny kontakt z dyrektorami w tym zakresie,

14)  współpraca ze stanowiskiem pracy do spraw promocji, integracji europejskiej i turystyki w zakresie pozyskiwania środków pozabudżetowych.

 

 

   § 29. Do zadań stanowiska pracy do spraw księgowości budżetowej w szczególności należy:

1)      sporządzanie list płac i związanej z tym dokumentacji dla pracowników Urzędu i podległych jednostek, oraz podpisywanie ich pod względem formalnym i rachunkowym,

2)      prowadzenie kart wynagrodzeń,

3)      sporządzanie przelewów,

4)      prowadzenie ewidencji wyciągów bankowych,

5)      dekretacja dochodów i wydatków,

6)      sprawdzanie rachunków pod względem formalnym i rachunkowym,

7)      sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych,

8)      przygotowywanie i sporządzanie miesięcznych sprawozdań finansowych,

9)      prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku gminy,

10)  prowadzenie obsługi finansowej związanym z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych  pracowników gminy,

11)  prowadzenie spraw dotyczących:

a)      Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska,

a)      sum depozytowych,

 

 

 

 

   § 30. Do stanowiska pracy do spraw kancelaryjnych należy w szczególności:

1)      obsługa sekretariatu,

2)      prowadzenie kancelarii Urzędu (przyjmowanie korespondencji, otwieranie korespondencji zgodnie z instrukcją kancelaryjną, oznakowanie pism pieczątką wpływową i przekazanie Sekretarzowi Gminy, odnoszenie korespondencji na pocztę),

3)      dostarczenie oznakowanej korespondencji na poszczególne stanowiska pracy,

4)      prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania zgodnie z wytycznymi,

5)      prowadzenie zaopatrzenia materiałowo – technicznego na cele administracyjne,

6)      pisanie na komputerze i maszynie do pisania,

7)      prowadzenie listy obecności pracowników Urzędu,

8)      obsługa centrali telefonicznej, faxu, kserokopiarki, niszczarki,

9)      udzielanie informacji o kompetencjach organów i instytucjach, kierowanie interesantów do poszczególnych komórek organizacyjnych,

10)  prowadzenie rejestru skarg i wniosków obywateli,

11)  prowadzenie spraw związanych z kierowaniem i rozliczaniem transportu gminnego, tj. dowozu młodzieży szkolnej, sportowców na imprezy sportowe i inne usługi,

12)  prowadzenie rejestru delegacji,

13)  prowadzenie i uzupełnianie apteczek lekarskich,

14)  przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych,

15)  przestrzeganie przepisów ustawy o opłacie skarbowej,

16)  ewidencja ilościowa wydanych materiałów biurowych,

17)  ewidencja zamówień na druki i kontrola zgodności przysłanych druków z zamówieniem,

 

 

   § 31. 1. Do Pełnomocnika Ochrony w szczególności należy:

1)  kierowanie  wyodrębnioną, wyspecjalizowaną komórką organizacyjną do spraw ochrony informacji niejawnych, zwaną dalej "pionem ochrony", do której zadań należy:

  a)  zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej,

  b)  zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,

  c)  kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,

  d)  okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,

  e)  opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w Urzędzie  i nadzorowanie jego realizacji,

f)     szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.

2)    Wójt  może powierzyć pełnomocnikowi ochrony wykonywanie innych zadań, o ile ich realizacja nie naruszy prawidłowego wykonywania zadań, o których mowa w pkt 1

 

   2. Do kierownika kancelarii tajnej w szczególności należy:

1)      przyjmowanie, rejestrowanie przechowywanie, przekazywanie i wysyłanie dokumentów zawierających informacje niejawne oraz prowadzenie rejestru dokumentów:

a)dziennik korespondencji dokumentów oznaczonych klauzulą „poufne”,

b)dziennik korespondencji dokumentów zawierających klauzulę „zastrzeżone”,

c)dziennik ewidencji wykonanych dokumentów oznaczonych klauzulą „poufne”,

d)dziennik ewidencji wykonanych dokumentów oznaczonych klauzulą „zastrzeżone”,

e)wykaz przesyłek nadanych,

f)rejestr teczek dokumentów niejawnych, dzienników i książek ewidencyjnych,

2)      bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Urzędzie gminy,

3)      udostępnianie i wydawanie dokumentów zawierających informacje niejawne, stanowiących tajemnicę służbową o klauzuli „poufne” i „zastrzeżone”, osobom posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa,

4)      egzekwowanie zwrotów dokumentów zawierających informacje niejawne,

5)      kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów w Urzędzie Gminy oraz kancelarii tajnej,

6)      prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom,

7)      przechowywanie akt spraw zakończonych w kancelarii tajnej przez okres dwóch lat, po upływie tego okresu przekazanie akt do archiwum zakładowego,

8)      wykonywanie poleceń pełnomocnika ochrony.

 

                       

 

 

 

IV. TRYB PRACY URZĘDU

 

UPOWAŻNIENIA DO ZAŁATWIANIA SPRAW

 

 

 

    § 32. 1. Wójt  może z własnej inicjatywy upoważnić zastępcę wójta , skarbnika, sekretarza, kierowników jednostek organizacyjnych gminy, innych pracowników urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych.

    2. Upoważnienie, o którym mowa w ust. 1 zawiera imię i nazwisko osoby upoważnionej, jej stanowisko, zakres spraw objęty upoważnieniem, może zawierać także podstawę prawną.

    3. Upoważnienie wydaje się w formie pisemnej .

 

 

   § 33. Upoważnienie wygasa z chwilą:

1)      rozwiązania stosunku pracy z upoważnionym pracownikiem,

2)      przeniesienia pracownika na inne stanowisko służbowe,

3)      pisemnego odwołania przez wójta.

 

 

   § 34. 1. Zasady określone w §  32. i §  33  stosuje się do pełnomocnictw.

   2. Mogą być udzielone następujące pełnomocnictwa:

1) szczególne,

2) ogólne.

 

ZASADY PODPISYWANIA  PISM  I  DECYZJI

 

   § 35. 1. Wójt podpisuje pisma, decyzje i opinie zastrzeżone do jego aprobaty w § 8 pkt 6 i § 43 niniejszego regulaminu.

   2. W razie nieobecności wójta pisma, decyzje i opinie zastrzeżone do jego aprobaty podpisuje zastępca wójta,

   3.W projektach pism i decyzji przedkładanych wójtowi do podpisu umieszcza się na kopii imię i nazwisko pracownika .

 

 

   § 36.1. Zastępca wójta, sekretarz, skarbnik oraz kierownicy podpisują korespondencje używając pieczątki nagłówkowej URZĄD GMINY 73-112 Stara Dąbrowa  i pieczątki     

podpisowej : zastępca wójta, sekretarz gminy, skarbnik gminy, kierownik i imię i nazwisko.

   2. W ramach udzielonego upoważnienia do wydawania decyzji administracyjnych lub innych rozstrzygnięć, pracownicy o których mowa w ust. 1 używają pieczątki nagłówkowej URZĄD GMINY 73-112  Stara Dąbrowa  i pieczątki podpisowej  z up. Wójta, imię i nazwisko, stanowisko.

 

 

 

 

 

V. ZASADY OPRACOWANIA PROJEKTÓW ZARZĄDZEŃ WÓJTA.

 

 

   § 38.1. Zarządzeniem wójta jest akt prawny zewnętrzny lub wewnętrzny.

   2. Opracowywanie projektów zarządzeń wójta następuje na polecenie wójta lub z  inicjatywy:

1)      zastępcy wójta,

2)      sekretarza gminy,

3)      skarbnika gminy.

 

 

 

   § 39.1.  Redagowanie projektu zarządzenia odbywa się przy zastosowaniu ogólnie przyjętych zasad techniki legislacyjnej.

   2. Zarządzenie zawiera:

1)      tytuł ( numer, datę, określenie przedmiotu),

2)      podstawę prawną,

3)      treść,

4)      określenie wykonania,

5)      datę wejścia w życie,

6)      podpis.

   3. Projekt zarządzenia akceptuje pod względem prawnym i formalnym radca prawny.

   4. Ewidencje i zbiór zarządzeń prowadzi sekretarz gminy.

 

 

VI. ORGANIZACJA ZAŁATWIANIA SKARG, WNIOSKÓW.

 

 

   § 40. 1. Skargi i wnioski wpływające do urzędu podlegają ewidencji w rejestrze skarg i wniosków.

   2. Rejestr skarg i wniosków prowadzi stanowisko pracy ds. kancelaryjnych.

 

 

   § 41. 1. Skarga lub wniosek po zarejestrowaniu w rejestrze, przekazana jest niezwłocznie właściwemu pracownikowi w celu załatwienia.

   2. W przypadku gdy sprawa należy do właściwości kilku stanowisk pracy , wójt wyznacza właściwego do jej załatwienia pracownika.

   3. Wyznaczony przez wójta pracownik po uzyskaniu stosownych wyjaśnień sporządza odpowiedź.

   4. Rejestr skarg i wniosków zawiera:

1)      pozycję ewidencyjną,

2)      datę wpływu,

3)      imię i nazwisko oraz adres wnoszącego,

4)      krótki opis sprawy,

5)      datę przekazania oraz nazwę pracownika, wyznaczonego do załatwienia,

6)      termin wyznaczony oraz faktyczny termin załatwienia.

7)      sposób załatwienia,

8)      numer pisma wyjaśniającego,

9)      uwagi.

 

 

   § 42. 1. Pracownicy urzędu są zobowiązani do rzetelnego i terminowego załatwiania zgłoszonych skarg i wniosków, zgodnie z przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.

   2. Skargi i wnioski winny być załatwione bez zbędnej zwłoki nie później niż w ciągu  miesiąca, w sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu dwóch miesięcy od dnia wniesienia.

 

 

   § 43.  Ostateczna aprobata odpowiedzi na skargę, wniosek należy do wójta , chyba że wójt postanowi inaczej.

 

 

   § 44. 1. Wójt przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków.

   2. W razie nieobecności wójta obowiązek przyjęć należy do zastępcy wójta.

 

 

 

   § 45. Zasady udzielania odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych reguluje statut gminy.

 

 

VII.           OBIEG DOKUMENTÓW

 

 

 

   § 46.1. Postępowanie kancelaryjne w Urzędzie określa instrukcja kancelaryjna ustalona przez Prezesa Rady Ministrów dla organów gmin i związków międzygminnych.

   2. W Urzędzie stosuje się jednolity wykaz akt dla organów gmin i związków międzygminnych, ustalony przez Prezesa Rady Ministrów.

 

   § 47. Zasady postępowania z dokumentami niejawnymi określają przepisy szczegółowe.

 

 

 

VIII. DZIAŁALNOŚĆ KONTROLNA W URZĘDZIE

 

   § 48. Kontrola obejmuje czynności polegające na sprawdzeniu kierunków działania i wykonywania zadań przez urząd gminy i inne jednostki organizacyjne gminy. Celem kontroli jest w szczególności:

1)      zbieranie i przedstawienie wójtowi bieżącej i obiektywnej informacji o działalności Urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy,

2)      badanie zgodności działań z obowiązującymi przepisami prawa,

3)      ujawnianie niesprawnej organizacji pracy, niegospodarności, marnotrawienia mienia,

4)      ustalanie przyczyny i skutków stwierdzonych nieprawidłowości, jak również ustalenie osób odpowiedzialnych za nie oraz wskazanie sposobów i środków umożliwiających usunięcie nieprawidłowości czy uchybień,

5)      analizowanie stopnia wykonania zaleceń pokontrolnych oraz wykorzystanie materiałów pokontrolnych dla doskonalenia działalności jednostek kontrolowanych.

 

 

   § 49. System kontroli obejmuje:

1)      kontrolę wewnętrzną,

2)      kontrolę zewnętrzną.

 

 

   § 50. Kontrolę wewnętrzną sprawują:

   1.kierownicy jednostek organizacyjnych w stosunku do pracowników,

   2.pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych,

   3.zespoły doraźne powołane przez wójta w zakresie przez niego ustalonym. Czynności kontrolne wykonują również - zgodnie z podziałem kompetencji wójt, zastępca, skarbnik i sekretarz.

 

 

    § 51.1. Kontrola wewnętrzna prowadzona jest w urzędzie jako:

 

1)      kontrola wstępna, mająca na celu zapobieganie niepożądanym lub nielegalnym działaniom,

2)      kontrola bieżąca, polegająca na badaniu czynności i operacji w toku ich wykonywania,

3)      kontrola wstępna, obejmująca badanie stanu faktycznego i dokumentów, odzwierciedlających czynności już wykonane,

4)      kontrola następna obejmująca badaniem wykonanie zaleceń pokontrolnych i wniosków instruktażowych.

 

   2. W razie ujawnienia, w toku kontroli wstępnej, nieprawidłowości kontrolujący:

1)      zwraca bezzwłocznie nieprawidłowo sporządzone dokumenty z wnioskiem o dokonanie zmian lub uzupełnień,

2)      odmawia podpisu dokumentów nierzetelnie sporządzonych, nieprawidłowych lub dotyczących działań sprzecznych z przepisami.

 

   3. W przypadku ujawnienia nadużyć czy innych nieprawidłowości, kontrolujący obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić bezpośredniego przełożonego oraz zabezpieczyć dokumenty i przedmioty stanowiące dowód w sprawie.

 

 

   § 52. Kontrole zewnętrzne prowadzone są w urzędzie i gminnych jednostkach organizacyjnych jako:

1)      kompleksowe - obejmujące ocenę realizacji zadań kontrolowanych jednostek,

2)      problemowe - obejmujące ocenę realizacji wybranego zagadnienia,

3)      doraźne - obejmujące ocenę całości lub wycinka działalności kontrolowanych jednostek,

4)      sprawdzające - obejmujące ocenę stopnia realizacji zaleceń i wniosków wydawanych w wyniku przeprowadzonych wcześniej kontroli.

 

 

   § 53. Nadzór nad działalnością kontrolną sprawuje wójt.

 

 

   § 54. W urzędzie mogą być przeprowadzane kontrole przez uprawnione do tego organy kontrolne.

 

   § 55.1. Odpowiedzi na wnioski i zalecenia pokontrolne udziela wójt.

   2. Nadzór nad realizacją zaleceń i wniosków pokontrolnych sprawuje wójt, lub osoba przez niego upoważniona.

 

 

IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

 

   § 56. Udzielanie wyjaśnień w zakresie postanowień niniejszego regulaminu należy do kompetencji wójta.

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Administrator Serwisu 14-08-2007 14:40
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 14-08-2007
Ostatnia aktualizacja: - 14-08-2007 14:40