Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy w Starej Dąbrowie
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

PROTOKÓŁ nr XVII/ 2012 z Sesji Rady Gminy w Starej Dąbrowie odbytej dnia 29 czerwca 2012r.

PROTOKÓŁ nr  XVII/ 2012

z    Sesji Rady Gminy w Starej Dąbrowie

odbytej dnia 29 czerwca   2012r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy  w Starej Dąbrowie 

 

Początek posiedzenia:

– godz. 11.00

Zakończenie posiedzenia:

– godz. 14.00   

 

Ad.1. SPRAWY REGULAMINOWE

 

a,b)      otwarcie sesji  i powitanie radnych

 

     Zgodnie z ustawą  o samorządzie gminnym otwarcia siedemnastej   Sesji Rady Gminy w Starej Dąbrowie dokonała przewodnicząca rady gminy, Justyna Szymczak.  

      Przewodnicząca rady gminy po  otwarciu sesji powitała wszystkich przybyłych na dzisiejsze posiedzenie radnych, włodarzy Gminy oraz gości zaproszonych w osobach: Pani Patrycji Gross, dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy oraz Pana Mirosława Kaji, dyrektora gimnazjum w Starej St.Dąbrowie.

 

c) stwierdzenie quorum

 

      Przewodnicząca rady gminy, Justyna Szymczak    stwierdziła na podstawie przedłożonej listy obecności w obradach uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.

Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do protokółu.

Lista obecności gości zaproszonych stanowi załącznik nr 2 do protokółu.

 

      d) przyjęcie protokółu z obrad XVI  Sesji Rady Gminy z dnia 26 kwietnia    2012r. 

 

       Przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak   poinformowała radnych, że na stanowisku d.s. obsługi rady znajduje się protokół z obrad XVI  sesji rady Gminy. Protokół całkowicie odzwierciedla przebieg sesji proponuję jego  przyjęcie bez odczytywania. Kto z pań i panów radnych jest za przyjęciem protokółu z XVI   sesji bez odczytywania.

Głosowało          - 15 radnych

Za                       - 15      „

Przeciw               -  0      „

 

2

Wstrzymało się   -  0      „ 

        W wyniku tak przeprowadzonego głosowania protokół z obrad XVI sesji został przyjęty jednogłośnie bez odczytywania.

     

    e) uzupełnienie porządku obrad

 

    Następnie przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak   poinformowała radnych, że wraz z zaproszeniami na dzisiejszą sesję radni otrzymali porządek obrad w brzmieniu jak w załączniku nr 3 do protokółu. Tak przedstawiony porządek obrad ulegnie zmianom poprzez wprowadzenie dodatkowych uchwał w sprawie:

- zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu

Gminy St.Dąbrowa za 2011r.

- zmiany uchwały w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy

 Stara Dąbrowa na lata 2012-2020,

- zmieniająca uchwałę nr XXXVII/270/10 Rady Gminy w Starej Dąbrowie z dnia 16 września 2010r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy St.Dąbrowa w rejonie miejscowości Tocz i Łęczyca,

- zmieniająca uchwałę nr XXXVIII/273/10 Rady Gminy w Starej Dąbrowie z dnia 28 października 2010r. w sprawie przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego w gminie St.Dąbrowa w rejonie miejscowości Tocz i Łęczyca,

- wyznaczenia Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej do realizacji zadań w zakresie wspierania rodziny,

- zaciągnięcia pożyczki w Banku Gospodarstwa Krajowego na wyprzedzające finansowanie w ramach PROW 2007-2013 projektu pn. Przebudowa, remont,świetlicy wiejskiej w miejscowości Parlino.

       Następnie przewodnicząca zwrócił się do radnych z  pytaniem, czy ktoś z radnych chciałby   uzupełnić tak przedstawiony porządek obrad względnie wprowadzić zmiany  do porządku obrad.

             Przewodnicząca rady Gminy zwróciła się do radnych z pytaniem kto z pań i panów radnych jest za przyjęciem porządku obrad wraz ze wspomnianymi  zmianami dotyczącymi wprowadzenia pod obrady sesji dodatkowych uchwał.

Głosowało           - 15 radnych

Za                        -  15      „

Przeciw                -   0       „

Wstrzymało się    -   0        „ 

        W wyniku powyższego głosowania porządek obrad wraz z wprowadzonymi zmianami  został przyjęty jednogłośnie i przedstawia się następująco:

1.Sprawy regulaminowe

    a) otwarcie  obrad

    b) powitanie radnych,

    c) stwierdzenie quorum,

    d) przyjęcie protokółu z obrad XVI Sesji Rady Gminy,

3

    e) uzupełnienie porządku obrad.

2. Ocena stanu bezrobociu w gminie Stara Dąbrowa oraz podejmowanych przez gminę i

     PUP działań na rzecz aktywizacji osób bezrobotnych

   a) wystąpienie zaproszonych gości

3. Informacja Wójta Gminy o pracy Urzędu Gminy w okresie między sesjami oraz 

    podjętych   zarządzeniach.

4.  Interpelacje i zapytania radnych.

5. Sprawozdanie Wójta Gminy z pozyskiwanych środków finansowych ze źródeł

    zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej.

6. Przedstawienie, rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego Gminy Stara

     Dąbrowa za 2011 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za 2011r.

     a) zapoznanie się z opinią RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za 2011r.

     b) podjęcie uchwały.

7. Rozpatrzenie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Starej Dąbrowie w sprawie

    absolutorium  z wykonania budżetu Gminy za 2011 rok

     a) stanowisko Komisji Rozwoju i Budżetu Gminy,

     b) stanowisko Komisji Oświaty, Kultury i Sportu,

     c) stanowisko – wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium,

     d) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie w sprawie wydania opinii dot.

        wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Stara

        Dąbrowa z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2011r.

    e) wystąpienie Wójta Gminy,

    f) dyskusja,

    g) podjęcie uchwały w sprawie absolutorium Wójtowi Gminy z tytułu wykonania budżetu

      Gminy za 2011r.

8. Rozpatrzenie  projektów  uchwał w sprawie:

    a) zmiany w budżecie Gminy na 2012r.

    b) wyrażeni a zgody na sprzedaż nieruchomości położonych  w miejscowości Stara Dąbrowa,

    c) zmiany uchwały nr XXXI/22409 Rady Gminy w Starej Dąbrowie z dnia 30 grudnia 2009r.

       w  sprawie  przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu  zagospodarowania

       przestrzennego Gminy  Stara Dąbrowa dla miejscowości Tocz i Łęczyca

  d) uchwalenie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków w Gm.Stara Dąbrowa

      dla  miejscowości N.Dąbrowa i Krzywica.

  e) ustalenia stawek opłat za wodę i odprowadzanie ścieków dla m. N. Dąbrowa, Krzywnica.

  f) absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2011r.

  g) zmieniająca uchwałę nr XXXVII/270/10 Rady Gminy w Starej Dąbrowie z dnia 16 września

     2010r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków

    zagospodarowania przestrzennego Gminy St.Dąbrowa w rejonie miejscowości Tocz i Łęczyca 

  h) zmieniająca uchwałę nr XXXVIII/273/10 Rady Gminy w Starej Dąbrowie z dnia 28

     października 2010r. w sprawie przystąpienia do opracowania miejscowego planu

     zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego w gminie St.Dąbrowa w rejonie

     miejscowości Tocz i Łęczyca,

  i) wyznaczenia Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej do realizacji zadań w zakresie

   wspierania rodziny,

  j) zaciągnięcia pożyczki w Banku Gospodarstwa Krajowego na wyprzedzające finansowanie w

     ramach PROW 2007-2013 projektu pn. Przebudowa, remont, świetlicy wiejskiej w

     miejscowości Parlino.

4

9. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

10.  Wolne wnioski. 

11.  Zamknięcie posiedzenia.

 

 

AD.2 OCENA STANU BEZROBOCIA W GMINIE STARA DĄBROWA ORAZ

          PODEJMOWANYCH PRZEZ GMINĘ I PUP DZIAŁAŃ NA RZECZ

          AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH

 

       O zabranie głosu w tym punkcie porządku obrad poproszona została Pani Patrycja Gross, dyrektor powiatowego Urzędu Pracy, która zapoznała radnych z informacją o stanie bezrobocia w gminie Stara Dąbrowa za 2011r.. Informacja ta stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

 

     Po wysłuchaniu tak obszernej informacji głos zabrał wójt Gminy, Mieczysław Włodarczyk, który stwierdził, że problemem nie jest praca lecz ludzie, którzy nie chcą pracować. Podczas naboru ludzi do pracy przy norkach w Gogolewie z trudem można było znaleźć osoby do pracy. Wójt przedstawił także informację o działaniach gminy na rzecz aktywizacji osób bezrobotnych w gminie Star Dąbrowa. Informacja ta stanowi załącznik nr 5  do protokołu.  

 

     Radna, Sylwię Kalmus-Samsel przeraża lista osób pozostających bez pracy. Jest ich aż 360 osób. Czy są też klienci Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej pobierający zasiłki celowe.

 

     Przysłuchując się tym informacjom radna, Ilona Lechowska – Żeleźniak jest zdziwiona faktem braku osób do pracy i dofinansowania do tych osób, że aż środki przyznano pracodawcy ze Szczecina.

 

       Są to środki jakie PUP skierował dla pani stomatolog ze Starej Dąbrowy, która uruchomiła na terenie tej Gminy gabinet stomatologiczny i zatrudniła do pracy osobę z terenu naszej  Gminy wyjaśniła przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak.

 

        Po wysłuchaniu tych informacji przewodnicząca zapytała czy radni mają uwagi, pytania do tak przedstawionej informacji.

 

         Pytań nie zgłoszono wobec tego przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak podziękowała pani dyrektor za te informacje ogłaszając zarazem przerwę.

 

Przerwa 11.45-.12.00

 

    Po przerwie radna, Ilona Lechowska – Żeleźniak zauważyła, że w materiałach na sesję znalazła się także informacja dotycząca zestawienia wyjazdów służbowych pracowników socjalnych Gminnego Ośrodka Pomocy w Starej Dąbrowie, która stanowi załącznik nr 6 do protokołu. Informacja nie jest jednak pełna ponieważ nie zawiera wykazu miejscowości i osób, które w danym dniu korzystały z wyjazdu celem przeprowadzenia wywiadu środowiskowego. Wykaz należy uzupełnić.

 

 

AD.3  INFORMACJA WÓJTA GMINY O PRACY URZĘDU GMINY W OKRESIE

          MIĘDZY SESJAMI ORAZ PODJĘTYCH ZARZĄDZENIACH

 

 

 

5

     Dalsza część obrad odbywa się w obecności 14 radnych. Na salę obrad po przerwie nie powrócił radny, Tomasz Ogonowski.

 

    Informacje o pracy urzędu gminy w okresie między sesjami oraz podjętych zarządzeniach przedstawił wójt Gminy, Mieczysław Włodarczyk i stanowi ona załącznik nr 7  do protokołu.

 

      Po wysłuchaniu tej informacji przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak zwróciła się do wójta Gminy z pytaniem czy dotacja dla niepublicznego przedszkola uległa zwiększeniu czy zmniejszeniu. Kolejne pytanie przewodniczącej rady Gminy dotyczy metryk spraw. Czy te metryki sprawy są już prowadzone

 

       Na pytanie odpowiedzi udzielił wójt Gminy informując, że dotacja uległa zwiększeniu dla dzieci niepełnosprawnych. Odpowiedzi na drugą część pytania udzieliła sekretarz Gminy, Danuta Chablewska wyjaśniając, że metryki sprawy są już wdrożone w życie i są prowadzone na stanowiskach  wymagających prowadzenia metryk sprawy. 

 

       Kolejne pytanie skierowała do wójta Gminy radna, Sylwia Kalmus-Samsel pytając kto wchodzi w skład zespołu interdyscyplinarnego ds. reagowania na przejawy przemocy w rodzinie  oraz kiedy rozpoczną się i zakończą prace przy termomodernizacji budynku szkoły w Parlinie.

 

      Odpowiedzi na te pytania udzielił wójt Gminy Mieczysław Włodarczyk wyjaśniając, że w skład zespołu interdyscyplinarnego wchodzi trzech pracowników opieki społecznej na czele z kierownikiem ośrodka, jedna oso ba z komisji alkoholowej, pielęgniarka środowiskowa, i pedagog szkolny.Termomodernizacja budynku szkoły w Parlinie ma się zakończyć z dniem 30 września br.

 

     W dalszej części tego punktu porządku obrad radna, Iwona Jeszke zapytała o zasady sprzedaży działki w Krzywicy, a w szczególności o wartość działki oraz jej położenie.

 

       Na to pytanie odpowiedz zostanie udzielona w punkcie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

 

 

AD.4 INTERPELACJE I ZAPYTANIA RADNYCH    

 

      Radna, Sylwia Kalmus-Samsel zauważyła, że uchwała w sprawie utrzymania czystości w gminie nie jest respektowana. Dotyczy to w szczególności wykaszania rowów. W Kicku część poboczy została wykoszona, część natomiast porasta dużą trawą i chwastami uniemożliwiając widoczność. Taki odcinek drogi dotyczy zwłaszcza drogi – wyjazd z Kicka do Szczecina. Radna oczekuje przedstawienia wykazu rowów należących do  utrzymania przez gminę.  

 

       O godzinie 12.10 na salę obrad powrócił radny, Tomasz Ogonowski powiększając stan radnych do 15.

 

       Kolejne pytania skierowała do wójta Gminy radna, Ilona Lechowska – Żeleźniak. Pierwsze dotyczy hałdy trawy wyrzucanej za boiskiem po jej koszeniu. Tak być nie powinno. Trawa gnije i powstaje nieprzyjemny zapach. Na taka trawę należało by zrobić kompostownik względnie wywieść ją w inne miejsce. Kolejne pytanie radnej dotyczy zamiany animatorów boisk sportowych ORLIK. Czy pisma w sprawie zamiany animatorów z Chlebówka i ze Starej Dąbrowy wpłynęły do Gminy.

6

Kolejne pytanie radnej dotyczy udzielania przez wójta Gminy na początku każdej sesji sposobu realizacji wniosków i pytań przez wójta Gminy, a skierowanych przez radnych na sesji.

 

    Wójt Gminy, Mieczysław Włodarczyk udzielił odpowiedzi radnej na pytanie dotyczące zamiany animatora z Chlebówka do pracy w Starej Dąbrowie i odwrotnie. Zadanie to zostanie przeprowadzone po powrocie ze zwolnienia lekarskiego kadrowej Gminy.

 

     Kolejne pytanie skierował do wójta Gminy  radny, Zdzisław Milczarek. W miejscowości Białuń burza połamała drzewo - kasztan, które zostało sprzątnięte przez jednego z mieszkańców. kto w takim przypadku dysponuje tym drzewem czy nie powinno ono pozostać na miejscu do czasu wyjaśnienia sprawy.

 

     Wójt Gminy, Mieczysław Włodarczyk wyjaśnił, że w sytuacji kiedy drzewo uniemożliwiło przejazd przez drogę najczęściej uprzątają go mieszkańcy. Kiedy jest to droga agencyjne czynić to powinna agencja.

 

      Radny, Andrzej Gajewski na podstawie własnego doświadczenia twierdzi, że straż powinna uprzątnąć drzewo w celu przejezdności drogi, a drzewo pozostawić do dyspozycji mieszkańca przy posesji, której powstała szkoda.

 

      Kolejny problem z drzewami zgłosiła radna, Elżbieta Kowalczyk. Konary drzew również kasztanów zagrażają bezpieczeństwu przy drodze powiatowej w Chlebowie. Na tym odcinku drogi należało by także uprzątnąć błoto. Potrzebne jest także koszenie boiska w Chlebowie.  

 

 

AD. 5 SPRAWOZDANIE WÓJTA GMINY Z POZYSKIWANYCH ŚRODKÓW

          FINANSOWYCH ZE ŹRÓDEŁ ZEWNĘTRZNYCH W TYM Z UE

 

 

         Wójt Gminy, Mieczysław Włodarczyk zapoznał radnych ze sprawozdaniem z pozyskiwanych środków finansowych ze źródeł zewnętrznych w tym z UE. Informacja ta stanowi załącznik nr 8 do protokółu.

 

     Po wysłuchaniu tej informacji radna, Sylwia Kalmus-Samsel zapytała czy na dofinansowanie  placu zabaw w Krzywicy złożony został wniosek o płatność ostateczną oraz czy złożony został wniosek o płatność dla placu zabaw w Parlinie.

 

     Wniosek o płatność dla placu zabaw dla Kicka zostanie złożony  po przeprowadzonej kontroli wyjaśnił wójt Gminy, Mieczysław Włodarczyk. Nie został także złożony wniosek o płatność dla Parlina ponieważ prace nie zostały jeszcze rozpoczęte.

 

      W dalszej części porządku obrad radna, Elżbieta Kowalczyk poruszyła sprawę długo oczekiwanego wodociągu na Rosowie.

 

       Na budowę sieci wodociągowej dla Rosowa ogłoszony został przetarg w wyniku którego nie wyłoniono żadnego wykonawcy ponieważ koszty znacznie przewyższają środki zabezpieczone na realizację tego zadania. Czynimy starania o pozyskanie środków pozabudżetowych na realizację tego zadania wyjaśnił wójt Gminy, Mieczysław Włodarczyk.

 

7

 

W sytuacji kiedy pozyskamy środki z zewnątrz istnieje obawa, że również gmina będzie musiała przez okres 5 –ciu lat zarządzać wodą.

 

      W tej sytuacji można by rozważyć propozycje utworzenia zakładu budżetowego ewentualnie przekazania tego wodociągu społecznemu podmiotowi proponuje radna, Sylwia Kalmus-Samsel

 

      Takie rozważania już zostały poczynione  stwierdziła skarbnik Gminy, Jolanta Ligocka. Przy małej liczbie odbiorców wody koszty będą wysokie. W przypadku kiedy będziemy obsługiwali wodę dla Nowej Dąbrowy i dla Krzywicy i dodatkowo i Rosowo warto rozważyć propozycję powołania zakładu komunalnego. Gmina sprzedawać będzie wówczas wodę natomiast ścieki Przedsiębiorstwo Usług Wodnych i Sanitarnych w Nowogardzie.

 

      Radna, Elżbieta Kowalczyk uważa, że po interwencja telewizji byłby inny oddźwięk.

 

 

AD.6 PRZEDSTAWIENIE I ROZPATRZENIE SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO

         GMINY STARA DĄBROWA WRAZ ZE SPRAWOZDANIEM Z WYKONANIA

         BUDŻETU GMINY ZA 2011R. 

 

 

       Informacja z wykonania budżetu Gminy za 2011r. stanowi załącznik nr 9 do protokołu. Sprawozdanie finansowe z wykonania budżetu Gminy za 2011 r. stanowi załącznik nr 10 do protokółu. Obie te informacje zostały radnym przedstawione z dużym wyprzedzeniem. Były one także tematem posiedzenia i dyskusji na poszczególnych komisjach. Czy radni mają uwagi, spostrzeżenia do tak przedstawionych danych budżetowych zapytała przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak.

Nie widzę.

Wobec tego przewodnicząca przedstawiła uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie w sprawie wydania opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za 2011r., która stanowi załącznik nr 11 do protokołu..

Wobec braku pytań przewodnicząca rady Gminy przedstawiła projekt uchwały, a następnie poddała ja pod głosowanie.  

Głosowało          - 15 radnych

Za                       - 15     „

Przeciw               -  0     „

Wstrzymało się   -  0     „

     W wyniku powyższego głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 12 do protokołu. Uchwale nadano nr XVII/109.2012r.

 

 

AD.7 ROZPATRZENIE WNIOSKU KOMISJI REWIZYJNEJ RADY GMINY W

         STAREJ DĄBROWIE W SPRAWIE ABSOLUTORIUM Z WYKONANIA

         BUDŻETU GMINY ZA 2011R.

 

 

      W tym miejscu przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak zwróciła się z pytaniem do przewodniczących poszczególnych komisji o stanowisko w sprawie wykonania budżetu Gminy za 2011r.

Jako pierwsza swoje stanowisko przedstawiła Elżbieta Kowalczyk,  przewodnicząca komisji rozwoju i budżetu Gminy i stanowi ono załącznik nr 13 do protokołu.

8

        Pozytywne stanowisko komisji oświaty, kultury i sportu  przedstawił jej przewodniczący, Grzegorz Skrzeszewski i stanowi ono załącznik nr 14 do protokołu.

 

       Komisja rewizyjna na podstawie opinii pozostałych komisji rady, a także w oparciu o wyniki własnych analiz uznała gospodarkę finansową Gminy za prawidłową i wystąpiła z wnioskiem w sprawie udzielenia wójtowi Gminy absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2011r. Z treścią wniosku radnych zapoznała  jej przewodnicząca, Sylwia Kalmus-Samsel i stanowi ono załącznik nr 15 do protokółu.

 

      Po wysłuchaniu tych stanowisk przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak przedstawiła uchwałę RIO dotyczącą wydania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej dotyczącym udzielenia Wójtowi Gminy absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2011r., która stanowi załącznik nr 16 do protokołu.

 

      Po wysłuchaniu tych uchwał wójt Gminy, Mieczysław Włodarczyk stwierdził, że inwestycje w infrastrukturę lokalną oraz bezpieczne wskaźniki zadłużenia sprzyjają dalszemu rozwojowi Gminy Stara Dabrowa.    Dochody Gminy na plan   14 997 871, 10 zł wykonane zostały w 87,18 % natomiast wydatki na plan 15 644 840,10 wykonane zostały w 79,43 %. Na takie wykonanie wpływ miało między innymi nie zrealizowanie niektórych zadań inwestycyjnych. Udało się w 2012 roku postawić place zabaw  oddać drugie boisko ORLIK, wykonać monitoring na hali w gimnazjum, oddać do użytku świetlice w Storkówku oraz wiele innych. Dziękując  radnym za pozytywną ocenę sprawozdania na posiedzeniach komisji, proszę o poparcie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie  absolutorium za 2011 rok.

 

          Wszystkie komisje rady Gminy pozytywnie zatwierdziły sprawozdanie finansowe Gminy Stara Dąbrowa wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za 2011r.

         Wobec braku pytań  przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak zapoznała radnych z treścią uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Stara Dąbrowa z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2011r. pytając kto z pań i panów radnych jest za przyjęciem przedstawionego projektu uchwały.

Głosowało          - 15 radnych

Za                       - 15        „

Przeciw              -   0        „

Wstrzymało się  -   0       „

      W wyniku powyższego głosowania  uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Stara Dąbrowa z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2011r.  została przyjęta 15 głosami „ za „.Uchwale nadano nr XVII / 110 / 2012  i stanowi ona załącznik nr 17 do protokołu.

 

Przerwa 12.50 – 13.00

 

     Po przerwie wójt Gminy poczęstował radnych symboliczną lampką szampana dziękując zarazem skarbnikowi Gminy na czuwanie nad budżetem.

      Radna, Ilona Lechowska – Żeleźniak zauważyła, że dobry skarbnik to 90 % sukcesu jednostki.

        Dalsza część obrad odbywa się w obecności 13 radnych. Na salę nie powrócili radni: Dariusz Wojnas oraz radny Tomasz Ogonowski.  

9

 

 AD.8 ROZPATRZENIE PROJEKTÓW UCHWAŁ W SPRAWIE:

 

 

  1. zmiany w budżecie Gminy na 2012r.

    Wyjaśnień do tego projektu uchwały udzieliła pani skarbnik Gminy, Jolanta Ligocka.

      W uchwale zwiększamy wydatki na organizację Dnia Dziecka. Są to dochody w wysokości 900 zł pochodzące od sponsorów. Zmniejszamy wydatki na realizację programu Cyfrowa Szkoła z tego powodu, że na 3 tysiące wniosków do programu zakwalifikowało się tylko 300 szkół. Nasze szkoły niestety do programu nie weszły. Środki z tego działu przeznaczymy na budowę placu zabaw w Parlinie.  Zwiększamy także wydatki o kwotę 400 zł na lakowanie zębów dla dzieci klas 0-1 z dwóch szkół, a także na remont pałacu w Nowej Dąbrowie. Kwota na realizacje tego zadania wynosi 265 tyś.zł. Tu będziemy wykonywać zadanie zgodnie z zaleceniem konserwatora zabytków. Środki na realizację tego zadania pochodzić będą z nadwyżki budżetowej.

 

        Na sale obrad powrócili radni Dariusz Wojnas i Tomasz Ogonowski powiększając stan radnych do 15.

 

       Pytań do tak przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono wobec tego przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak zwróciła się z pytaniem kto z radnych jest za przyjęciem przedstawionego projektu uchwały.

Głosowało          - 15 radnych

Za                       - 15       „

Przeciw              -  0      „

Wstrzymało się  -  0       „

       W wyniku powyższego głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 18  do protokółu.   Uchwale nadano nr XVII/111/2012.  

 

 

  1. wyrażenia zgody na sprzedaż  nieruchomości położonych w Starej Dąbrowie

 

   W tej uchwale radni wyrażą zgodę na sprzedaż nieruchomości dla najemcy lokalu mieszkalnego, pani Ewy Jończyk w Starej Dąbrowie. Jest to lokal za kościołem wyjaśnił wójt Gminy, Mieczysław Włodarczyk.

        Pytań do tak przedstawionego projektu uchwały radni nie zgłosili wobec tego przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak   zwróciła się do radnych z pytaniem kto z pań i panów radnych jest za przyjęciem przedstawionego projektu uchwały.

Głosowało         - 15 radnych

Za                      - 15        „

Przeciw              - 0        „

Wstrzymało się  - 0   radnych

   W wyniku powyższego głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 19 do protokołu. Uchwale nadano nr XVII/112/2012.

 

 

10

 

  1. zmieniająca uchwałę nr XXXI/224/09 Rady Gminy w Starej Dąbrowie z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy St. Dabrowa, część obrębu Tolcz i Łęczyca.

 

         Pytań do tak przedstawionego projektu uchwały radni nie zgłosili wobec tego przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak   poddała projekt tej uchwały pod głosowanie.

Głosowało         - 15   radnych

Za                      -  15      „

Przeciw              -   0        „

Wstrzymało się –    0 radnych

   W wyniku powyższego głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 20  do protokołu. Uchwale nadano nr XVII/113/2012.

 

  1. uchwalenia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków w gminie

      Stara Dąbrowa

 

Projekt  tej uchwały został radnym wysłany do domu, a także był tematem posiedzenia komisji. Czy ktoś z radnych chciałby zabrać głos w sprawie tej uchwały zapytała przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak.

Z pytaniami do tak przedstawionego projektu uchwały wystąpiły radne:

- Elżbieta Majdzińska pytając czy kwota opłaty 285 zł dotyczyć będzie już podłączonych mieszkańców czy nowo podłączanych podmiotów do sieci wodociągowej,

- Sylwia Kalmus-Samsel zapytała natomiast czy  nowy regulamin jest tak opracowany, że każdy kolejny właściciel działki rekreacyjnej w Kicku będzie mógł podłączyć się bez problemu do sieci, a także czy określona została już potencjalna ilość odbiorców ścieków .

      Na pytania odpowiedzi udzielili zarówno wójt Gminy jak i skarbnik Gminy. Jeżeli chodzi o stawkę 285 zł to będzie ona płacona za podłączenie do sieci za tzw. odbiór techniczny i opłata ta będzie przekazywana do PUWiS. Na drugą część pytania odpowiedzi udzieliła skarbnik Gminy, Jolanta Ligocka wyjaśniając, że tak przygotowany regulamin dotyczyć będzie wszystkich odbiorców wody zarówno tych obsługiwanych przez PUWiS jak i tych obsługiwanych przez gminę. Nie ma natomiast żadnych przeszkód w podłączeniu do sieci nowego podmiotu. W międzyczasie zmieniły się przepisy dotyczące odbioru wody przez straż pożarną pobierającą wodę z hydrantów.

       Nie zgłoszono innych uwag i pytań do tak przedstawionego projektu uchwały wobec tego przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak poddała projekt tej uchwały pod głosowanie.

Głosowało         - 15   radnych

Za                      - 15      „

Przeciw             -   0        „

Wstrzymało się –   0 radnych

 

11

   W wyniku powyższego głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 21  do protokołu. Uchwale nadano nr XVII/114/2012.

 

  1. ustalenia cen i  stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w  wodę zbiorowe  i

      odprowadzanie ścieków  

 

    Radna, Elżbieta Majdzińska zwróciła się do wójta Gminy z pytaniem dotyczącym różnicy stawek wody dla Krzywicy i Nowej Dąbrowy, z czego wobec tego ta różnica wynika.

 

    Gmina będzie dokonywała zakupu wody od PUWiS  i sprzedawała ją mieszkańcom. Po tych zmianach mieszkańcy będą mieli dwie faktury. Gmina rozliczać będzie wodę z uwzględnieniem podatku od nieruchomości oraz opłat za zajęcie pasa drogowego wówczas do stawki wody  należało by doliczyć około 4 zł do 1 metra. Po okresie 18 m-cy gmina mogła by dopiero ustalać stawkę po kosztach.  Cena wody i tak kształtowała by się na wysokim poziomie ponieważ w tym przypadku występuje tu mały mianownik czyli mała ilość pobranej wody w przeciwieństwie do tego co rozlicza PUWIS czyli dzieląc koszty  przez dużą ilość  zużytej wody i dużą ilość odbiorców. Jest to stawka na wyrost ponieważ w miesiącu grudniu każdego roku rada ustala stawki dla pozostałych mieszkańców i mogło by się wówczas okazać, że nasze stawki odbiegają różnicą od pozostałych. Nie będziemy ustalać stawki na okres od września do grudnia br. tylko na okres 18 m-cy. Po tym okresie będziemy mieli wskaźnik odniesienia do kosztów wody i może okazać się, że stawka się zrówna  dla pozostałych odbiorców.

 

     Wypowiedz uzupełniła jeszcze dodatkowo skarbnik Gminy, Jolanta Ligocka wyjaśniając, że gmina będzie musiała jeszcze dodatkowo negocjować stawki ścieków z PUWiS, ścieki odprowadzane do naszej oczyszczalni.

 

       W tej sytuacji należało przed ostatecznym ustaleniem stawek wody dokonać analizy finansowej stawek wody za okres 25 lat. Były by to wówczas realne założenia do ustalenia stawek wody twierdzi radna, Sylwia Kalmus-Samsel. Jeżeli odbiorców wody będzie dużo to stawka będzie w porządku gorzej jednak jeżeli tych odbiorców wody gmina będzie miała mało. Takie działania należałoby uzgodnić z marszałkiem.

 

        Na pewno te uwagi będą uwzględnione w drugim okresie ustalania stawek wody kiedy będziemy mieli punkt odniesienia do kosztów uważa wójt Gminy, Mieczysław Włodarczyk. Na dzień dzisiejszy nikt nie może przewidzieć jakie będą koszty. Na pewno przy drugim ustalaniu stawek wody wskaźniki będą wyższe.

 

      Otrzymywanie dwóch faktur od dwóch różnych podmiotów będzie wiązało się dla  mieszkańców z ponoszeniem dodatkowych opłat. Inkasenci z PUWiS odczytujący liczniki uprawnieni są do pobierania rachunków za wodę. Czy mieszkańcy naszej Gminy   będą również mieli możliwość płacenia dwóch rachunków u inkasenta. Z takim pytaniem zwróciła się radna, Iwona Jeszke.

 

      Natomiast radna, Elżbieta Majdzińska zastanawia się, że łącznie w  Nowej Dąbrowie Krzywicy zostało podłączonych tylko 84 odbiorców. To zbyt mało.

 

 

 

 

12

       Na te pytania odpowiedzi udzielił wójt Gminy, Mieczysław Włodarczyk. W pierwszej kolejności wójt zapewnił, że mieszkańcy Nowej Dąbrowy i Krzywicy będą mogli dokonywać opłat za wodę u jednego inkasenta . Jeżeli chodzi o liczbę 84 odbiorców to nie jest to liczba rodzin lecz odbiorców. W jednym budynku jak np. w pałacu w Nowej Dąbrowie znajduje się 13 lokali 14 lokali ale podłączenie jest jedno na jeden licznik główny.

       Nie zgłoszono innych uwag i pytań do tak przedstawionego projektu uchwały wobec tego przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak poddała projekt tej uchwały pod głosowanie.

Głosowało         - 15   radnych

Za                      - 14      „

Przeciw             -   0        „

Wstrzymało się –   1 radnych

   W wyniku powyższego głosowania uchwała została przyjęta 14 głosami „ za „ przy 1 głosie „ wstrzymującym się „  i stanowi załącznik nr 22  do protokołu. Uchwale nadano nr XVII/115/2012.

 

  1. zmiana uchwały w sprawie uchwalenia zmiany WPF na lata 2012-2020 w gminie St.Dabrowa

 

 

     W tym projekcie uchwały zmiana dotyczy środków na budowę placu zabaw w miejscowości Parlino wyjaśniła skarbnik Gminy, Jolanta Ligocka. Środki na ten cel zostały przekazane ze  środków pochodzących na realizację zadania pn. „ Cyfrowa Szkoła”, do którego to projektu wniosek naszej Gminy nie  został zakwalifikowany. 

 

      Wobec braku pytań do tak przedstawionego projektu uchwały przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak poddała projekt tej uchwały pod głosowanie.

Głosowało         - 15   radnych

Za                      - 15      „

Przeciw             -   0        „

Wstrzymało się –   0 radnych

   W wyniku powyższego głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie   i stanowi załącznik nr 23 do protokołu. Uchwale nadano nr XVII/116/2012.

 

  1. zmieniająca uchwałę nr XXXVII/270/10 Rady Gminy w Starej Dąbrowie z dnia 16 września   2010r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy St.Dabrowa w rejonie miejscowości  Tolcz i Łęczyca 

 

       Projekt był szczegółowo omawiany na posiedzeniu wszystkich trzech komisji. Radni uwag nie zgłosili wobec tego przewodnicząca rady Gminy  poddała jej zatwierdzenie pod głosowanie.

Głosowało         - 15  radnych

Za                      -  15      „

Przeciw              - 0        „

Wstrzymało się –  0 radnych

13

        W wyniku powyższego głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 24 do protokółu. Uchwale nadano nr XVII/117/2012.

 

  1.  zmieniająca uchwałę nr XXXVIII/273/10 Rady Gminy w Starej Dąbrowie z dnia 28 października  2010r. w sprawie przystąpienia opracowania miejscowego  miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego w Gminie St.Dabrowa, w rejonie miejscowości Tolcz i Łęczyca 

 

      Również do tego projektu uchwały radni uwag nie zgłosili wobec tego przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak poddała jej zatwierdzenie pod głosowanie.

Głosowało         - 15  radnych

Za                      - 15     „

Przeciw              - 0        „

Wstrzymało się –  0 radnych

   W wyniku powyższego głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 25do protokołu. Uchwale nadano nr XVII/118/2012.

 

    i)wyznaczenia Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Starej Dąbrowie do realizacji

       zadań z zakresu wspierania rodziny

 

    Przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak oddałagłos pani Mirosławie Bazarko, kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

    Ponownie salę obrad opuścił radny, Tomasz Ogonowski pomniejszając stan radnych do 14.

    Pani kierownik, Mirosława Bazarko wyjaśniła, że jest to nowe zadanie, które zostało scedowane na GOPS. Rolą asystenta będzie praca w terenie w celu doradzania rodzinom nieudolnym wychowawczo. Asystent rodziny powinien ściśle współpracować z pracownikiem socjalnym. Jego zadaniem będzie tak pracować aby nie pozwolić na oddanie dzieci do placówki opiekuńczo wychowawczej.  

     Radna, Ilona Lechowska – Żeleźniak zastanawia się jak to będzie wyglądało w praktyce. Jak na razie ośrodek pomocy jest zbyt mały aby pomieść kolejnego pracownika. Taki pracownik powinien spędzać 90 % swojego czasu pracy w terenie. Jestem zdecydowanie za tym aby taki pracownik był pod warunkiem jednak, że będzie to praca terenowa, a nie kolejny urzędnik. Coraz więcej na terenie naszej Gminy jest takich osób, które nie potrafią sobie poradzić w życiu.

     Na salę obrad powrócił radny, Tomasz Ogonowski powiększając stan radnych do 15.

      Znalezienie takiej osoby, która spełniała by wszystkie wymogi ustawowe na terenie naszej Gminy będzie trudne stwierdziła pani kierownik, Mirosława Bazarko. Asystent rodziny powinien mieć wyższe wykształcenie na kierun ku psychologia, socjologia  pedagogika  oraz posiadać własny środek lokomocji, którym przemieszczał by się po terenie. Środki w wysokości 70 % wynagrodzenia z kwoty 1812 zł asystent w pierwszym półroczu tego  roku pochodzić będą z  Urządu wojewódzkiego. Z biegiem czasu będzie to zadanie własne Gminy.

 

 

14

     Rozumiem, że asystent rodziny powinien mieć swój własny środek lokomocji, a nie samochód z Gminy. Za takim pytaniem zwrócił się radny, Dariusz Wojnas oraz radna, Sylwia Kalmus-Samsel.

     Co się stanie kiedy rodzina nieporadna społecznie  nie będzie chciała współpracować z asystentem rodziny i czy takiej rodzinie będą przysługiwały świadczenia z GOPS-u zapytała przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak. Taka praca będzie wymagała od asystenta dużego doświadczenia.

     Z kolejnym pytaniem do pani kierownik zwróciła się radna, Elżbieta Majdzińska pytając czy GOPS ma rozeznanie ile na terenie naszej Gminy jest rodzin nieudolnych społecznie.   

      Na wszystkie postawione pytania odpowiedzi udzieliła pani kierownik, Mirosława Bazarko.  

I tak asystent rodziny nie otrzyma od Gminy samochodu celem kontaktu z rodzina w terenie. Osoba taka będzie musiała mieć swój własny środek lokomocji. GOPS składał zapotrzebowanie do 6 rodzin nieudolnych wychowawczo. Praca asystenta będzie podobnie przebiegała jak praca pracownika socjalnego. Na dzień dzisiejszy jednak nie mamy porównania jak to będzie przebiegało.

       Skoro praca asystenta będzie wyglądała podobnie to pracownikom socjalnym należało by zmniejszyć zakres obowiązków o czynności, które będzie wykonywał asystent rodziny uważa radna Sylwia Kalmus-Samsel.

      Asystent rodziny będzie współpracował z tymi na razie 6 rodzinami i powinien ściśle współpracować z pracownikiem socjalnym. Dwóch pracowników socjalnych podzielony na teren Gminy i każda osoba ma w swoim okręgu określoną ilość podopiecznych. 

       Przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak przywołała do porządku radnego: Dariusza Wojnasa oraz Tomasza Ogonowskiego.

       Z przedstawionej informacji wynika, że do przeprowadzania wywiadu środowiskowego uprawnieni są w GOPS-ie dwie osoby. Do takich wniosków doszła radna, Sylwia Kalmus-Samsel.

      Oczywiście pracę w terenie jako pracownik socjalny oraz przeprowadzanie wywiadów środowiskowych  może wykonywać tylko dwóch pracowników socjalnych wyjaśniła pani kierownik, Mirosława Bazarko. Tych prac nie może wykonywać asystent rodziny.

     Więcej pytań do tak przedstawionego projektu uchwały radni nie zgłosili wobec tego przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak poddała jej zatwierdzenie pod głosowanie.

Głosowało         - 15  radnych

Za                      - 14     „

Przeciw              - 0        „

Wstrzymało się –  1 radnych

   W wyniku powyższego głosowania uchwała została przyjęta 14 głosami „ za „ przy 1 głosie

„ wstrzymującym się „  i stanowi załącznik nr 26 do protokołu. Uchwale nadano nr XVII/119/2012.

 

 

 

 

15

j) zaciągnięcia pożyczki w Banku Gospodarstwa Krajowego na wyprzedzające zadanie finansowane w ramach PROW 2007-2013 projektu pn. Przebudowa,remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Parlino wraz z zagospodarowaniem terenu i zakup wyposażenia „

 

    W celu wykonania remontu świetlicy wiejskiej w Parlinie niezbędnym jest zaciągnięcie kredytu w wysokości 295 205zł wyjaśniła skarbnik Gminy, Jolanta Ligocka. W związku z tym, że idzie okres urlopowy projekt uchwały został przygotowany na dzisiejszą sesję.

Pytań do tak przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono wobec tego przewodnicząca rady Gminy, Justyna Szymczak poddała projekt tej uchwały pod głosowanie.

Głosowało          - 15 radnych

Za                       - 15     „

Przeciw               -  0     „

Wstrzymało się   -  0     „

     W wyniku powyższego głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 27 do protokołu. Uchwale nadano nr XVII/120/2012.

 

AD.9 ODPOWIEDZI NA INTERPELACJE I ZAPYTANIA RADNYCH

 

        Na pytania postawione w punkcie 4 porządku obrad odpowiedzi udzielił wójt Gminy, Mieczysław Włodarczyk. I tak drzewo w Białuniu zostało schowane i jest przechowywane.  Jeżeli chodzi o pytanie radnej, Iwony Jeszke to jt. działka w Krzywicy nr 210/4 koło pani Zofii Dybowskiej. W odpowiedzi na pytanie dotyczące firmy, która wygrała przetarg na remont świetlicy w Parlinie informuję co następuje: przetarg wygrała firma Sławomir Miłek z Wojtaszyc. Remont świetlicy ma być wykonany do dnia 31 sierpnia 2012r. Ze względu na najniższą cenę tj. 237 tyś.zł komisja przetargowa wyłoniła tego wykonawcę. Natomiast na pytanie radnej Sylwii Kalmus-Samsel wójt Gminy odpowie na piśmie.

W skład zespołu interdyscyplinarnego wchodzą: pani Bazarko, pani Anna Portach, Danuta Purgał, Grażyna Bejenka, Robert Ceglarek, pani Sidyk, pani Bogna Urbańska, Dominika Sosnowska, Małgorzata Kustosik.

 Jeżeli chodzi o dotację na dziecko w przedszkolu to wzrosła na dziecko niepełnosprawne z 1607,50 na 1707,45 zł z jedna sprzężonością oraz z 3817,98 zł na 4055,20 zł.

 

Ad.10  WOLNE WNIOSKI

 

      Radna Ilona Lechowska – Żeleźniak z przedstawionych wcześniej informacji zaobserwowała, że gmina otrzymała skierowania dla 4 osób na odbycie stażu. Gdzie te osoby odbywają staż i na jakim stanowisku.

 

       Trzy osoby odbywają staż jako pracownicy gospodarczy  tj. Keller i Zacharkiw, jedna osoba w sekretariacie w urzędzie oraz od m-c lipca  będzie skierowana osoba do pracy w dziale budownictwo.

 

        Następnie radna, Elżbieta Kowalczyk przypomniała o kończącym się okresie gwarancyjnym świetlicy w Chlebowie. Poprawić należy schody i polbruk.

 

 

 

16

 

    Sprawa remontu pogwarancyjnego znalazła swój oddźwięk w sądzie ponieważ wykonawca odmówił wykonania remontu pogwarancyjnego ze względu na mała kwotę wyjaśnił wójt Gminy, Mieczysław Włodarczyk.  

 

      Ponownie głos zabrała radna, Ilona Lechowska pytając czy na stanowisko ds. budowlanych na miejsce pana Ryszarda Andersa został zatrudniony już pracownik, a jeżeli nie to czy ogłoszony został już konkurs na to stanowisko.

 

     Na to pytanie odpowiedzi udzielił wójt Gminy , Mieczysław Włodarczyk informując, że konkurs na to stanowisko nie będzie ogłaszany.

 

      Z kolejnym pytaniem do wójta Gminy wystąpiła radna, Sylwia Kalmus-Samsel prosząc o dokonanie zmiany uchwały w sprawie zwiększenia środków z przeznaczenia  na rady sołeckie chodzi tu o zwiększenie stawki na jednego mieszkańca. Będąc przy głosie radna podziękowała wójtowi Gminy za ufundowanie pucharu dla miejscowości Kicko. Poinformowała także radnych, że dnia 07 lipca o godzinie 17.00 odbędzie się sprzątanie terenu wokół jeziora Kicko, na które serdecznie zapraszam w imieniu własnym jak i mieszkańców.

 

       W odpowiedzi na wniosek przewodniczącej rady Gminy złożony na sesji marcowej sekretarz Gminy, Danuta Chablewska poinformowała, o dostarczonym radnym wykazie i terminach uchwał obowiązkowych. Wykaz ten stanowi załącznik nr 28 do protokółu.

 

 

AD.11 ZAMKNIĘCIE POSIEDZENIA

 

 

      Porządek obrad sesji został zrealizowany . Wobec zrealizowania porządku obrad oraz braku pytań przewodnicząca rady Gminy , Justyna Szymczak podziękowała wszystkim za przybycie i tym akcentem zakończyła obrady XVII Sesji Rady Gminy .

 

Protokółowała :                                                              Obradom przewodniczyła :

Grażyna Bejenka                                                                   Justyna Szymczak

 

Inspektor                                                                             Przewodnicząca Rady

 

 

Ilość stron prot. 16.

Ilość zał. 28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stara Dąbrowa, dnia: 12 lipca 2012r.

 

  

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Stanislaw Stankiewicz 18-09-2012 21:06
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 18-09-2012
Ostatnia aktualizacja: Klaudia Bartnicka 08-10-2019 15:08