Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy w Starej Dąbrowie
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

WYKONANIE DOCHODÓW BUDŻETU ZA 2006 ROK

 

I.                   ZMIANY BUDŻETU W 2006 ROKU.

 

 

Uchwalony 28 grudnia 2005 roku budżet Gminy Stara Dąbrowa ustalony został w kwocie 7.419.405,00 zł po stronie dochodów oraz 7.599.125,00 zł po stronie wydatków. Deficyt budżetowy w kwocie 179.720,00 zł pokryty ma być kredytem zaciągniętym w banku krajowym. Zmiany budżetu jakie miały miejsce w trakcie 2006 roku, spowodowały ustalenie dochodów na poziomie 8.105.447,00 zł (zwiększenie o kwotę 686.042,00 zł), wydatków budżetu na poziomie 8.285.167,00 zł (zwiększenie o kwotę   686.042,00 zł).

 

W 2006 roku Rada Gminy dokonała następujących zmian budżetu gminy:

 

1. Uchwała XXXIV/230/06 z dnia 29marca 2006 r. – zmiany spowodowane były zawiadomieniem o ostatecznych kwotach  subwencji i dotacji oraz udziałów gmin w podatku dochodowym od osób fizycznych na rok 2006 i dotyczyły:

w dochodach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 167.161,00 zł, w tym: zmniejszenie części oświatowej subwencji ogólnej w kwocie 104.960,00 zł, zwiększenie dotacji na realizację zadań zleconych i własnych w ogólnej kwocie 268.000,00 zł, zwiększenie udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych w kwocie 4.121,00 zł;

w wydatkach:

-   zmniejszenie wydatków w kwocie 100.839,00 zł, w tym zmniejszenie wydatków w szkołach podstawowych na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 6.000,00 zł oraz wydatków bieżących w kwocie 52.600,00 zł; w Gimnazjum – na wynagrodzenia w kwocie 5.000,00 zł oraz wydatków bieżących w kwocie 37.239,00 zł.

- zwiększenie wydatków na wypłatę świadczeń społecznych w łącznej kwocie 268.000,00 zł.

 

2. Uchwała XXXIV/231/06 z dnia 29 marca 2006 r. – zmiany spowodowane były przesunięciami wydatków między działami..

 

3. Uchwała XXXV/237/06 z dnia 27 kwietnia 2006 r. – zmiany spowodowane były otrzymaniem darowizn w postaci pieniężnej oraz rozliczeniem dotacji  i dotyczyły:

w dochodach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 3.000,00 zł, w tym: zwiększenie z tytułu wpływów darowizn na oświatę w kwocie 1.000,00 zł, zwiększenie z tytułu wpływów za usługi w kwocie 2.000,00 zł; zmniejszenie dochodów w kwocie 12.000,00 zł, w tym zmniejszenie dotacji na realizację zadań zleconych.   

w wydatkach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 3.000,00 zł, w tym: zwiększenie wydatków na zakup sprzętu sportowego do wyposażenia hali sportowej w kwocie 1.000,00 zł, zwiększenie wydatków na bieżące utrzymanie hali sportowej w kwocie 2.000,00 zł; zmniejszenie wydatków w łącznej kwocie 12.000,00 zł, w tym zmniejszenie wydatków na wynagrodzenia pracownika realizującego zadania zlecone w kwocie 12.000,00 zł.

 

4. Uchwała XXXVI/246/065 z dnia 29 czerwca 2006 r. – zmiany spowodowane były zwiększonymi wpływami z tytułu świadczonych usług oraz otrzymaniem dodatkowych dotacji i  dotyczyły:

 w dochodach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 55.757,00 zł, w tym: zwiększenie z uwagi na zwiększone wpływy z usług na oświatę w kwocie 2.000,00 zł, oraz zwiększenie z tytułu otrzymanych dotacji na realizację zadań własnych w kwocie 50.402,00 zł i zadań zleconych w kwocie 3.355,00 zł.

w wydatkach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 95.757,00 zł, w tym: zwiększenie wydatków na bieżące funkcjonowanie placówki oświatowej w kwocie 2.000,00 i zwiększenie wydatków inwestycyjnych na halę sportową przy Gimnazjum w kwocie 14.000,00 zł, zwiększenie wydatków na wypłatę świadczeń społecznych w kwocie 53.757,00 zł, zwiększenie wydatków związanych z wykonaniem projektów  planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego w kwocie 20.000,00 zł, zwiększenie wydatków związanych z remontem świetlic wiejskich w kwocie 6.000,00 zł, zmniejszenie wydatków inwestycyjnych o kwotę 40.000,00 zł, w związku z odstąpieniem od realizacji w roku 2006 zadania inwestycyjnego pn. modernizacja świetlicy wiejskiej Łęczycy.  

 

5. Uchwała XXXVII/252/06 z dnia 12 września 2006 r. – zmiany spowodowane były otrzymaniem darowizn w postaci pieniężnej, zwiększeniem części oświatowej subwencji ogólnej, zwiększonymi wpływami z tytułu świadczonych usług oraz otrzymaniem dodatkowych dotacji i  dotyczyły:

w dochodach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 91.294,00 zł, w tym: zwiększenie z uwagi na otrzymanie wpływów z tytułu darowizn w kwocie 300,00 zł, zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej o kwotę 35.000 zł,  zwiększenie z uwagi na zwiększone wpływy z usług w kwocie 9.931,00 zł, zwiększenie z tytułu otrzymanych dotacji na realizację zadań własnych w kwocie 39.513,00 zł oraz zwiększenie z tytułu pozyskania środków i innych źródeł w kwocie 6.550,00 zł.

w wydatkach:

- zmniejszenie w łącznej kwocie 8.040,00 zł, w tym: zmniejszenie wydatków na wypłatę dodatków mieszkaniowych w kwocie 3.990,00 zł, zmniejszenie wydatków bieżących w Ośrodku Pomocy Społecznej w kwocie 3.000,00 zł  oraz zmniejszenie wydatków na stypendia naukowe w kwocie 1.050,00 zł;

- zwiększenie  w łącznej kwocie 99.334,00 zł, w tym: zwiększenie wydatków bieżących w Urzędzie Gminy w kwocie 300,00 zł, zwiększenie wydatków na bieżące funkcjonowanie placówek oświatowych w kwocie 54.537,00, zwiększenie wydatków na wypłatę świadczeń społecznych w kwocie 35.361,00 zł, zwiększenie wydatków na stypendia socjalne w kwocie 5.040,00 zł oraz zwiększenie wydatków związanych z funkcjonowaniem ośrodka kultury w kwocie 4.096,00 zł.  

 

6. Uchwała XXXVIII/258/06 z dnia 26 października 2006 r. – zmiany spowodowane były otrzymaniem darowizn w postaci pieniężnej, zwiększonymi wpływami z tytułu świadczonych usług i opłat za wydanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu oraz otrzymaniem dodatkowych dotacji i  dotyczyły:

w dochodach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 29.094,00 zł, w tym: zwiększenie z uwagi na otrzymanie wpływów z tytułu darowizn w kwocie 1.400,00 zł, zwiększenie z uwagi na zwiększone wpływy z usług w kwocie 2.800,00 zł i dodatkowe wpływy z opłat za wydanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu w kwocie 3.568,00 zł oraz zwiększenie z tytułu otrzymanych dotacji na realizację zadań własnych w kwocie 20.309,00 zł i zadań zleconych w kwocie 1.017,00 zł.

w wydatkach:

- zwiększenie  w łącznej kwocie 29.094,00 zł, w tym: zwiększenie wydatków bieżących w Urzędzie Gminy w kwocie 1.400,00 zł, zwiększenie wydatków na bieżącą realizację programów przeciwdziałania alkoholizmowi w kwocie 3.568,00 zł, zwiększenie wydatków związanych z dowozem uczniów do szkół w kwocie 2.800,00 zł oraz  zwiększenie wydatków na wypłatę świadczeń społecznych w kwocie 21.326,00 zł.  

 

7. Uchwała III/20/06 z dnia 5 grudnia 2006 r. – zmiany spowodowane były zwiększeniem części oświatowej subwencji oświatowej, otrzymaniem uzupełnienia subwencji ogólnej oraz otrzymaniem dodatkowych dotacji i  dotyczyły:

w dochodach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 450.239,00 zł, w tym: zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej w kwocie 10.954,00 zł, uzupełnienie subwencji ogólnej w kwocie 30.409,00 zł oraz zwiększenie z tytułu otrzymanych dotacji na realizację zadań własnych w kwocie 121.575,00 zł i zadań zleconych w kwocie 287.301,00 zł;

- zmniejszenie w łącznej kwocie 189.675,00 zł, w tym: zmniejszenie dotacji na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej w kwocie 189.675,00 zł.

w wydatkach:

- zwiększenie  w łącznej kwocie 450.239,00 zł, w tym: zwiększenie wydatków bieżących utrzymania dróg gminnych w kwocie 2.300,00 zł, zwiększenie wydatków na bieżące funkcjonowanie działalności oświatowej w kwocie 42.899,00 zł, zwiększenie wydatków związanych z pomocą społeczną w kwocie 31.930,00 zł, .  

 

7. Uchwała IV/23/06 z dnia 28 grudnia 2006 r. –  zmiany spowodowane były zwiększonymi wpływami z tytułu świadczonych usług oraz otrzymaniem dodatkowych dotacji i  dotyczyły:

w dochodach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 7.825,00 zł, w tym: zwiększenie z uwagi na zwiększone wpływy z usług w kwocie 4.825,00 zł, oraz zwiększenie z tytułu otrzymanych dotacji na realizację zadań własnych w kwocie 3.000,00 zł.

w wydatkach:

- przesunięcie wydatków między działami w kwocie 73.166,00 zł oraz zwiększenie wydatków w  kwocie 7.825,00 zł.  

 

 

 

W 2006 roku Wójt Gminy (w trybie art. 188 ust. 1 pkt 1 ustawy o finansach publicznych) dokonał następujących zmian budżetu:

 

 

1. Zarządzenie 20/2006 z dnia 27 marca 2006 roku -  zmiany spowodowane były otrzymaniem dotacji od Wojewody Zachodniopomorskiego i dotyczyły:

w dochodach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 17.157,00 zł, z tytułu dotacji na realizację  własnych zadań bieżących w rozdziale 85415 – Pomoc materialna dla uczniów;

w wydatkach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 17.157,00 zł, z przeznaczeniem na pokrycie kosztów udzielania edukacyjnej pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym, obejmującym stypendia i zasiłki szkolne dla uczniów najuboższych, udzielane w formie przedmiotowej; pokrycie kosztów zajęć wyrównawczych lub edukacyjnych oraz pomoc rzeczową.

 

2. Zarządzenie 23/2006 z dnia 28 kwietnia 2006 roku – zmiany spowodowane były otrzymaniem dotacji od Wojewody Zachodniopomorskiego i dotyczyły:

w dochodach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 8.500,00 zł, w tym z tytułu dotacji celowej  w rozdziale 75414 – Obrona cywilna w kwocie 2.500,00 zł, w rozdziale 85219 – Ośrodki pomocy społecznej w kwocie 6.000,00 zł.

w wydatkach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 8.500,00 zł, w tym na realizację zadań związanych z organizowaniem gminnych centrów reagowania kryzysowego w kwocie 2.500,00 zł, na wypłatę comiesięcznego dodatku do wynagrodzenia pracownikowi socjalnemu, do którego obowiązków należy świadczenie pracy w środowisku w kwocie 6.000,00 zł.

 

3. Zarządzenie 27/2006 z dnia 31 maja 2006 roku – zmiany spowodowane były otrzymaniem dotacji od Wojewody Zachodniopomorskiego i dotyczyły:

w dochodach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 44.817,00 zł, z tytułu dotacji na realizację własnych zadań bieżących w rozdziale 85415 – Pomoc materialna dla uczniów;

w wydatkach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 44.817,00 zł, z przeznaczeniem na pokrycie kosztów udzielania edukacyjnej pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym, obejmującym stypendia i zasiłki szkolne dla uczniów najuboższych, udzielane w formie przedmiotowej; pokrycie kosztów zajęć wyrównawczych lub edukacyjnych oraz pomoc rzeczową.

 

4. Zarządzenie 29/2006 z dnia  30 czerwca 2006 roku – zmiany spowodowane były otrzymaniem dotacji od Wojewody Zachodniopomorskiego i dotyczyły:

w dochodach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 2.400,00 zł, dotyczyło dotacji na realizacje własnych zadań bieżących w rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe w kwocie 2.000,00 zł oraz na realizację zadań zleconych w rozdziale 85195 – Pozostała działalność w kwocie 400,00 zł.

w wydatkach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 2.400,00 zł, w tym na sfinansowanie wyprawki szkolnej obejmującej podręczniki szkolne o wartości do 100 zł dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2006/2007 w kwocie 2.000,00 zł oraz na sfinansowanie wydawania przez gminę decyzji w sprawach świadczeniobiorców innych niż ubezpieczeni spełniający kryterium dochodowe w kwocie 400,00 zł.

 

5. Zarządzenie 60/2006 z dnia 30 października 2006 roku – zmiany spowodowane były otrzymaniem dotacji z Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Szczecinie na organizację wyborów do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, wójtów, burmistrzów i prezydentów miast i dotyczyły:

w dochodach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 18.400,00 zł, w tym dotacje na realizację zadań zleconych w rozdziale 75109 – Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, wybory wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz referenda gminne, powiatowe i wojewódzkie w kwocie 18.400,00 zł.

 w wydatkach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 18.400,00 zł, w tym na wydatki związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, wyborów wójta w kwocie 18.400,00 zł.

 

6. Zarządzenie 79/2006 z dnia  21 czerwca 2006 roku – zmiany spowodowane były otrzymaniem i zmniejszeniem dotacji od Wojewody Zachodniopomorskiego i dotyczyły:

w dochodach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 3.384,00 zł, dotyczyło dotacji na realizację własnych zadań bieżących w rozdziale 85295 – Pozostała działalność w kwocie 3.384,00 zł;

- zmniejszenie w łącznej kwocie 11.311,00 zł wcześniej otrzymanej dotacji przeznaczonej na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników.

w wydatkach:

- zwiększenie w łącznej kwocie 3.384,00 zł, w tym na wypłatę świadczeń w ramach realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”;

- zmniejszenie w łącznej kwocie 11.311,00 zł wydatków przeznaczonych na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników.

 

 

Poza tym Wójt Gminy wprowadzał zmiany w budżecie, które polegały na przesunięciach kwot środków finansowych w ramach działów klasyfikacji budżetowej (w trybie art. 188 ust. 2 pkt 1 ustawy o finansach publicznych) oraz na przenoszeniu wydatków z rezerwy budżetowej (w trybie art. 188 ust. 1 pkt. 2 ustawy o finansach publicznych) – Zarządzenie Nr 6/2006, Nr 21/2006, 24/2006, 25/2006, 30/2006, 31/2006, 32/2006, 48/2006, 80/2006, 81/2006.

 

 

 

II.                WYKONANIE DOCHODÓW BUDŻETU ZA 2006 ROK

 

Dochody budżetu Gminy Stara Dąbrowa w 2006 roku zrealizowane zostały w wysokości 8.181.450,43 zł, co stanowi 100,94% planu rocznego. Na dochody Gminy składają się:

 

 

  1. Dochody własne w kwocie 2.454.624,45 zł (105,04 % planu).

 

Struktura dochodów własnych przedstawia się następująco:

 

Tytuł

 

Wykonanie

%

 dochodów własnych

% dochodów ogółem

a) udziały we wpływach z podatków będących dochodami budżetu państwa

397.213,05

16,18%

  4,86 %

w tym:

 

 

 

- od osób fizycznych

   397.041,00

      16,17 %

   4,86 %

- od osób prawnych

          172,05

         0,01 %

   0,00 %

b) dochody z majątku gminy

   256.036,09

     10,43%

  3,13 %

w tym:

 

 

 

- dochody z najmu i dzierżawy

    82.304,44

       3,35 %

   1,00 %

- dochody ze sprzedaży składników

   majątkowych

  153.493,35

       6,25 %

   1,88 %

- dochody z tyt. opłat za wieczyste   

   użytkowanie gruntów

    20.238,30

        0,83 %

    0,25 %

c) dochody z tytułu podatków

1.522.721,61

     62,03%

  18,61 %

w tym:

 

 

 

- podatek od nieruchomości

   854.084,02

     34,79 %

 10,44 %

- podatek rolny

   564.200,20

     22,99 %

   6,89 %

- podatek leśny

    16.942,27

      0,69 %

   0,21 %

- podatek od środków transportowych

    19.725,77

      0,80 %

   0,24 %

- podatek od spadków i darowizn

    13.713,00

      0,56 %

   0,17 %

- podatek od posiadania psów

         765,00

      0,03 %

   0,01 %

- wpływy z innych opłat lokalnych

       4.989,50 

      0,20 %

   0,06 %

- podatek od czynności cywilnoprawnych

    43.664,20

      1,78 %

   0,53 %

- odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu

   podatków i opłat

      4.637,65

      0,19 %

   0,06 %

d) pozostałe dochody

 278.653,70

 11,35%

  3,40 %

w tym:

 

 

 

- wpływy z tytułu opłaty skarbowej

    10.132,70

    0,41 %

   0,12 %

- wpływy z opłaty eksploatacyjnej

      4.748,00

    0,19 %

   0,06 %

- wpływy z opłaty za zezwolenia na sprzedaż

   napojów alkoholowych

    34.368,79

    1,40 %

   0,42 %

- wpływy z opłaty administracyjnej za czynności

   urzędowe

     1.360,00

    0,06 %

   0,02 %

- wpływy z opłaty produktowej

        205,80

   0,01 %

  0,00 %

- wpływy z różnych opłat

     3.515,48

   0,14 %

  0,04 %

- wpływy z różnych dochodów

     2.916,00

   0,12 %

  0,04 %

- wpływy z usług

   33.330,29

   1,36 %

  0,41 %

- odsetki

          79,55

   0,00 %

  0,00 %

- wpływy z tytułu darowizn 

     2.700,00

   0,11 %

  0,03 %

- wpływy z różnych rozliczeń

        796,00

   0,03 %

  0,01 %

- dotacja z GFOŚ i GW na dofinansowanie zadania 

 173.000,00

   7,05 %

  2,11 %

- środki finansowe pozyskane z innych źródeł

    9.550,00

   0,39 %

  0,12 %

- dochody związane z realizacja zadań zleconych

    1.951,09

   0,08 %

  0,02 %

 

Udziały Gminy w podatkach stanowiących dochody budżetu państwa tj. we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych w kwocie 397.213,05 zł zostały wykonane w 103,53 % i były to wpływy przede wszystkim z podatku dochodowego od osób fizycznych. Dochody z majątku gminy wykonano w 120,94 %, w tym ze sprzedaży mienia komunalnego (lokali i działek rekreacyjnych) wykonano w 129,02 %,  z najmu i dzierżawy składników majątkowych w 106,24 %, natomiast z opłat za wieczyste użytkowanie gruntów w 99,69 %. Wpływy z tytułu podatków lokalnych wykonano na poziomie 102,67 %.

 

 

  1. Dotacje celowe na zadania własne w kwocie 477.857,00 zł (96,27 % planu).

 

Podział dotacji na poszczególne zadania własne przedstawia się następująco:

 

Tytuł  

                                                     

 

Wykonanie

%

 dochodów ogółem

- rozdz. 75414 – Obrona cywilna

    2.500,00

0,06 %

- rozdz. 80101 – Szkoły podstawowe

    2.529,00

0,05 %

- rozdz. 80195 – Pozostała działalność

   4.848,00

0,06 %

- rozdz. 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz

                           składki na ubezpieczenia emerytalne i

                           rentowe

 150.386,00

1,84 %

- rozdz. 85219 – Ośrodki pomocy społecznej

   87.000,00

1,06 %

- rozdz. 85295 – Pozostała działalność

 104.953,00

1,28 %

- rozdz. 85415 – Pomoc materialna dla uczniów

  125.641,00

1,54 %

 

W rozdziale 75414 otrzymana dotacja przeznaczona została na realizację zadań związanych z organizowaniem centrów reagowania kryzysowego. W rozdziale 80101 otrzymane dotacje przeznaczone zostały na sfinansowanie wyprawki szkolnej obejmującej podręczniki szkolne o wartości do 100 zł dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2006/2007. W rozdziale 85214 dotacje przeznaczono na wypłatę zasiłków. Dotacje w rozdziale 85219 przeznaczona jest na utrzymanie Ośrodka pomocy społecznej. W rozdziale 85295 dotacja przeznaczona została na dofinansowanie realizacji Rządowego Programu „Posiłek dla potrzebujących”. W rozdziale 85415  otrzymana dotacja miała na celu pokrycie kosztów udzielenia edukacyjnej pomocy stypendialnej dla uczniów o charakterze socjalnym.

 

 

3. Dotacje celowe na zadania z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania   zlecone

    gminie w kwocie  1.801.032,98 zł, stanowiły w  2006 roku 22,09 %  wykonanych        dochodów ogółem.

 

Podział dotacji na poszczególne zadania przedstawia się następująco:        

 

Tytuł

 

 

Wykonanie

%

dochodów ogółem

- rozdz. 01095 – Pozostała działalność

   169.371,98

 2,07 %

- rozdz. 75011 – Urzędy wojewódzkie

     48.000,00

 0,59 %

- rozdz. 75101 – Urzędy naczelnych organów

                           władzy państwowej, kontroli

                           i ochrony prawa oraz sądownictwa

         550,00

 0,01 %

- rozdz. 75101 – Wybory do rad gmin, rad powiatów

                           i sejmików województw, wybory 

                           wójtów, burmistrzów i prezydentów

                           miast oraz referenda gminne, powiatowe

                           i wojewódzkie

   17.600,00

 0,21 %

- rozdz. 85195 – Pozostała działalność

        599,00

 0,01 %

- rozdz. 85212 – Świadczenia rodzinne, zaliczka

                           alimentacyjna oraz składki na

                           ubezpieczenia emerytalne i rentowe

                           z ubezpieczenia społecznego

1.399.748,00

17,10 %

- rozdz. 85213 – Składki na ubezpieczenie zdrowotne

                           opłacane za osoby pobierające niektóre

                           świadczenia z pomocy społecznej oraz

                           niektóre świadczenia rodzinne

       6.235,00

   0,08 %

- rozdz. 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki

                           na ubezpieczenia emerytalne i rentowe

    69.317,00

   0,85 %

- rozdz. 85278 – Usuwanie klęsk żywiołowych

    89.612,00

   1,10 %

 

Dotacja w rozdziale 01095 – Pozostała działalność w kwocie 169.371,98 zł z przeznaczeniem na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych.

Dotacja w rozdziale 75011 – Urzędy wojewódzkie stanowi przekazane środki na realizację zadań związanych z zadaniami Urzędu Wojewódzkiego, zleconymi do realizacji gminie. Dotacja w rozdziale 75101 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa w kwocie 550 zł z przeznaczeniem na aktualizację spisu wyborców. Dotacja w rozdziale 75109 – Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, wybory wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz referenda gminne, powiatowe i wojewódzkie w kwocie 17.600,00 zł z przeznaczeniem na przygotowanie i przeprowadzenie wyborów samorządowych. Dotacja w rozdziale 85195 – Pozostała działalność w kwocie 550 zł przeznaczona na    sfinansowanie kosztów wydawania przez gminę decyzji w sprawach świadczeniobiorców innych niż ubezpieczeni spełniający kryterium dochodowe. W rozdziale 85212 sklasyfikowano środki na organizację systemu wypłat oraz wypłaty świadczeń rodzinnych. W rozdziałach 85213, 85214 otrzymane dotacje przeznaczono na wypłatę obligatoryjnych zasiłków z pomocy społecznej. Dotacja w rozdziale 85278 – Usuwanie skutków klęsk żywiołowych w kwocie 89.612,00 zł z przeznaczeniem na pomoc pieniężną dla rodzin, których gospodarstwa zostały dotknięte suszą w 2006 roku.

 

 

  1. Subwencje  ogólne  zostały  wykonane w  2006 roku w kwocie 3.447.936,00 zł i stanowiły 42,14 % wykonanych dochodów ogółem.

 

Podział subwencji przedstawia się następująco:

 

Tytuł

 

 

Wykonanie

%

 dochodów ogółem

- część oświatowa

2.527.381,00

30,89 %

- uzupełnienie subwencji ogólnej

    30.409,00

 0,37 %

- część wyrównawcza

   816.465,00

 9,98 %

- część równoważąca

    73.681,00

 0,90 %

 

Największą część subwencji ogólnej stanowi subwencja oświatowa (30,89 % dochodów ogółem). W 2006 roku Gmina otrzymała dodatkowo uzupełnienie subwencji ogólnej w kwocie 30.409,00 zł. Część wyrównawczą w kwocie 816.465,00 zł oraz równoważącą w kwocie 73.681,00 zł otrzymano zgodnie z planem.

 

 

                   Struktura dochodów Gminy Stara Dąbrowa za 2006 rok.

 

 

 

 

Struktura dochodów Gminy według działów była następująca:

 

Tytuł

 

 

Wykonanie

%

dochodów ogółem

- dział 010 – Rolnictwo i łowiectwo

    169.371,98

   2,07 %

- dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa

    250.744,72

   3.06 %

- dział 710 – Działalność usługowa

           964,65

    0,01 %

- dział 750 – Administracja publiczna

      59.965,25

    0,73 %

- dział 751 – Urzędy naczelnych organów władzy

                     państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz

                     sądownictwa

     

      18.150,00

 

    0,22 %

- dział 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona 

                     Przeciwpożarowa

     2.500,00

    0,03 %

- dział 756 – Dochody od osób prawnych, od osób

                     fizycznych i od innych jednostek

                     nieposiadających osobowości prawnej

                     oraz wydatki związane z ich poborem

 

 

1.969.643,83

 

 

   24,08 %

- dział 758 – Różne rozliczenia

3.447.957,55

  42,15 %

- dział 801 – Oświata i wychowanie

     38.868,92

    0,48 %

- dział 851 – Ochrona zdrowia

          599,00

     0,01 %

- dział 852 – Pomoc społeczna

1.912.301,21

  23,37 %

- dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza

   125.641,00

    1,54 %

- dział 900 – Gospodarka komunalna i ochrona

                     środowiska

   176.261,60

    2,15 %

- dział 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa

                     narodowego

     8.480,72

    0,10 %

 

                     Razem

 

 

8.181.450,43

 

 100,00 %

                                

      Struktura dochodów Gminy Stara Dąbrowa wg działów           

 

 

 

III.             WYKONANIE WYDATKÓW BUDŻETU ZA  2006 ROK

 

 

Wydatki budżetu Gminy Stara Dąbrowa w 2006 roku osiągnęły wysokość 7.783.250,47 zł i zostały wykonane w 93,94 %. W poszczególnych rozdziałach budżetu realizacja wydatków przedstawiała się następująco:

 

1. Dział 010 – Rolnictwo i łowiectwo

- Rozdział  01030 – Izby Rolnicze, wykonanie 11.243,50 zł (50,01 % planu,) wydatkowano na wpłatę na rzecz Izby Rolniczej Województwa Zachodniopomorskiego z tytułu 2%-owych wpływów z podatku rolnego.

-   Rozdział 01095 – Pozostała działalność, wykonanie 169.371,27 zł (99,98 % planu), wydatkowano na zwrot producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (166.050,98 zł) oraz pokryto koszty postępowania w sprawie jego zwrotu poniesionych przez gminę Stara Dąbrowa (3.320,29 zł).

 

2. Dział 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę

- Rozdział 40002 – Dostarczanie wody, wykonanie 2.146,98 zł (97,59% planu), wydatkowano na dopłatę do ceny wody sprzedanej w 2005 roku przez Wodociągi Zachodniopomorskie w Goleniowie dla odbiorców z terenu gminy Stara Dąbrowa.

 

 

 

3. Dział 600 – Transport i łączność

-  Rozdział  60004 – Lokalny transport zbiorowy, wykonanie 11.883,00 (100,00 % planu), wydatkowano na dofinansowanie do linii autobusowej (trasa Małkocin – Storkówko) transportu lokalnego;

-  Rozdział 60016 – Drogi publiczne gminne, wykonanie 100.232,83 zł (97,31% planu) - wydatkowano na odśnieżanie, naprawę i wykaszanie poboczy dróg gminnych (10.382,50 zł) oraz na modernizacje drogi gminnej w Chlebowie (89.850,33 zł).

 

4. Dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa

- Rozdział 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami, wykonanie 37.021,52 zł (77,13% planu) -  wydatkowano na koszty utrzymania zasobu mieszkań komunalnych.

 

  1. Dział 710 – Działalność usługowa

- Rozdział 71004 – Plany zagospodarowania przestrzennego, wykonanie 43.318,81 zł (97,52% planu) - wydatkowano na opracowania decyzji warunków zabudowy;

- Rozdział 71013 – Prace geodezyjne i kartograficzne (nieinwestycyjne), wykonanie 51.578,00 zł (100,00% planu) - wydatkowano na sporządzenie operatów szacunkowych i map lokali mieszkalnych w Nowej Dąbrowie (9.200 zł), wykonanie zbioru kart ewidencji zabytków nieruchomych gminy (14.000 zł), dokonanie podziału działek (28.378 zł);

- Rozdział 71035 – Cmentarze, wykonanie 5.652,98 zł (95,10% planu) - wydatkowano na utrzymanie cmentarzy komunalnych;

- Rozdział 71095 – Pozostała działalność, wykonanie 976 zł (3,22% planu) – wydatkowano na opracowanie decyzji o środowiskowych uwarunkowania zgody.

 

6. Dział 750 – Administracja publiczna

- Rozdział 750011 – Urzędy wojewódzkie, wykonanie 66.844,40 zł (82,63% planu) - wydatkowano na wynagrodzenie, pochodne od wynagrodzeń pracownika wykonującego prace zlecone przez Wojewodę Zachodniopomorskiego (59.887,76 zł) oraz na zakup materiałów i usług związanych z utrzymaniem stanowiska (6.956,64 zł);

- Rozdział 75022 – Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu), wykonanie 36.866,87 zł (81,37% planu) - wydatkowano na diety dla radnych (33.070,00 zł) oraz na materiały i usługi niezbędne w pracy radnych (3.796,87 zł);

- Rozdział 75023 – Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu), wykonanie 880.094,42 zł (95,08% planu) - wydatkowano na wynagrodzenia i koszty osobowe pracowników Urzędu Gminy Stara Dąbrowa (709.358,35 zł), koszty utrzymania budynku Urzędu i inne wydatki związane z bieżącą realizacją zadań (166.236,10 zł)  oraz na zakupy inwestycyjne (4.499,97 zł);

- Rozdział 75045 – Komisje poborowe, wykonanie 486,80 zł (60,85% planu) – wydatkowano na zwrot poborowym kosztów przejazdu do rejestracji;

- Rozdział 75095 – Pozostała działalność, wykonanie 24.760,22 zł (94,22% planu) – wydatkowano jako środki  tzw. Funduszy Sołeckich (15.534,49 zł), na prowizje dla sołtysów (3.225,73 zł), oraz wniesienie wkładu do spółki prawa handlowego Funduszu Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. (6.000 zł).     

 

7. Dział 751 – Urzędy  naczelnych   organów    władzy  państwowej,  kontroli  i  ochrony

                         prawa oraz sądownictwa

- Rozdział 75101 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa, wykonanie 549,16 zł – pokryto koszty aktualizacji spisu wyborców;

- Rozdział 75109 – Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, wybory wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz referenda gminne, powiatowe i wojewódzkie – wydatkowano na przygotowanie i przeprowadzenie wyborów samorządowych.

 

8. Dział 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

- Rozdział 75412 – Ochotnicze straże pożarne, wykonanie 50.146,75 zł (99,86% planu) – wydatkowano na wynagrodzenia i koszty osobowe (13.365,51 zł), na diety za udział w akcjach gaszenia pożarów (7.041 zł), na wydatki związane z bieżącym utrzymaniem OSP (27.201,89 zł);

- Rozdział 75414 – Obrona cywilna, wykonanie 2.538,35 zł (99,94% planu) – wydatkowano na zakup wyposażenia dla gminnego centra reagowania kryzysowego.

 

9. Dział 756 – Dochody   od  osób  prawnych,  osób  fizycznych  i  od  innych   jednostek

                          nieposiadających   osobowości   prawnej   oraz   wydatki  związane  z  ich

                          poborem

- Rozdział 75647 – Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych, wykonanie 3.295,88 zł (36,15% planu) – pokryto wydatki związane z poborem podatków.

 

10. Dział 757 – Obsługa długu publicznego

-Rozdział 75702 – Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego, wykonanie 72.599,14 zł (95,30% planu) – koszt zaciągniętych kredytów i pożyczek.

 

11. Dział 801 – Oświata i wychowanie

- Rozdział 80101 – Szkoły podstawowe, wykonanie 1.654.651,16 zł (99,88% planu) – wydatkowano z przeznaczeniem na wynagrodzenia, koszty osobowe nauczycieli i obsługi oraz na bieżące utrzymanie Szkoły Podstawowej w Chlebówku (1.023.843,72 zł, tj. 99,81% planu) i w Parlinie (630.807,44 zł, tj. 99,98% planu);

- Rozdział 80110 – Gimnazja, wykonanie 1.259.887,17 zł (99,86% planu) – wydatkowano na wynagrodzenia, koszty osobowe, fundusz socjalny dla nauczycieli i obsługi (927.429,30 zł), na bieżące utrzymanie szkoły (139.314,80 zł) oraz na wydatki inwestycyjne związane z budową hali sportowej (188.243,55 zł) i zakupami inwestycyjnymi (4.899,52);

- Rozdział 80113 – Dowożenie uczniów do szkół, wykonanie 235.824,93 zł (99,13% planu) – wydatkowano na wynagrodzenia, koszty osobowe kierowców i opiekunów  (77.842,56 zł), zwrot za dojazdy do szkół specjalnych (1.898,29 zł), ubezpieczenie pojazdów (4.482 zł), zakup materiałów pędnych i eksploatacyjnych (114.772,16 zł) oraz koszty remontów i przeglądów autobusów (36.829,92 zł);

- Rozdział 80146 – Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli, wykonanie 5.680,00 zł (99,82% planu) – wydatkowano na sfinansowanie kursów podwyższających kwalifikacje nauczycieli, w tym w Gimnazjum 1.500 zł, SP Chlebówek 420 zł i SP Parlino 3.760 zł;

- Rozdział 80195 – Pozostała działalność, wykonanie 4.848,46 zł – przeznaczono na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników.

 

12. Dział 851 – Ochrona zdrowia

-  Rozdział  85153 – Zwalczanie narkomanii, wykonanie 6.999,19 zł (99,99% planu), w tym: na kwotę 6.306,00 zł stanowią wydatki, które nie wygasły z upływem roku budżetowego;

- Rozdział 85154 – Przeciwdziałanie alkoholizmowi, wykonanie 27.367,71 zł (100,00% planu), w tym: na kwotę 13.244,00 zł stanowią wydatki, które nie wygasły z upływem roku budżetowego  – kwotę 14.123,71 zł wydatkowano na koszty wywiadów środowiskowych, posiedzeń Gminnej Komisji Przeciwdziałania Alkoholizmowi, wynagrodzenia i koszty osobowe pracowników świetlic środowiskowych, zwrot kosztów dojazdów dla osób uczestniczących w mityngach AA, zakup środków żywności oraz bieżące utrzymanie świetlic środowiskowych.

 

13. Dział 852 – Pomoc społeczna

- Rozdział 85212 – Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, wykonanie 1.399.742,04 zł (100,00% planu) – wydatkowano na wypłatę świadczeń rodzinnych (1.214.277,88 zł), zaliczek alimentacyjnych (124.811,28 zł), składek na ubezpieczenia społeczne (19.895,16 zł) oraz na  wynagrodzenia, koszty osobowe i inne wydatki związane z realizacją bieżących zadań osób obsługujących świadczenia  rodzinne (40.757,72 zł);

- Rozdział 85213 – Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacone za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne, wykonanie 6.234,96 zł (94,56% planu) – wydatkowano zgodnie z brzmieniem klasyfikacji;

-Rozdział 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, wykonanie 261.670,94 zł (94,64% planu) – wydatkowano na wypłatę obligatoryjnych zasiłków z opieki społecznej (257.732,29 zł) i ubezpieczenia emerytalnego i rentowego (2.397,65 zł) oraz na zwrot dotacji za 2005 rok (1.541,00 zł);

- Rozdział 85215 – Dodatki mieszkaniowe, wykonanie 193.018,31 zł (93,47% planu) – wydatkowano na wypłatę dodatków mieszkaniowych zgodnie z ustawą;

- Rozdział 85219 – Ośrodki pomocy społecznej, wykonanie 143.748,88 zł (95,41% planu) –wydatkowano na wynagrodzenia i koszty osobowe pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Starej Dąbrowie (116.689,31 zł), oraz na bieżące utrzymanie ośrodka (27.059,57 zł);

- Rozdział 85228 – Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, wykonanie 8.917,39 zł (98,67% planu) – wydatkowano na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń  osoby sprawującej opiekę nad osobami niepełnosprawnymi;

- Rozdział 85278 – Usuwanie skutków klęsk żywiołowych, wykonanie 89.612,00 zł (92,38% planu) – wydatkowano na pomoc pieniężną dla rodzin rolniczych, których gospodarstwa zostały dotknięte suszą w 2006 roku;

- Rozdział 85295 – Pozostała działalność, wykonanie 173.862,84 zł (98,61% planu) – wydatkowano na dożywianie dzieci w szkołach (53.696,45 zł), prace społeczno-użytkowe (7.805,08 zł), stypendia naukowe (5.950,00 zł), wypłatę zasiłków (89.953,00 zł) oraz na zakup doposażenia do punktów wydawania posiłków (w szkołach podstawowych i gimnazjum) w ramach programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”.

 

14. Dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza  

- Rozdział 85415 – Pomoc materialna dla uczniów, wykonanie 130.680,11 zł (87,63% planu) – wydatkowano na stypendia socjalne dla uczniów najuboższych w formie pomocy rzeczowej;

- Rozdział 85495 – Pozostała działalność, bez wykonania.

 

15. Dział 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

- Rozdział 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód, wykonanie 329.126,44 zł (55,44% planu) – poniesiono wydatki  inwestycyjne związane z kanalizacją Kicko (309.126,44 zł), na  prace projektowe związane z kanalizacją Stara Dąbrowa Kolonia (20.000,00 zł).

- Rozdział 90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg, wykonanie 72.865,30 zł (73,61% planu) – wydatkowano na zakup energii do oświetlania ulic i dróg (42.221,63 zł) oraz na konserwację oświetlenia ulicznego (30.643,67 zł).

 

17. Dział 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego   

- Rozdział 92109 – Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby, wykonanie 61.787,48 zł (96,02% planu) – wydatkowano na wynagrodzenia i koszty osobowe pracownika Gminnego Centrum Kultury w Starej Dąbrowie (16.093,41 zł), koszty remontów, utrzymania i eksploatacji GCK i świetlic wiejskich (45.694,07 zł);

- Rozdział 92116 – Biblioteki, wykonanie 36.420,73 zł (93,99% planu) – wydatkowano na wynagrodzenia i koszty osobowe pracowników biblioteki (34.204,83 zł), prenumeratę czasopism i zakup książek (1.215,42 zł), koszty bieżącego utrzymania biblioteki (1.000,48 zł);

- Rozdział 92195 – Pozostała działalność, wykonanie 14.031,80 zł (97,03% planu) – wydatkowano na organizację gminnego Dnia Dziecka, święta 11 Listopada, Dnia Seniora (2.886,80 zł) oraz pokryto koszty sporządzenia rejestru pomników przyrody znajdujących się na terenie gminy Stara Dąbrowa (11.145,00 zł).

 

18. Dział 926 – Kultura fizyczna i sport  

- Rozdział 92695 – Pozostała działalność, wykonanie 79.000 zł (100,00% planu) – wydatkowano na dotację dla stowarzyszenia sportowego „Dąbrowia”.

 

 

Struktura wydatków Gminy Stara Dąbrowa

 

Struktura wydatków Gminy według działów była następująca:

 

Tytuł

 

 

Wykonanie

%

 wydatków ogółem

- dział 010 – Rolnictwo i łowiectwo

     180.614,77

   2,32 %

- dział 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną,

                     gaz i wodę

        2.146,98

   0,03 %

- dział 600 – Transport i łączność

     112.115,83

   1,44 %

- dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa

      37.021,52

   0,48 %

- dział 710 – Działalność usługowa

     101.525,79

   1,30 %

- dział 750 – Administracja publiczna

  1.009.052,71

 12,96 %

- dział 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej,

                     kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

       18.155,06

   0,23 %

- dział 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona

                     przeciwpożarowa

      50.146,75

    0,64 %

- dział 756 – Dochody od osób prawnych, osób fizycznych i

                     innych jednostek nie posiadających osobowości

                     prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

       3.295,88

    0,04 %

- dział 757 – Obsługa długu publicznego

     72.599,14

     0,93 %

- dział 801 – Oświata i wychowanie

3.160.891,72

   40,61 %

- dział 851 – Ochrona zdrowia

     34.965,10

    0,45 %

- dział 852 – Pomoc społeczna

 2.276.807,36

   29,25 %

- dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza

    130.680,11

     1,68 %

- dział 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

   401.991,74

     5,16 %

- dział 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

    112.240,01

     1,44 %

- dział 926 – Kultura fizyczna i sport

    79.000,00

     1,02 %

 

 Struktura wydatków Gminy Stara Dąbrowa wg działów

                                                                                                                                                

IV.  NADWYŻKA  BUDŻETOWA

 

Mimo uchwalonego deficytu budżetowego w kwocie 179.72 zł, w 2006 roku osiągnięto nadwyżkę budżetową w wysokości 398.199,96 zł.

 

V.     PRZYCHODY BUDŻETU

 

W 2006 roku Gmina Stara Dąbrowa wykonała przychody w wysokości 319.850,33 zł, w tym:

- ostatnia transza zaciągniętego w Banku Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych S.A. kredytu długoterminowego w kwocie 100.000,00 zł, przeznaczonego na realizację zadania inwestycyjnego pn. Budowa hali sportowej przy Gimnazjum w Starej Dąbrowie,

- kredyt długoterminowy zaciągnięty w Banku Ochrony Środowiska S.A. w Szczecinie w kwocie 130.000,00 zł, z przeznaczeniem na spłatę zobowiązań z tytułu robót dodatkowych związanych z inwestycją pn. budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej w miejscowości Kicko,

- kredyt długoterminowy  zaciągnięty w  Banku Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych S.A. w Warszawie w kwocie 89.850,33 zł na sfinansowanie modernizacji drogi gminnej w Chlebowie.

 

 

 

 

VI. ROZCHODY BUDŻETU

 

W 2006 roku Gmina Stara Dąbrowa wykonała rozchody w wysokości 536.562,32 zł, w tym:

- spłata rat kapitałowych z tytułu kredytów na przedsięwzięcie pn. Budowa hali sportowej przy Gimnazjum w Starej Dąbrowie” zaciągniętego w PKO Bank Polski S.A. w kwocie 226.724,00  zł;

- spłata rat kapitałowych  z tytułu kredytu na realizację zadania inwestycyjnego pn. Budowa hali sportowej przy Gimnazjum w Starej Dąbrowie zaciągniętego w Banku Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych S.A. w kwocie 155.555,74 zł;

- spłata rat kapitałowych z tytułu kredytu zaciągniętego na spłatę zobowiązań w Banku PKO Bank Polski S.A. w kwocie 50.004,00 zł;

- spłata raty pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej w miejscowości Kicko w kwocie 100.000,00 zł;

- spłata raty kapitałowej z tytułu kredytu zaciągniętego na sfinansowanie modernizacji drogi gminnej w Chlebowie w kwocie 4.278,58 zł;

 

 

VI.              ZADŁUŻENIE GMINY

 

Zadłużenie Gminy Stara Dąbrowa na dzień 31 grudnia 2006 roku wynosi 1.481.719,08 złotych, w tym:

- z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek 1.331.016,41 złotych,

- wymagalnych zobowiązań 150.702,67 złotych, z tego z tytułu dostaw towarów i usług 137.543,97 złotych.

 

 

Stan zadłużenia na koniec 2006 roku, z tytułu kredytów i pożyczek przedstawia się następująco:

- Bank Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych S.A.

 

   Umowa Nr 1000026006

Kredyt inwestycyjny na zadanie pn. „Budowa hali sportowej przy Gimnazjum w Starej Dąbrowie”

 

                 177.777,62

- Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.

 

  Umowa Nr 310-13/3/II/10/2003

Kredyt inwestycyjny na zadanie pn. „Budowa hali sportowej przy Gimnazjum w Starej Dąbrowie

 

       205.890,00

- Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski  S.A.

 

  Umowa Nr 310-13/3/II/4/2004

Kredyt inwestycyjny na zadanie pn. „Budowa hali sportowej przy Gimnazjum w Starej Dąbrowie”

 

      281.790,00

- Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska

   i Gospodarki Wodnej

 

   Umowa Nr 25/04/OW - KW/P

Pożyczka  na dofinansowanie zadania „Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej w miejscowości Kicko”

 

      

299.991,04

- Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski  S.A.

 

  Umowa Nr 310-11/3/I/15/2005

Kredyt w rachunku kredytowym,

zaciągniętym na spłatę kredytu w rachunku bieżącym

 

     149.996,00

- Bank Ochrony Środowiska S.A.

   Umowa Nr 07/2006/I/K/Sz

Kredyt inwestycyjny na spłatę zobowiązań z tyt. robót dodatkowych związanych z zadaniem inwestycyjnym pn. Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej w miejscowości Kicko

130.000,00

- Bank Inicjatyw Społeczno – Ekonomicznych S.A.

   Um. Nr 1015063945

Kredyt inwestycyjny na sfinansowanie zadania pn. Modernizacja drogi gminnej w Chlebowie

    85.571,75

 

Razem

 

 

 

1.331.016,41

 

 

VII.           GMINNY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ

 

W 2006 roku Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uzyskał przychody w wysokości   217.737,67 zł, w tym z tytułu odpisu  z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie kwotę 217.143,46 zł, z tytułu odsetek od środków na rachunku bankowym 4,85 zł, innych opłat 589,36 zł. Środki funduszu wydatkowano w 2006 roku w wysokości 211.441,13 zł, w tym za opróżnianie pojemników na odpady segregowane (19.442,75 zł), sporządzenie operatów wodno-prawnych (12.401,60 zł) i ekspertyz badania gleby (3.060,96 zł), opłaty bankowe (141,00 zł), opłaty za zanieczyszczanie środowiska (3.394,82 zł), dotację na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej w miejscowości Kicko” (173.000,00 zł).

 

 

 

 

 

                                                                                                 Mieczysław Włodarczyk

                                                                                               Wójt Gminy Stara Dąbrowa

      Stara Dąbrowa, dnia 19.03.2007 r

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Stanislaw Stankiewicz 01-10-2007 00:10
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-10-2007
Ostatnia aktualizacja: - 01-10-2007 00:10