System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
Sprawozdanie w sprawie zmian budżetu Gminy w roku 2007
I. ZMIANY BUDŻETU W 2007 ROKU.
Uchwalony 28 grudnia 2006 roku budżet Gminy Stara Dąbrowa ustalony został w kwocie 8.232.473,00 zł po stronie dochodów oraz 8.864.043,00 zł po stronie wydatków. Deficyt budżetowy w kwocie 631.570,00 zł pokryty miał być kredytem zaciągniętym w banku krajowym. Zmiany budżetu jakie miały miejsce w trakcie 2007 roku, spowodowały ustalenie dochodów na poziomie 8.868.093,44 zł (zwiększenie o kwotę 635.620,44 zł), wydatków budżetu na poziomie 9.499.663,44 zł (zwiększenie o kwotę 635.620,44 zł).
W 2007 roku Rada Gminy dokonała następujących zmian budżetu gminy:
1. Uchwała VI/40/07 z dnia 30 marca 2007 r. – zmiany spowodowane były zawiadomieniem o ostatecznych kwotach subwencji i dotacji oraz udziałów gmin w podatku dochodowym od osób fizycznych na rok 2007, jak również otrzymaniem dodatkowych dotacji celowych i dotyczyły:
w dochodach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 50.546,00 zł, w tym: zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej w kwocie 44.086,00 zł, zwiększenie dotacji celowych na realizację zadań własnych w kwocie 6.460,00 zł;
- zmniejszenie w łącznej kwocie 7.337,00 zł w tym: zmniejszenie udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych.
w wydatkach:
- zwiększenie wydatków w łącznej kwocie 43.209,00 zł, w tym zwiększenie wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w szkołach podstawowych w kwocie 15.881,00 zł, w Gimnazjum – w kwocie 10.468,00 zł; zwiększenie wydatków na realizację Porozumień zawartych z innymi gminami na zapewnienie wychowania przedszkolnego mieszkańcom Gminy Stara Dąbrowa w przedszkolach działających na terenie innych gmin w kwocie 10.400,00 zł; zwiększenie wydatków na zakup sprzętu informatycznego i oprogramowania zapewniającego tworzenie baz danych na potrzeby reagowania kryzysowego w kwocie 6.000 zł; zwiększenie wydatków na bieżące funkcjonowanie Ośrodka Pomocy Społecznej w kwocie 460,00 zł.
2. Uchwała VII/45/07 z dnia 27 kwietnia 2006 r. – zmiany spowodowane były otrzymaniem dodatkowych dotacji i innych świadczeń pieniężnych i dotyczyły:
w dochodach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 88.288,00 zł, w tym: zwiększenie z tytułu wpływu środków pieniężnych z funduszu prewencyjnego PZU S.A. dla Gimnazjum w kwocie 2.500,00 zł; zwiększenie dotacji celowej na zadania bieżące związane ze świadczeniem pomocy materialnej dla uczniów w kwocie 85.788,00 zł.
w wydatkach:
- zmniejszenie w łącznej kwocie 20.000,00 zł, w tym; zmniejszenie wydatków na wykonanie planów zagospodarowania przestrzennego;
- zwiększenie w łącznej kwocie 108.288,00 zł, w tym: zwiększenie wydatków w Gimnazjum na zakup sprzętu mającego na celu zabezpieczenie pomieszczeń szkolnych przed kradzieżą w kwocie 2.500,00 zł oraz na wykonanie sztucznej nawierzchni na boisku szkolnym w kwocie 20.000,00 zł; zwiększenie wydatków na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym – zgodnie z art. 90 d i art. 90 e ustawy o systemie oświaty w kwocie 85.788,00 zł; zwiększenie wydatków na zakup materiałów malarskich dla Komendy powiatowej Policji w kwocie 1.000,00 zł; zmniejszenie rezerwy budżetowej o kwotę 1.000,00 zł;
3. Uchwała VIII/47/07 z dnia 29 czerwca 2007 r. – zmiany spowodowane były otrzymaniem dodatkowej dotacji oraz przesunięciami wydatków między działami i dotyczyły:
w dochodach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 3.750,00 zł, w tym: zwiększenie z uwagi na otrzymanie dotacji od Stowarzyszenia „Serce dzieciom”.
w wydatkach:
- zmniejszenie w łącznej kwocie 26.600,00 zł, w tym: zmniejszenie wydatków na obsługę długu publicznego o kwotę 16.700,00 zł; zmniejszenie rezerwy budżetowej o kwotę 26.600,00 zł;
- zwiększenie w łącznej kwocie 3.750,00 zł, w tym: zwiększenie wydatków na realizację projektu grupy nieformalnej Koła Gospodyń Wiejskich w Krzywicy p.t. „Przez zabawę do tradycji” w kwocie 3.750,00; zwiększenie wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w Gminnym Centrum Kultury kwocie 16.700,00 zł; zwiększenie wydatków na zapłatę kosztów procesu i odsetek w kwocie 26.600,00 zł;
4. Uchwała IX/54/07 z dnia 18 września 2007 r. – zmiany spowodowane były otrzymaniem dodatkowej dotacji celowej oraz otrzymaniem środków finansowych (darowizn) od osób prawnych i fizycznych i dotyczyły:
w dochodach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 5.500,00 zł, w tym: zwiększenie z uwagi na otrzymanie dotacji celowej na realizację zadań własnych w kwocie 3.000,00 zł oraz zwiększenie z uwagi ma otrzymanie wpływów z tytułu darowizn w kwocie 2.500,00 zł.
w wydatkach:
- zmniejszenie w łącznej kwocie 28.129,00 zł, w tym: zmniejszenie wydatków na wynagrodzenia prowizyjne dla sołtysów o kwotę 4.000,00 zł, zmniejszenie wydatków na dodatki mieszkaniowe w kwocie 17.129,00 zł, zmniejszenie wydatków na stypendia dla uczniów w kwocie 7.000,00 zł;
- zwiększenie w łącznej kwocie 33.629,00 zł, w tym: zwiększenie wydatków na wynagrodzenie prowizyjne dla sołtysów w kwocie 4.000,00 zł, zwiększenie wydatków na stypendia naukowe dla uczniów osiągających najlepsze wyniki w nauce w kwocie 7.000,00 zł, zwiększenie wydatków na koszty prac komisji egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego w kwocie 340,00 zł, zwiększenie wydatków na wypłatę dodatku do wynagrodzeń pracownikowi socjalnemu w kwocie 3.000,00 zł, zwiększenie wydatków na zapłatę zobowiązań wynikających z zadania inwestycyjnego pn. Budowa hali sportowej w Starej Dąbrowie w kwocie 16.789,00 zł, zwiększenie wydatków związanych z organizacją dożynek gminnych w kwocie 2.500,00 zł.
5. Uchwała XI/62/07 z dnia 30 października 2007 r. – zmiany spowodowane były otrzymaniem dodatkowej dotacji celowej, otrzymaniem środków finansowych od osób prawnych i fizycznych i dotyczyły:
w dochodach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 15.938,40 zł, w tym: zwiększenie z uwagi na otrzymanie dotacji celowej na realizację zadań własnych w kwocie 1.825,00 zł, zwiększenie z uwagi ma otrzymanie wpływów z tytułu darowizn w kwocie 5.136,80 zł, zwiększenie z uwagi na otrzymanie Grantu w kwocie 8.976,60 zł.
w wydatkach:
- zmniejszenie w łącznej kwocie 24.669,00 zł, w tym: zmniejszenie wydatków na dopłatę do transportu zbiorowego o kwotę 8.669,00 zł, zmniejszenie wydatków z tytułu dodatków mieszkaniowych o kwotę 16.000,00 zł;
- zwiększenie w łącznej kwocie 40.607,40 zł, w tym: zwiększenie wydatków na wpłatę na rzecz Izby Rolnej 2% odpisu od uzyskanych zwiększonych wpływów z podatku rolnego w kwocie 3.269,00 zł, zwiększenie wydatków na partycypację we wkładzie budowlanym w Towarzystwie budownictwa społecznego w kwocie 16.000,00 zł, zwiększenie wydatków na dotację przeznaczoną na realizację wychowania przedszkolnego przez inne gminy w kwocie 5.400,00 zł, zwiększenie wydatków na przeprowadzenie dodatkowych lekcji języka angielskiego w Gimnazjum w kwocie 4.636,80 zł, zwiększenie wydatków na organizację „Święta pieczonego ziemniaka” w kwocie 500,00 zł, zwiększenie wydatków związanych z realizacją projektu „Wspólnie działamy razem korzystamy” w kwocie 8.976,60 zł, zwiększenie wydatków przeznaczonych na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników w kwocie 1.125,00 zł, zwiększenie wydatków przeznaczonych na sfinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne i jednolitego stroju dla uczniów w kwocie 700,00 zł.
6. Uchwała XII/65/07 z dnia 28 listopada 2007 r. – zmiany spowodowane były otrzymaniem dodatkowych dotacji celowych, zwiększonymi wpływami z tytułu opłat za wydanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu i dotyczyły:
w dochodach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 146.251,42 zł, w tym: zwiększenie z uwagi na dodatkowe wpływy z opłat za wydanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu w kwocie 5.144,00 zł, zwiększenie z tytułu otrzymanych dotacji na realizację zadań własnych i zleconych w kwocie 141.107,42 zł;
- zmniejszenie w łącznej kwocie 74.300,00 zł, z uwagi na obniżenie dotacji celowych na niektóre zadania własne i zlecone.
w wydatkach:
- zmniejszenie w łącznej kwocie 174.300,00 zł, w tym: zmniejszenie wydatków na remont budynku komunalnego w kwocie 50.000,00 zł, zmniejszenie wydatków na obsługę długu publicznego w kwocie 23.000,00 zł, zmniejszenie wydatków na wpłatę świadczeń społecznych w kwocie 74.300,00 zł, zmniejszenie wydatków na wypłatę dodatków mieszkaniowych w kwocie 27.000,00 zł.;
- zwiększenie w łącznej kwocie 246.251,42 zł, w tym: zwiększenie wydatków związanych z opłatą na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w kwocie 70.000,00 zł, zwiększenie wydatków remontowych w Urzędzie Gminy w kwocie 30.000,00 zł, zwiększenie wydatków na działalność oświatową w kwocie 2.165,00 zł, zwiększenie wydatków związanych z utrzymaniem Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w kwocie 3.500,00 zł, zwiększenie wydatków na bieżącą realizację programu przeciwdziałania alkoholizmowi w kwocie 5.144,00 zł, zwiększenie wydatków na wpłatę świadczeń dla uczniów o charakterze socjalnym w kwocie 13.144,00 zł, zwiększenie wydatków związanych z realizacją zadań zleconych w kwocie 122.298,42 zł.
7. Uchwała XIII/71/07 z dnia 28 listopada 2007 r. – zmiany spowodowane były zwiększonymi wpływami z tytułu opłat za wydanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu, zmniejszeniem dotacji celowych i dotyczyły:
w dochodach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 700,00 zł, w tym: zwiększenie z uwagi na dodatkowe wpływy z opłat za wydanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu;
- zmniejszenie w łącznej kwocie 4.837,00 zł, w tym: zmniejszenie dotacji na realizację zadań bieżących w oświacie.
w wydatkach:
- zmniejszenie w łącznej kwocie 24.837,00 zł, w tym: zmniejszenie wydatków na bieżące funkcjonowanie działalności oświatowej;
- zwiększenie w łącznej kwocie 20.700,00 zł, w tym: zwiększenie wydatków na realizację programu przeciwdziałania alkoholizmowi w kwocie 700,00 zł, zwiększenie wydatków w kulturze w kwocie 20.000,00 zł.
W 2007 roku Wójt Gminy (w trybie art. 188 ust. 1 pkt 1 ustawy o finansach publicznych) dokonał następujących zmian budżetu:
1. Zarządzenie 39/2007 z dnia 30 maja 2007 roku - zmiany spowodowane były otrzymaniem dotacji od Wojewody Zachodniopomorskiego i dotyczyły:
w dochodach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 198.821,62 zł, w tym: z tytułu otrzymania dotacji celowej na realizację własnych zadań bieżących w dziale Pomoc społeczna o kwotę 43.250,00 zł oraz zadań zleconych gminie w dziale Rolnictwo i łowiectwo o kwotę 155.571,62 zł.
w wydatkach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 198.821,62 zł, w tym: zwiększenie wydatków na realizację Programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” w kwocie 40.250,00 zł, zwiększenie wydatków na wypłatę comiesięcznego dodatku do wynagrodzenia pracownikowi socjalnemu do którego obowiązków należy świadczenie pracy w środowisku w kwocie 3.000,00 zł, zwiększenie wydatków z przeznaczeniem na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych oraz pokrycie kosztów postępowania w sprawie jego zwrotu w kwocie 155.571,62 zł.
2. Zarządzenie 43/2007 z dnia 28 czerwca 2007 roku – zmiany spowodowane były otrzymaniem dotacji od Wojewody Zachodniopomorskiego i dotyczyły:
w dochodach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 18.968,00 zł, w tym z tytułu otrzymania dotacji celowej na realizację zadań zleconych gminie w dziale 852 – Pomoc społeczna w kwocie 17.843,00 zł, oraz na realizację własnych zadań bieżących w dziale 801 – Oświata i wychowanie w kwocie 1.125,00 zł.
w wydatkach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 18.968,00 zł, w tym: zwiększenie wydatków z na opłacenie składek na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz świadczenia rodzinne w kwocie 5.127,00 zł, zwiększenie wydatków na wypłatę zasiłków stałych w kwocie 12.716,00 zł, zwiększenie wydatków z przeznaczeniem na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników.
3. Zarządzenie 50/2007 z dnia 31 lipca 2007 roku – zmiany spowodowane były otrzymaniem dotacji od Wojewody Zachodniopomorskiego i dotyczyły:
w dochodach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 68.388,00 zł, w tym z tytułu otrzymania dotacji celowej na realizację zadań bieżących i zleconych gminie w dziale 852 – Pomoc społeczna,
w wydatkach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 68.388,00 zł, w tym: zwiększenie wydatków na wypłatę zasiłków okresowych w kwocie 32.700,00 zł oraz na wypłatę zasiłków stałych w kwocie 35.688,00 zł.
4. Zarządzenie 55/2007 z dnia 31 sierpnia 2007 roku – zmiany spowodowane były otrzymaniem dotacji od Wojewody Zachodniopomorskiego i dotyczyły:
w dochodach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 55.292,00 zł, w tym: zwiększenie dotacji na realizację własnych zadań bieżących w rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe w kwocie 1.462,00 zł, w rozdziale 85219 – Ośrodki pomocy społecznej w kwocie 1.500,00 zł, w rozdziale 85295 – Pozostała działalność w kwocie 26.160,00 zł, w rozdziale 85415 – Edukacyjna opieka wychowawcza w kwocie 26.170,00 zł.
w wydatkach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 55.292,00 zł, w tym: zwiększenie wydatków na sfinansowanie nauczania języka angielskiego w klasie pierwszej i drugiej szkoły podstawowej w kwocie 1.462,00 zł, zwiększenie wydatków na bieżącą działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w kwocie 1.500,00 zł, zwiększenie wydatków na realizację Programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” w kwocie 26.160,00 zł, zwiększenie wydatków na sfinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasach I-II szkoły podstawowej oraz na dofinansowanie zakupu jednolitego stroju dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów kwocie 26.170,00 zł.
5. Zarządzenie 62/2007 z dnia 28 września 2007 roku – zmiany spowodowane były otrzymaniem dotacji oraz zmianami w wielkościach wcześniej otrzymanych dotacjach od Wojewody Zachodniopomorskiego i dotyczyły:
w dochodach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 1.125,00 zł, w tym: zwiększenie dotacji na realizację własnych zadań bieżących w rozdziale 80195 – Pozostała działalność;
- zmniejszenie w łącznej kwocie 3.670,00 zł, w tym: zmniejszenie dotacji na realizację zadań bieżących w rozdziale 85415 – Pomoc materialna dla uczniów.
w wydatkach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 1.125,00 zł, w tym: zwiększenie wydatków przeznaczonych na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników;
- zmniejszenie w łącznej kwocie 3.670,00 zł, w tym: zmniejszenie wydatków związanych z zakupem podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasach I-II szkoły podstawowej oraz z zakupem jednolitego stroju dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów.
6. Zarządzenie 63/2007 z dnia 29 września 2007 roku – zmiany spowodowane były otrzymaniem dotacji oraz zmianami w wielkościach wcześniej otrzymanych dotacjach od Wojewody Zachodniopomorskiego i dotyczyły:
w dochodach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 72.276,00 zł, w tym: zwiększenie dotacji na realizację własnych zadań bieżących w rozdziale 85295 – Pozostała działalność w kwocie 11.590,00 zł oraz w rozdziale 85415 – Pomoc materialna dla uczniów w kwocie 60.686,00 zł;
- zmniejszenie w łącznej kwocie 6.700,00 zł, w tym: zmniejszenie dotacji na realizację zadań bieżących w rozdziale 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.
w wydatkach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 72.276,00 zł, w tym: zwiększenie wydatków na wypłatę świadczeń w ramach realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” w kwocie 11.590,00 zł, zwiększenie wydatków związanych z wpłatą świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym w kwocie 60.686,00 zł;
- zmniejszenie w łącznej kwocie 6.700,00 zł, w tym: zmniejszenie wydatków na wpłatę zasiłków okresowych w części gwarantowanej z budżetu państwa.
7. Zarządzenie 68/2007 z dnia 18 października 2007 roku – zmiany spowodowane były otrzymaniem dotacji z Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Szczecinie na organizację wyborów do Sejmu i Senatu i dotyczyły:
w dochodach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 6.620,00 zł, w tym dotacje na realizację zadań zleconych w rozdziale 75108 – Wybory do Sejmu i Senatu.
w wydatkach:
- zwiększenie w łącznej kwocie 6.620,00 zł, w tym na wydatki związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów do Sejmu i Senatu.
Poza tym Wójt Gminy wprowadzał zmiany w budżecie, które polegały na przesunięciach kwot środków finansowych w ramach działów klasyfikacji budżetowej (w trybie art. 188 ust. 2 pkt 1 ustawy o finansach publicznych) oraz na przenoszeniu wydatków z rezerwy budżetowej (w trybie art. 188 ust. 1 pkt. 2 ustawy o finansach publicznych). W 2007 roku odnotowano 5 tego typu zarządzeń – Zarządzenie Nr 44/2007 z dnia 29 czerwca 2007 roku, Nr 64/2007 z dnia 29 września 2007 roku, Nr 74/2007 z dnia 30 listopada 2007 roku, Nr 81/2007 z dnia 28 grudnia 2007 roku oraz Nr 82/2007 z dnia 31.grudnia 2007 roku.
II. WYKONANIE DOCHODÓW BUDŻETU ZA 2007 ROK
Dochody budżetu Gminy Stara Dąbrowa w 2007 roku zrealizowane zostały w wysokości 8.889.324,16 zł, co stanowi 100,24% planu rocznego. Na dochody Gminy składają się:
- Dochody własne w kwocie 2.745.943,09 zł (106,12 % planu).
Struktura dochodów własnych przedstawia się następująco:
Tytuł |
Wykonanie |
% dochodów własnych |
% dochodów ogółem |
a) udziały we wpływach z podatków będących dochodami budżetu państwa |
612.075,48 |
22,29% |
6,89 % |
w tym: |
|
|
|
- od osób fizycznych |
611.771,00 |
22,28 % |
6,89 % |
- od osób prawnych |
304,48 |
0,01 % |
0,00 % |
b) dochody z majątku gminy |
304.483,35 |
11,09% |
3,43 % |
w tym: |
|
|
|
- dochody z najmu i dzierżawy |
101.346,24 |
3,69 % |
1,14 % |
- dochody ze sprzedaży składników majątkowych |
183.379,51 |
6,68 % |
2,06 % |
- dochody z tyt. opłat za wieczyste użytkowanie gruntów |
19.757,60 |
0,72 % |
0,23 % |
c) dochody z tytułu podatków |
1.596.918,80 |
58,16% |
17,96 % |
w tym: |
|
|
|
- podatek od nieruchomości |
868.330,11 |
31,62 % |
9,77 % |
- podatek rolny |
595.764,04 |
21,70 % |
6,70 % |
- podatek leśny |
17.154,14 |
0,63 % |
0,19 % |
- podatek od środków transportowych |
19.828,23 |
0,72 % |
0,22 % |
- podatek od spadków i darowizn |
1.798,80 |
0,07 % |
0,02 % |
- podatek od posiadania psów |
595,00 |
0,02 % |
0,01 % |
- podatek od czynności cywilnoprawnych |
57.676,07 |
2,10 % |
0,65 % |
- odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat |
35.772,41 |
1,30 % |
0,40 % |
d) pozostałe dochody |
232.465,46 |
8,46% |
2,61 % |
w tym: |
|
|
|
- wpływy z tytułu opłaty skarbowej |
14.112,80 |
0,51 % |
0,16 % |
- wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jst na podstawie odrębnych ustaw |
5.335,50 |
0,19 % |
0,06 % |
- wpływy z opłaty eksploatacyjnej |
4.641,30 |
0,17 % |
0,05 % |
- wpływy z opłaty za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych |
37.843,75 |
1,38 % |
0,42 % |
- wpływy z opłaty produktowej |
389,36 |
0,01 % |
0,00 % |
- wpływy z różnych opłat |
1.735,52 |
0,06 % |
0,02 % |
- wpływy z różnych dochodów |
5.898,82 |
0,22 % |
0,07 % |
- wpływy z usług |
18.539,70 |
0,68 % |
0,21 % |
- pozostałe odsetki |
15.710,18 |
0,57 % |
0,18 % |
- wpływy z tytułu darowizn |
7.336,80 |
0,27 % |
0,08 % |
- dotacja z GFOŚ i GW na dofinansowanie zadania |
101.940,00 |
3,71 % |
1,14 % |
- środki finansowe pozyskane z innych źródeł |
15.686,60 |
0,57 % |
0,18 % |
- dochody związane z realizacja zadań zleconych |
3.295,13 |
0,12 % |
0,04 % |
Udziały Gminy w podatkach stanowiących dochody budżetu państwa tj. we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych w kwocie 612.075,48 zł zostały wykonane w 108,17 %. Były to wpływy przede wszystkim z podatku dochodowego od osób fizycznych. Dochody z majątku gminy wykonano w 157,68 %, w tym ze sprzedaży mienia komunalnego (lokali i działek rekreacyjnych) wykonano w 173,96 %, z najmu i dzierżawy składników majątkowych w 155,66 %, natomiast z opłat za wieczyste użytkowanie gruntów w 99,16 %. Wpływy z tytułu podatków lokalnych wykonano na poziomie 100,49 %.
W stosunku do roku budżetowego 2006 uzyskane dochody własne Gminy wzrosły ogółem o 12 %, w tym: najwyższy wzrost, bo o 54 % zanotowano w dochodach z tytułu udziału we wpływach z podatków będących dochodami budżetu państwa, dochody osiągnięte z majątku gminy wzrosły o 19 %, z tytułu podatków o 5 %, pozostałe dochody natomiast spadły o 17 % - na co miały wpływ przede wszystkim niższe wpływy z usług oraz niższa dotacja z GFOŚ i GW.
- Dotacje celowe na zadania własne w kwocie 488.200,35 zł (96,93 % planu).
Podział dotacji na poszczególne zadania własne przedstawia się następująco:
Tytuł |
Wykonanie |
% dochodów ogółem |
- rozdz. 75414 – Obrona cywilna |
6.000,00 |
0,07 % |
- rozdz. 80195 – Pozostała działalność |
1.040,00 |
0,01 % |
- rozdz. 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe |
106.700,00 |
1,20 % |
- rozdz. 85219 – Ośrodki pomocy społecznej |
86.000,00 |
0,97 % |
- rozdz. 85295 – Pozostała działalność |
119.980,00 |
1,35 % |
- rozdz. 85415 – Pomoc materialna dla uczniów |
168.480,35 |
1,89 % |
W rozdziale 75414 otrzymana dotacja przeznaczona została na realizację zadań związanych z organizowaniem gminnego centrum reagowania kryzysowego. W rozdziale 80195 otrzymane dotacje przeznaczone zostały na dofinansowanie zakupu lektur do bibliotek szkolnych szkół podstawowych i gimnazjum (920,00 zł) oraz na sfinansowanie – w ramach wdrażania reformy oświaty – prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego. W rozdziale 85214 dotacje przeznaczono na wypłatę zasiłków okresowych w części gwarantowanej z budżetu państwa. Dotacje w rozdziale 85219 przeznaczona jest na utrzymanie Ośrodka pomocy społecznej. W rozdziale 85295 dotacja przeznaczona została na dofinansowanie realizacji Programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”. W rozdziale 85415 otrzymane dotacje przeznaczone zostały na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym (145.280,35 zł), na dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasach I-III szkoły podstawowej i w klasach I-III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia oraz na dofinansowanie zakupu jednolitego stroju dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów (23.200,00 zł).
3. Dotacje celowe na zadania z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone
gminie w kwocie 1.960.929,72 zł (94,16 % planu).
Podział dotacji na poszczególne zadania przedstawia się następująco:
Tytuł |
Wykonanie |
% dochodów ogółem |
- rozdz. 01095 – Pozostała działalność |
276.222,12 |
3,11 % |
- rozdz. 75011 – Urzędy wojewódzkie |
49.264,00 |
0,55 % |
- rozdz. 75101 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
548,75 |
0,01 % |
- rozdz. 75108 – Wybory do Sejmu i Senatu |
6.606,93 |
0,07 % |
- rozdz. 85195 – Pozostała działalność |
99,23 |
0,00 % |
- rozdz. 85212 – Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
1.539.333,77 |
17,32 % |
- rozdz. 85213 – Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne |
8.450,92 |
0,10 % |
- rozdz. 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe |
80.404,00 |
0,90 % |
Dotacja w rozdziale 01095 – Pozostała działalność przeznaczona została na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych.
Dotacja w rozdziale 75011 – Urzędy wojewódzkie stanowi przekazane środki na realizację zadań związanych z zadaniami Urzędu Wojewódzkiego, zleconymi do realizacji gminie. Dotacja w rozdziale 75101 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa przeznaczona na aktualizację spisu wyborców. Dotacja w rozdziale 75109 – Wybory do Sejmu i Senatu przeznaczona na przygotowanie i przeprowadzenie wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczpospolitej Polskiej. Dotacja w rozdziale 85195 – Pozostała działalność przeznaczona na sfinansowanie kosztów wydawania przez gminę decyzji w sprawach świadczeniobiorców innych niż ubezpieczeni spełniający kryterium dochodowe. W rozdziale 85212 sklasyfikowano środki na organizację systemu wypłat oraz wypłaty świadczeń rodzinnych, zaliczek alimentacyjnych. W rozdziałach 85213, 85214 otrzymane dotacje przeznaczono na wypłatę obligatoryjnych zasiłków z pomocy społecznej.
- Subwencje ogólne w kwocie 3.694.251,00 zł (100,00 % planu).
Podział subwencji przedstawia się następująco:
Tytuł |
Wykonanie |
% dochodów ogółem |
- część oświatowa |
2.668.158,00 |
30,02 % |
- część wyrównawcza |
954.966,00 |
10,74 % |
- część równoważąca |
71.127,00 |
0,80 % |
Największą część subwencji ogólnej stanowi subwencja oświatowa (30,02 % dochodów ogółem). Część wyrównawczą w kwocie 954.966,00 zł oraz równoważącą w kwocie 71.127,00 zł otrzymano zgodnie z planem.
Struktura dochodów Gminy Stara Dąbrowa
za 2007 rok.
Struktura dochodów Gminy według działów była następująca:
Tytuł |
Wykonanie |
% dochodów ogółem |
- dział 010 – Rolnictwo i łowiectwo |
276.222,12 |
3,11 % |
- dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa |
297.669,78 |
3.35 % |
- dział 710 – Działalność usługowa |
705,00 |
0,01 % |
- dział 750 – Administracja publiczna |
64.162,73 |
0,72 % |
- dział 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
7.155,68 |
0,08 % |
- dział 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona Przeciwpożarowa |
6.000,00 |
0,07 % |
- dział 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
2.272.034,35 |
25,56 % |
- dział 758 – Różne rozliczenia |
3.709.315,36 |
41,73 % |
- dział 801 – Oświata i wychowanie |
31.758,99 |
0,36 % |
- dział 851 – Ochrona zdrowia |
99,23 |
0,00 % |
- dział 852 – Pomoc społeczna |
1.943.504,02 |
21,86 % |
- dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza |
168.480,35 |
1,89 % |
- dział 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
102.958,16 |
1,16 % |
- dział 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
9.254,39 |
0,10 % |
Razem |
8.889.324,16 |
100,00 % |
Struktura dochodów Gminy Stara Dąbrowa wg działów
za 2007 rok.
III. WYKONANIE WYDATKÓW BUDŻETU ZA 2007 ROK
Wydatki budżetu Gminy Stara Dąbrowa w 2007 roku osiągnęły wysokość 7.954.094,28 zł i zostały wykonane w 83,73 %. W poszczególnych rozdziałach budżetu realizacja wydatków przedstawiała się następująco:
1. Dział 010 – Rolnictwo i łowiectwo
- Rozdział 01030 – Izby Rolnicze, wykonanie 26.477,00 zł (98,47 % planu,) wydatkowano na wpłatę na rzecz Izby Rolniczej Województwa Zachodniopomorskiego z tytułu 2%-owych wpływów z podatku rolnego.
- Rozdział 01095 – Pozostała działalność, wykonanie 276.222,12 zł (99,90 % planu), wydatkowano na zwrot producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (270.806,01 zł) oraz pokryto koszty postępowania w sprawie jego zwrotu poniesionych przez gminę Stara Dąbrowa (5.416,11 zł).
2. Dział 600 – Transport i łączność
- Rozdział 60004 – Lokalny transport zbiorowy, wykonanie 19.031,00 (100,00 % planu), wydatkowano na dofinansowanie do linii autobusowej transportu lokalnego (trasa Małkocin – Storkówko);
- Rozdział 60016 – Drogi publiczne gminne, wykonanie 37.636,73 zł (50,18% planu) - wydatkowano na odśnieżanie, naprawę, utwardzanie i wykaszanie poboczy dróg gminnych.
3. Dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa
- Rozdział 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami, wykonanie 31.712,48 zł (96,10% planu) - wydatkowano na koszty utrzymania zasobu mieszkań komunalnych;
- Rozdział 70021 – Towarzystwa budownictwa społecznego, wykonanie 16.000,00 zł (100,00% planu) – wydatkowano na udział w kosztach budowy lokalu na wynajem (lokal mieszkalny nr 10/1 o pow.
- Dział 710 – Działalność usługowa
- Rozdział 71004 – Plany zagospodarowania przestrzennego, wykonanie 85.362,05 zł (93,29% planu) - wydatkowano na opracowania projektów decyzji o warunkach zabudowy inwestycji, wykonanie projektów planów miejscowego zagospodarowania przestrzennego Gminy;
- Rozdział 71013 – Prace geodezyjne i kartograficzne (nieinwestycyjne), wykonanie 5.469,83 zł (64,35% planu) - wydatkowano na sporządzenie operatów szacunkowych, wyrysów map;
- Rozdział 71035 – Cmentarze, wykonanie 5.717,72 zł (92,22% planu) - wydatkowano na utrzymanie cmentarzy komunalnych na terenie Gminy;
- Rozdział 71095 – Pozostała działalność, wykonanie 60.146,00 zł (96,57% planu) – wydatkowano na opracowanie planów odnowy miejscowości (30.134,00 zł) oraz projektu zmiany przeznaczenia budynku biurowo-magazynowego na budynek mieszkalny w Chlebówku (29.280,00 zł), sporządzenie projektu placów zabaw w miejscowościach Chlebówko, Łęczyca i Stara Dąbrowa (732,00 zł), .
5. Dział 750 – Administracja publiczna
- Rozdział 750011 – Urzędy wojewódzkie, wykonanie 67.998,84 zł (94,49% planu) - wydatkowano na wynagrodzenie, pochodne od wynagrodzeń pracownika wykonującego prace zlecone przez Wojewodę Zachodniopomorskiego (60.913,81 zł) oraz na zakup materiałów i usług związanych z utrzymaniem stanowiska (7.085,03 zł);
- Rozdział 75022 – Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu), wykonanie 39.584,71 zł (81,07% planu) - wydatkowano na diety dla radnych (31.650,00 zł) oraz na materiały i usługi niezbędne w pracy radnych (7.934,71 zł);
- Rozdział 75023 – Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu), wykonanie 1.062.683,93 zł (96,47% planu) - wydatkowano na wynagrodzenia oraz pochodne od wynagrodzeń pracowników Urzędu Gminy Stara Dąbrowa (701.669,81 zł), na koszty remontu wykonane w budynku Urzędu (56.246,66 zł), inne wydatki związane z bieżącym utrzymaniem budynku oraz bieżącą realizacją zadań (304.767,46 zł);
- Rozdział 75045 – Komisje poborowe, wykonanie 436,80 zł (62,40% planu) – wydatkowano na zwrot poborowym kosztów przejazdu do rejestracji;
- Rozdział 75075 – Promocja jednostek samorządu terytorialnego, wykonanie 4.451,01 zł (96,76% planu), wydatkowano na koszty związane z promocją Gminy Stara Dąbrowa;
- Rozdział 75095 – Pozostała działalność, wykonanie 22.128,88 zł (99,68% planu) – wydatkowano jako środki tzw. Funduszy Sołeckich (15.475,47 zł), inne wydatki na rzecz sołectw (flagi, pieczątki, artykuły biurowe – 653,41 zł).
wniesienie wkładu do spółki prawa handlowego Funduszu Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. (6.000 zł), inne (flagi, pieczątki, artykuły biurowe dla sołectw – 489,34 zł).
6. Dział 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony
prawa oraz sądownictwa
- Rozdział 75101 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa, wykonanie 548,75 zł (99,41% planu), pokryto koszty aktualizacji spisu wyborców;
- Rozdział 75108 – Wybory do Sejmu i Senatu, wykonanie 6.606,93 zł (99,80% planu), wydatkowano na przygotowanie i przeprowadzenie wyborów do Sejmu i Senatu.
7. Dział 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
- Rozdział 75405 – Komendy powiatowe Policji, wykonanie 999,75 zł (99,98% planu), wydatkowano na materiały budowlane, które przekazano w formie darowizny dla Komendy Powiatowej Policji w Stargardzie Szczecińskim;
- Rozdział 75412 – Ochotnicze straże pożarne, wykonanie 48.243,81 zł (95,53% planu) – wydatkowano na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń (13.664,81 zł), na diety za udział w akcjach gaszenia pożarów (4.866,00 zł), na zakup mundurów i butów (6.623,26 zł) oraz na wydatki związane z bieżącym utrzymaniem OSP (27.955,74 zł);
- Rozdział 75414 – Obrona cywilna, wykonanie 6.364,14 zł (90,92% planu) – wydatkowano na zakup wyposażenia dla gminnego centra reagowania kryzysowego.
8. Dział 756 – Dochody od osób prawnych, osób fizycznych i od innych jednostek
nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich
poborem
- Rozdział 75647 – Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych, wykonanie 5.683,05 zł (61,77% planu) – pokryto wydatki związane z poborem podatków.
9. Dział 757 – Obsługa długu publicznego
-Rozdział 75702 – Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego, wykonanie 54.094,40 zł (91,38% planu) – koszt zaciągniętych kredytów i pożyczek.
10. Dział 801 – Oświata i wychowanie
- Rozdział 80101 – Szkoły podstawowe, wykonanie 1.706.380,75 zł (99,11% planu) – wydatkowano z przeznaczeniem na wynagrodzenia, koszty osobowe nauczycieli i obsługi oraz na bieżące utrzymanie Szkoły Podstawowej w Chlebówku (1.095.226,33 zł, tj. 99,78% planu) i w Parlinie (611.154,42 zł, tj. 97,92% planu);
- Rozdział 80104 – Przedszkola , wykonanie 14.455,60 zł (91,49% planu), wydatkowano na dotacje przekazane Gminom Stargard Szczeciński, Szczecin i Maszewo na realizację zadania z zakresu oświaty dotyczącego zapewnienia wychowania przedszkolnego mieszkańcom Gminy Stara Dąbrowa w przedszkolach znajdujących się na terenie tych gmin;
- Rozdział 80110 – Gimnazja, wykonanie 1.154.819,07 zł (99,44% planu) – wydatkowano na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń dla nauczycieli i obsługi (897.858,85 zł), na bieżące utrzymanie szkoły (240.171,67 zł) oraz na wydatki inwestycyjne związane z budową hali sportowej (16.788,55 zł);
- Rozdział 80113 – Dowożenie uczniów do szkół, wykonanie 211.581,80 zł (96,97% planu) – wydatkowano na wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń (56.485,62 zł) i inne koszty pracownicze kierowców i opiekunów przez pierwsze półrocze (2.090,60 zł), zwrot za dojazdy do szkół specjalnych (272,10 zł), ubezpieczenie pojazdów (4.440,00 zł), zakup materiałów pędnych i eksploatacyjnych (54.707,30 zł), koszty remontów i przeglądów autobusów (14.885,85 zł) oraz zakup usług dowozu dzieci od września 2007 roku (78.700,33 zł);
- Rozdział 80146 – Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli, wykonanie 3.920,62 zł (46,12% planu) – wydatkowano na sfinansowanie kursów podwyższających kwalifikacje nauczycieli, w tym w Gimnazjum 600,62 zł, w Szkole Podstawowej w Chlebówku 2.580,00 zł i Szkole Podstawowej w Parlinie 740,00 zł;
- Rozdział 80195 – Pozostała działalność, wykonanie 8.260,00 zł (86,90% planu), wydatkowano na stypendia naukowe dla uczniów osiągających najlepsze wyniki w nauce (7.000,00 zł), zakup lektur do bibliotek szkolnych szkół podstawowych i gimnazjum (920,00 zł) oraz sfinansowano prace komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego (340,00 zł) .
11. Dział 851 – Ochrona zdrowia
- Rozdział 85153 – Zwalczanie narkomanii, wykonanie 6.318,23 zł (99,96% planu), wydatkowano na realizację programu zwalczania narkomanii;
- Rozdział 85154 – Przeciwdziałanie alkoholizmowi, wykonanie 31.519,56 zł (99,99% planu), w tym: na kwotę 14.420,00 zł stanowią wydatki, które nie wygasły z upływem roku budżetowego, kwotę 17.099,56 zł wydatkowano na koszty wywiadów środowiskowych, posiedzeń Gminnej Komisji Przeciwdziałania Alkoholizmowi, wynagrodzenia i koszty osobowe pracowników świetlic środowiskowych, zwrot kosztów dojazdów dla osób uczestniczących w mityngach AA, zakup środków żywności oraz bieżące utrzymanie świetlic środowiskowych;
- Rozdział 85195 – Pozostała działalność, wykonanie 688,39 zł (20,37% planu), wydatkowano na pokrycie kosztów związanych z wydawaniem przez gminę decyzji w sprawach świadczeniobiorców innych niż ubezpieczeni spełniający kryterium dochodowe (99,23 zł), pokryto koszty badań mammograficznych, poziomu cukru we krwi oraz organizacji Tygodnia walki z rakiem na terenie Gminy (589,16 zł).
12. Dział 852 – Pomoc społeczna
- Rozdział 85212 – Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, wykonanie 1.539.333,77 zł (92,73% planu) – wydatkowano na wypłatę świadczeń rodzinnych (1.350.291,10 zł), zaliczek alimentacyjnych (124.360,00 zł), składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego (19.847,71 zł) oraz na wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń i inne wydatki związane z realizacją bieżących zadań osób obsługujących świadczenia rodzinne (44.834,96 zł);
- Rozdział 85213 – Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacone za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne, wykonanie 8.450,92 zł (92,59% planu) – wydatkowano zgodnie z brzmieniem klasyfikacji;
-Rozdział 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, wykonanie 254.474,75 zł (99,36% planu) – wydatkowano na wypłatę obligatoryjnych zasiłków z opieki społecznej (253.046,13 zł) i ubezpieczenia emerytalnego i rentowego (1.420,77 zł) oraz na zwrot dotacji za 2006 rok (7,85 zł);
- Rozdział 85215 – Dodatki mieszkaniowe, wykonanie 133.766,27 zł (99,85% planu) – wydatkowano na wypłatę dodatków mieszkaniowych zgodnie z ustawą;
- Rozdział 85219 – Ośrodki pomocy społecznej, wykonanie 148.917,76 zł (96,51% planu) –wydatkowano na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Starej Dąbrowie (123.492,63 zł), oraz na bieżące utrzymanie ośrodka (25.425,13 zł);
- Rozdział 85228 – Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, wykonanie 10.221,00 zł (97,30% planu) – wydatkowano na wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń i inne koszty osobowe pracownika sprawującego opiekę nad osobami niepełnosprawnymi;
- Rozdział 85295 – Pozostała działalność, wykonanie 184.370,84 zł (99,23% planu) – wydatkowano na dożywianie dzieci w szkołach (53.308,02 zł), prace społeczno-użytkowe (9.522,08 zł), wypłatę zasiłków w ramach programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” (99.980,00 zł), zakup doposażenia do punktów wydawania posiłków (w szkołach podstawowych i gimnazjum) również w ramach programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” (20.000,00 zł) oraz zakup środków czystości do punktów wydawania posiłków (1.560,74 zł).
13. Dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza
- Rozdział 85415 – Pomoc materialna dla uczniów, wykonanie 168.480,35 zł (92,16% planu) – wydatkowano na świadczenia pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym (145.280,35 zł) oraz na zakup podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasach I-III szkoły podstawowej i jednolitego stroju dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów (23.200,00 zł).
- Rozdział 85495 – Pozostała działalność, wykonanie 5.000,00 zł (100,00% planu), przeznaczono na dotację dla Stowarzyszenia realizującego zadanie w zakresie edukacyjnej opieki wychowawczej.
14. Dział 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
- Rozdział 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód, wykonanie 122.782,00 zł (9,09% planu), wydatkowano na prace projektowe związane z kanalizacją Stara Dąbrowa Kolonia (22.940,00 zł), wykonanie projektu i studium wykonalności dla inwestycji pn. „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Nowa Dąbrowa – Krzywica” (96.453,99 zł), wykonanie przyłącza energetycznego dla inwestycji pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej w miejscowości Kicko (3.388,01 zł);
- Rozdział 90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg, wykonanie 76.918,56 zł (94,61% planu) – wydatkowano na zakup energii do oświetlania ulic i dróg (46.230,97 zł) oraz na konserwację oświetlenia ulicznego (30.687,59 zł).
15. Dział 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
- Rozdział 92109 – Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby, wykonanie 148.361,09 zł (92,46% planu) – wydatkowano na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników Gminnego Centrum Kultury w Starej Dąbrowie i świetlicy wiejskiej w Krzywnicy (40.574,07 zł), na bieżące remonty GCK i świetlic wiejskich (34.427,40 zł), na zakup sprzętu nagłaśniającego do GCK (17.264,00 zł), na bieżące koszty utrzymania i eksploatacji GCK i świetlic wiejskich (41.120,12 zł) oraz zakup placu zabaw do miejscowości Łęczyca (14.975,50 zł);
- Rozdział 92116 – Biblioteki, wykonanie 44.487,53 zł (92,60% planu) – wydatkowano na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników biblioteki (41.414,26 zł), prenumeratę czasopism i zakup książek (1.225,56 zł), koszty bieżącego utrzymania biblioteki (1.847,71 zł);
- Rozdział 92195 – Pozostała działalność, wykonanie 7.985,49 zł (99,45% planu) – wydatkowano na organizację Dnia Dziecka, dożynek, święta 11 Listopada, Dnia Seniora.
16. Dział 926 – Kultura fizyczna i sport
- Rozdział 92695 – Pozostała działalność, wykonanie 79.000 zł (100,00% planu) – wydatkowano na dotację dla Stowarzyszenia realizującego zadanie upowszechniania kultury fizycznej i sportu w Gminie Stara Dąbrowa.
Struktura wydatków Gminy Stara Dąbrowa
w 2007 roku
Struktura wydatków Gminy według działów była następująca:
Tytuł |
Wykonanie |
% wydatków ogółem |
- dział 010 – Rolnictwo i łowiectwo |
302.699,12 |
3,81 % |
- dział 600 – Transport i łączność |
56.667,73 |
0,71 % |
- dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa |
47.712,48 |
0,60 % |
- dział 710 – Działalność usługowa |
156.695,60 |
1,97 % |
- dział 750 – Administracja publiczna |
1.197.284,17 |
15,05 % |
- dział 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
7.155,68 |
0,09 % |
- dział 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
55.607,70 |
0,70 % |
- dział 756 – Dochody od osób prawnych, osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
5.683,05 |
0,07 % |
- dział 757 – Obsługa długu publicznego |
54.094,40 |
0,68 % |
- dział 801 – Oświata i wychowanie |
3.099.417,84 |
38,97 % |
- dział 851 – Ochrona zdrowia |
38.526,18 |
0,48 % |
- dział 852 – Pomoc społeczna |
2.279.535,31 |
28,66 % |
- dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza |
173.480,35 |
2,18 % |
- dział 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
199.700,56 |
2,51 % |
- dział 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
200.834,11 |
2,53 % |
- dział 926 – Kultura fizyczna i sport |
79.000,00 |
0,99 % |
Razem |
7.954.094,28 |
100,00 % |
Struktura wydatków Gminy Stara Dąbrowa wg działów
za 2007 rok
IV. NADWYŻKA BUDŻETOWA
Mimo uchwalonego deficytu budżetowego w kwocie 631.570,00 zł, w 2007 roku osiągnięto nadwyżkę budżetową w wysokości 935.229,88 zł.
V. PRZYCHODY BUDŻETU
W 2007 roku Gmina Stara Dąbrowa przychody wykonała na poziomie 0,00 zł.
VI. ROZCHODY BUDŻETU
W 2007 roku Gmina Stara Dąbrowa wykonała rozchody w wysokości 615.850,02 zł, w tym:
- spłata rat kapitałowych z tytułu kredytów na przedsięwzięcie pn. Budowa hali sportowej przy Gimnazjum w Starej Dąbrowie” zaciągniętego w PKO Bank Polski S.A. w kwocie 226.724,00 zł;
- spłata rat kapitałowych z tytułu kredytu na realizację zadania inwestycyjnego pn. Budowa hali sportowej przy Gimnazjum w Starej Dąbrowie zaciągniętego w Banku Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych S.A. w kwocie 127.777,74 zł;
- spłata rat kapitałowych z tytułu kredytu zaciągniętego na spłatę zobowiązań w Banku PKO Bank Polski S.A. w kwocie 66.672,00 zł;
- spłata raty pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej w miejscowości Kicko w kwocie 100.000,00 zł;
- spłata raty kapitałowej z tytułu kredytu zaciągniętego na sfinansowanie modernizacji drogi gminnej w Chlebowie w kwocie 51.342,96 zł;
- spłata rat kapitałowych z tytułu kredytu zaciągniętego na spłatę zobowiązań z tytułu zadania inwestycyjnego pn. Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej w miejscowości Kicko w kwocie w Banku Ochrony Środowiska S.A. Oddział w kwocie 43.333,32 zł.
VII. ZADŁUŻENIE GMINY
Zadłużenie Gminy Stara Dąbrowa na dzień 31 grudnia 2007 roku wynosi 719.778,94 złotych, w tym:
- z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek 715.166,39 złotych,
- wymagalnych zobowiązań 4.612,55 złotych, z tego z tytułu dostaw towarów i usług 4.612,55 złotych.
Stan zadłużenia na koniec 2007 roku, z tytułu kredytów i pożyczek przedstawia się następująco:
- Bank Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych S.A. Umowa Nr 1000026006 |
Kredyt inwestycyjny na zadanie pn. „Budowa hali sportowej przy Gimnazjum w Starej Dąbrowie” |
49.999,88 |
- Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. Umowa Nr 310-13/3/II/10/2003 |
Kredyt inwestycyjny na zadanie pn. „Budowa hali sportowej przy Gimnazjum w Starej Dąbrowie |
88.246,00 |
- Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. Umowa Nr 310-13/3/II/4/2004 |
Kredyt inwestycyjny na zadanie pn. „Budowa hali sportowej przy Gimnazjum w Starej Dąbrowie” |
172.710,00 |
- Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Umowa Nr 25/04/OW - KW/P |
Pożyczka na dofinansowanie zadania „Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej w miejscowości Kicko” |
199.991,04 |
- Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. Umowa Nr 310-11/3/I/15/2005 |
Kredyt w rachunku kredytowym, zaciągniętym na spłatę kredytu w rachunku bieżącym |
83.324,00 |
- Bank Ochrony Środowiska S.A. Umowa Nr 07/2006/I/K/Sz |
Kredyt inwestycyjny na spłatę zobowiązań z tyt. robót dodatkowych związanych z zadaniem inwestycyjnym pn. Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej w miejscowości Kicko |
86.666,68 |
- Bank Inicjatyw Społeczno – Ekonomicznych S.A. Um. Nr 1015063945 |
Kredyt inwestycyjny na sfinansowanie zadania pn. Modernizacja drogi gminnej w Chlebowie |
34.228,79 |
Razem |
|
715.166,39 |
VIII. GMINNY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
W 2007 roku Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uzyskał przychody w wysokości 246.523,48 zł, w tym z tytułu odpisu z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie kwotę 246.490,28 zł, z tytułu odsetek od środków na rachunku bankowym 13,20 zł oraz z tytułu opłat za wycinkę drzew 20,00 zł. Środki funduszu wydatkowano w 2007 roku w wysokości 126.898,49 zł, w tym na zakup pojemników na śmieci (329,40 zł), za opróżnianie pojemników na odpady segregowane (21.475,55 zł), opłaty bankowe (145,54 zł), opłaty za zanieczyszczanie środowiska (3.008,00 zł), dotację na dofinansowanie do kosztów budowy kanalizacji w miejscowościach Stara Dąbrowa Kolonia oraz Nowa Dąbrowa – Krzywica (101.940,00 zł).
IX. INFORMACJE DODATKOWE
IX.1. SKUTKI OBNIŻENIA GÓRNYCH STAWEK PODATKÓW
Tytuł |
Kwota w zł |
Podatek rolny |
121.842,58 |
Podatek od nieruchomości |
156.371,36 |
Podatek leśny |
- |
Podatek od środków transportowych |
6.814,86 |
Ogółem |
285.028,80 |
IX.2. SKUTKI UDZIELONYCH UMORZEŃ ZALEGŁOŚCI PODATKOWYCH, ROZŁOŻENIA NA RATY, ODROCZENIA TERMINU PŁATNOŚCI.
Tytuł |
Kwota w zł |
Podatek rolny |
16.233,09 |
Podatek od nieruchomości |
5.177,69 |
Podatek leśny |
181,22 |
Podatek od środków transportowych |
- |
Ogółem |
21.592,00 |
IX.3. JAWNOŚĆ ULG PODATKOWYCH
Na podstawie art.14 pkt.2 lit. e ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 249 z późn. zm.) Wójt Gminy zobowiązany jest do podania do publicznej wiadomości wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielił ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożył spłatę na raty w kwocie przewyższającej 500 zł, wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia.
Lp. |
Nazwisko i imię |
Umorzenie |
Przyczyny |
1. |
Stec Andrzej |
773,00 |
Ważny interes strony |
2. |
Superlak Ryszard |
663,00 |
Ważny interes strony |
3. |
Gołaszewski Tomasz |
731,00 |
Ważny interes strony |
4. |
Pachnowski Mirosław |
659,00 |
Ważny interes strony |
|
|
2.826,00 |
|
IX.4. REALIZACJA FUNDUSZY SOŁECKICH
W budżecie Gminy na 2007 r. zaplanowano kwoty wydatków będących w dyspozycji Rad Sołeckich. Przypomnijmy, iż jednostki pomocnicze jakimi są sołectwa, prowadzą gospodarkę finansową w ramach Urzędu Gminy. Realizacja tych wydatków za 2007 rok przedstawia się następująco:
Sołectwo |
Kwota funduszu do wykorzystania |
Kwota wykorzystana |
Sposób wykorzystania |
Białuń |
1.648,00 |
1.648,00 |
sprzęt i materiały do świetlicy, koszenie trawy (paliwo do kosiarki) |
Chlebówko |
1.860,00 |
1.860,00 |
pawilon, termosy, czajniki, sprzęt sportowy (organizacja festynów), koszenie trawy (paliwo do kosiarki) |
Kicko |
936,00 |
936,00 |
stroje sportowe |
Krzywnica |
772,00 |
773,10 |
kuchenka gazowo-elektryczna do świetlicy wiejskiej |
Łęczyca |
748,00 |
748,00 |
sprzęt do sprzątania |
Łęczyna |
708,00 |
708,00 |
drzwi, materiały budowlane - remont świetlicy wiejskiej |
Nowa Dąbrowa |
1.516,00 |
1.513,93 |
malowanie przystanku, sprzęt sportowy dla dzieci, koszenie trawy (paliwo do kosiarki) |
Storkówko |
1.356,00 |
1.365,96 |
malowanie przystanku (zakup farby), koszenie trawy (paliwo, sprzęt eksploatacyjny do kosiarki) |
Chlebowo |
1.568,00 |
1.568,00 |
remont murku i ogrodzenia wokół świetlicy |
Załęcze |
628,00 |
628,00 |
namiot z wyposażeniem (organizacja zebrań, festynów) |
Stara Dąbrowa |
2.420,00 |
2.390,69 |
malowanie przystanku, remont murku wzdłuż jezdni koło kościoła |
Parlino |
868,00 |
864,02 |
remont świetlicy wiejskiej (nowe okna) |
Tolcz |
476,00 |
471,77 |
remont przystanku autobusowego, organizacja festynu dla dzieci |
Razem |
15.504,00 |
15.475,47 |
|
Mieczysław Włodarczyk
Wójt Gminy Stara Dąbrowa
Stara Dąbrowa, dnia 14.03.2008 r.
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Stanislaw Stankiewicz | 03-04-2008 09:14 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 03-04-2008 | |
Ostatnia aktualizacja: | Stanislaw Stankiewicz | 16-06-2008 12:53 |