System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
ZARZĄDZENIE NR 70/2005 w sprawie regulaminu naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy w Starej Dąbrowie
ZARZĄDZENIE NR 70/05
WÓJTA GMINY STARA DĄBROWA
z dnia 2 listopada 2005r.
w sprawie regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Starej Dąbrowie
Na podstawie art. 33 ust.1 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203; z 2005r. Nr 172 poz.1441, Nr 175 poz. 1457) w związku z art. 3a ust.2 i 3ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593; z 2002r. 113 poz. 984, Nr 214 poz. 1806; z 2005r. Nr 10 poz. 71, Nr 23 poz. 192 i Nr 122 poz. 1020) zarządza się co następuje:
§1. Wprowadza się regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Starej Dąbrowie, który stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt
Grzegorz Czajkowski
REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE
W URZĘDZIE GMINY STARA DĄBROWA
1. Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Starej Dąbrowie w oparciu o zasadę otwartości i konkurencyjności.
2. Pracownikiem samorządowym może być osoba, która spełnia wymagania określone w art. 3 ustawy z 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2001r. Nr. 142, poz. 1593 z późn. zm.).
3. Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie na podstawie umowy o pracę z wyłączeniem stanowisk pomocniczych i obsługi.
4. W procesie zatrudniania mogą uczestniczyć:
1) wójt,
2) z-ca wójta,
3) sekretarz,
4) pracownik ds. kadr
5) skarbnik do przeprowadzenia naboru do księgowości.
Rozdział 1
Rozpoczęcie procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze. Analiza zasobów ludzkich.
1. Proces zatrudnienia pracowników urzędu wynika z potrzeb określonych na podstawie prognozy funkcjonowania urzędu.
2. Potrzeba stworzenia nowego stanowiska pracy może powstać w szczególności w wyniku:
1) planowanych zmian w strukturze organizacyjnej urzędu,
2) zmiany przepisów nakładających na urząd nowe kompetencje i zadania,
3) analizy zmian związanych z ruchem w ramach zasobów kadrowych ( przejścia na emeryturę i inne).
3. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje wójt, w oparciu o informacje przekazane przez pracownika ds. kadr, o zaistniałym bądź mającym zaistnieć wakacie.
4. Informacja, o której mowa w ust. 3, powinna być przekazana w terminie pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w wykonywaniu danego zakresu zadań przez Urząd.
5. Pracownik ds. kadr po uzgodnieniu z sekretarzem przedkłada wójtowi do akceptacji projekt opisu stanowiska, na które ma nastąpić zatrudnienie.
6. Pracownik ds. kadr przygotowuje i przedkłada wójtowi analizę zasobów ludzkich za poprzedni rok kalendarzowy oraz za okres od stycznia roku bieżącego do terminu określonego w procedurze budżetowej dla przygotowania wniosków do budżetu.
7. Zakres analizy:
1) liczba pracowników z podziałem na wiek w przedziałach: do 25 lat, 25-29, 30-34,
2) 35-39, 40-44, 45-49, 50-54, 55-60, powyżej 60 lat,
3) wykształcenie: średnie, wyższe
4) staż pracy,
5) przewidywane zmiany w zasobach,
6) określenie ilości i wysokości odpraw, nagród jubileuszowych.
Rozdział 2
Etapy naboru.
1. Powołanie komisji rekrutacyjnej.
2. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
3. Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych.
4. Wstępna selekcja kandydatów-analiza dokumentów aplikacyjnych.
5. Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
6. Selekcja końcowa kandydatów:
a) test kwalifikacyjny,
b) rozmowa kwalifikacyjna.
7. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.
8. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
9. Ogłoszenie wyniku naboru.
Rozdział 3
Powołanie komisji rekrutacyjnej.
1. Komisję rekrutacyjną powołuje wójt.
2. W skład komisji rekrutacyjnej mogą wchodzić:
1) wójt,
2) z-ca wójta,
3) sekretarz
4) pracownik ds. kadr
5) skarbnik w przypadku naboru do księgowości.
3. W uzasadnionych przypadkach Wójt może uzupełnić lub zmienić skład komisji o osoby posiadające niezbędna wiedzę do przeprowadzenia naboru na dane stanowisko.
4. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
Rozdział 4
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze opracowuje i przekazuje do ogłoszenia pracownik ds. kadr w uzgodnieniu z Wójtem.
2. Ogłoszenie obligatoryjnie umieszcza się, na co najmniej 14 dni, w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Stara Dąbrowa oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Stara Dąbrowa.
3. W ogłoszeniu zamieszcza się:
1) nazwę i adres urzędu,
2) określenie stanowiska urzędniczego,
3) określenie wymagań niezbędnych i dodatkowych związanych ze stanowiskiem
urzędniczym,
4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
5) wskazanie wymaganych dokumentów, określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
Rozdział 5
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych.
1. Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od osób ubiegających się o zatrudnienie następuje po oficjalnym ogłoszeniu o organizowanym naborze na wolne stanowisko.
2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:
1) podanie o pracę,
2) CV z klauzulą „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz. 926) oraz ustawą z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz.U z 2001r. Nr 142, poz. 1593 z póź. zm. ) „.,
3) kserokopie świadectw pracy,
4) kserokopie dokumentów potwierdzających poziom wykształcenia,
5) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
6) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym,
7) oświadczenie o prowadzeniu lub nie prowadzeniu działalności gospodarczej,
8) oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie.
3. Nie przyjmuje się dokumentów aplikacyjnych poza procedurą naboru na konkretne stanowisko.
Rozdział 6
Wstępna selekcja kandydatów-analiza dokumentów aplikacyjnych.
1. Po upływie terminu do złożenie dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze, komisja rekrutacyjna porządkuje, spisuje w porządku alfabetycznym i analizuje oferty poszczególnych kandydatów.
2. Analiza dokumentów polega na porównaniu danych zawartych w aplikacjach z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
3. Wynikiem analizy jest sporządzenie listy kandydatów, którzy spełniają warunki formalne i mogą być zatrudnieni na wolnym stanowisku urzędniczym.
Rozdział 7
Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne.
1. Sporządzoną w porządku alfabetycznym listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne pracownik ds. kadr umieszcza w BIP.
2. Lista, o której mowa w ust. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
3. Lista pozostaje w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznego wyniku naboru.
4. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
Rozdział 8
Selekcja końcowa kandydatów.
1. Na selekcję końcową mogą składać się:
1) test kwalifikacyjny,
2) rozmowa kwalifikacyjna.
2. Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy.
3. Każde pytanie lub zadanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią skalę punktową.
4. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
5. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
1) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
2) posiadaną wiedzę na temat samorządu ,
3) obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata.
6. Rozmowę kwalifikacyjna przeprowadza komisja rekrutacyjna.
7. Każdy członek komisji rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.
Rozdział 9
Ogłoszenie wyników
1. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej komisja rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał najwyższą liczbę punktów z testu i rozmowy kwalifikacyjnej.
2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i zaświadczenie lekarskie o zdolności do pracy na stanowisku urzędniczym.
Rozdział 10
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na stanowisko urzędnicze.
1. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół, który zawiera w szczególności:
a) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsce zamieszkania nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według stopnia spełnienie przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.
b) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru.
Rozdział 11
Informacja o wynikach naboru.
1. Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienie żadnego kandydata.
2. Informacja, o której mowa w pkt. 1, zawiera:
a) nazwę i adres urzędu,
b) określenie stanowiska urzędniczego,
c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
d) uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata.
3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres co najmniej 3 miesięcy.
4. Jeżeli stosunek pracy osoby zatrudnionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy pkt.1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
5. Pracownik po raz pierwszy podejmujący pracę w urzędzie może być zatrudniony tylko na okres próbny wynoszący maksymalnie 3 miesiące.
6. W szczególnych, umotywowanych sytuacjach wójt może odstąpić od warunku zawartego w ust. 5.
7. Okres próbny traktuje się jako czas rozpoznania praktycznego wykorzystania posiadanych kwalifikacji i umiejętności pracownika przy realizacji celów urzędu.
Rozdział 12
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi.
1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, dołącza się do jego akt osobowych.
2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą komisyjnie zniszczone lub zwracane na wniosek zainteresowanego .
4. Przewodniczący komisji informuje wójta o przebiegu prac komisji wskazując kandydata, który uzyskał największa liczbę punktów.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Administrator Serwisu | 14-08-2007 14:37 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 14-08-2007 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 14-08-2007 14:37 |