System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
Zarządzenie Nr 18/2008 w sprawie wprowadzenia regulaminu w sprawach ramowych procedur udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej, która nie przekracza wyrażoną w złotych, równowar
ZARZĄDZENIE Nr 18/2008
Wójta Gminy Stara Dąbrowa
z dnia 26 lutego 2008 r.
w sprawie wprowadzenia regulaminu w sprawach ramowych procedur udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej, która nie przekracza wyrażoną w złotych, równowartość kwoty 14 000 euro, obowiązującego w Urzędzie Gminy i jednostkach organizacyjnych gminy Stara Dąbrowa.
Na podstawie art. 47 ust.3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. nr 249, poz. 2104 z późn. zm.),) zarządza się co następuje :
§ 1. Wprowadza się „Regulamin w sprawie ramowych procedur udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej, która nie przekracza wyrażoną w złotych, równowartość kwoty 14 000 euro”, który obowiązuje w Urzędzie Gminy i jednostkach organizacyjnych gminy Stara Dąbrowa, zwanego dalej „Regulaminem”.
Szacowanie wartości zamówienia
§ 2.1. Zamówienia, których wartość szacunkowa netto nie przekracza w skali roku budżetowego – dla
zamówień planowanych lub zamówień jednorazowych nieplanowanych, równowartości kwoty 14000 euro, udzielane są na podstawie procedur określonych w niniejszym regulaminie, bez stosowania
przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Ustalenia wartości szacunkowej zamówienia na dostawy i usługi należy dokonać z zachowaniem należytej staranności, a dla robót budowlanych sporządzić kosztorys inwestorski.
3. Do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego przyjmuje się średni kurs złotego w stosunku do euro, który wynosi 3,8771 (rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych – Dz. U. Nr 241, poz. 1764).
§ 3. Ramowe procedury udzielania zamówień publicznych objęte niniejszym Regulaminem dotyczą zamówień o wartości w grupach do 1.000 euro, od 1000 - 6000 euro oraz zamówień o wartości powyżej 6000 euro do 14000 euro.
Procedury udzielenia zamówienia publicznego, którego równowartość wyrażona w złotych jest poniżej kwoty 6.000 euro.
§ 4.1. Zamówienia o wartości wyrażonej w zł, rownowartej kwocie do 1000 euro nie wymagają sporządzania dokumentów określonych w niniejszym regulaminie. Dokonanie zamówienia polega na uzyskania przez pracownika merytorycznego, podpisu Skarbnika Gminy, który stwierdza zgodność planowanego wydatku na realizację zamówienia z planem wydatków określonym w budżecie gminy oraz podpisu Wójta na druku zamówienia ogólnego, a po wystawieniu faktury przez wybranego wykonawcę, dokonaniu jej sprawdzenia i opisania.
2. Dla wartości od 1.000 euro do 6000 euro pracownik merytoryczny odpowiedzialny za realizację danego zamówienia sporządza notatkę służbową uzasadniającą postępowanie, wskazując na konieczność i zasadność dokonania wydatku i występuje do Wójta o jej akceptację.
3. Notatka, o którym mowa w § 4 ust. 2 regulaminu należy sporządzić wg załącznika Nr 1.
4. Wójt po otrzymaniu notatki, akceptuje lub nie, sposób realizacji zamówienia.
5. Akceptacja Wójta oznacza zgodę na realizację danego zamówienia.
6. W przypadku uzyskania zgody na realizację zamówienia, pracownik merytoryczny w dalszej kolejności, postępuje według procedury przedstawionej w § 4.1 niniejszego regulaminu.
7. Przy braku akceptacji Wójta na realizację danego zamówienia następuje zaniechanie jego realizacji.
8. Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację danego zamówienia o wartości od 1.000 euro do poniżej 6.000 euro, jest odpowiednie zorganizowanie i zaplanowanie postępowania zgodnie z zasadami określonymi w art.. 35 ustawy o finansach publicznych.
9. Dla zamówień można nie stosować pisemności postępowania, można udzielić zamówienia ustnie.
10.Cała dokumentacja z postępowania o zamówienie przechowywana jest u pracownika merytorycznego, który odpowiedzialny jest za jej sporządzenie oraz archiwizację.
11. Dokumentacja podlega wpisowi do Ewidencji Zamówień Publicznych prowadzonej przez Sekretarza Gminy.
12. Wzór Ewidencji Zamówień Publicznych określony jest w załączniku nr 2 do regulaminu
Procedura udzielenia zamówienia, którego równowartość wyrażona w złotych jest
od kwoty 6.000 euro do poniżej 14.000 euro.
§5.1. Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację danego zamówienia o wartości od 6 000 euro do poniżej 14.000 euro jest odpowiednie zorganizowanie i zaplanowanie postępowania zgodnie z zasadami określonymi w art. 35 ustawy o finansach publicznych.
2. Pracownik merytoryczny odpowiedzialny za realizację danego zamówienia przygotowuje wniosek, (załącznik nr 3) oraz protokół z przeprowadzonego postępowania zamówienia publicznego, którego wartość szacunkowa nie przekracza wyrażoną w złotych, równowartość 14.000 euro (załącznik nr 4), które stanowią podstawę do udzielenia zamówienia.
3. Procedurę udzielenia zamówienia rozpoczyna zaakceptowany przez Wójta wniosek i protokół z przeprowadzonego postępowania.
4. Procedura :
a) dla zamówień przeprowadza się w dowolnej formie rozeznanie cenowe, zapraszając do składania
ofert taką liczbę wykonawców świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące
przedmiotem zamówienia, która zapewnia konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty
(co najmniej 2 wykonawców);
b) zamawiający udziela zamówienia wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą cenowo ofertę;
c) w przypadku wyboru wykonawcy, pracownik merytoryczny w dalszej kolejności postępuje według procedury przedstawionej w § 4.1 niniejszego regulaminu.
d) dla zamówienia można zawrzeć umowę pisemną określającą warunki realizacji zamówienia.
5. Cała dokumentacja z postępowania o udzielenie zamówienie przechowywana jest u pracownika merytorycznego, który odpowiedzialny jest za jej sporządzenie oraz archiwizację i podlega wpisowi do Ewidencji Zamówień Publicznych prowadzonej przez Sekretarza Gminy.
§6.1. Odpowiedzialność oraz kontrola zgodności i celowości dokonywania zamówień z planem finansowym Gminy spoczywa na Wójcie.
2. Faktury wystawione przez wybranych wykonawców za realizację zamówienia, na podstawie zamówienia – zlecenia/umowy, są przekazywane do Skarbnika Gminy w celu formalno-rachunkowego stwierdzenia dokonanego wydatku.
§7. Do umów zawieranych w sprawach o zamówienia do 14 000 euro stosuje przepisy Kodeksu Cywilnego.
Postanowienia końcowe
§8.1. Nadzór nad przestrzeganiem postanowień zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy
2. W sprawach nieuregulowanych zarządzeniem mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Stanislaw Stankiewicz | 05-03-2008 15:52 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 05-03-2008 | |
Ostatnia aktualizacja: | Stanislaw Stankiewicz | 05-03-2008 16:08 |