Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy w Starej Dąbrowie
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Uchwała Nr XVIII/131/08 w sprawie zmiany budżetu Gminy Stara Dąbrowa na rok 2008

U C H W A Ł A   Nr  XVIII/131/08

RADY GMINY w STAREJ DĄBROWIE

z dnia 29 września 2008 r.

 

 

w sprawie zmiany budżetu Gminy Stara Dąbrowa na rok 2008

 

               Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z  2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz.1759,  z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457 oraz  z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218)  uchwala się co następuje:

 

§ 1. Zwiększa się dochody budżetu gminy o kwotę                                  -         146.822,00 zł           

z tego:

1) Związane z realizacją zadań własnych o kwotę                                       -         146.822,00 zł

w tym:

a) w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa, w rozdziale 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami łącznie o kwotę 31.950,00 zł, z tego w paragrafie 0750 – Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze o kwotę 6.750,00 zł, w paragrafie 0770 – Wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości o kwotę 25.200,00 zł;

b) w dziale 758 – Różne rozliczenia, w rozdziale 75801 – Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego, w paragrafie 2920 – Subwencje ogólne z budżetu państwa o kwotę 19.130,00 zł;

c) w dziale 801 – Oświata i wychowanie, w rozdziale 80113 – Dowożenie uczniów do szkół, w paragrafie 6260 – Dotacje otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych o kwotę 80.000,00 zł;

d) w dziale 852 – Pomoc społeczna, w rozdziale 85219 – Ośrodki pomocy społecznej, w paragrafie 2030 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) o kwotę 2.500,00 zł;

e) w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, w rozdziale 85415 – Pomoc materialna dla uczniów, w paragrafie 2030 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) o kwotę 8 992,00 zł;

f) w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, w rozdziale 92195 – Pozostała działalność łącznie o kwotę 4.250,00 zł, z tego w paragrafie 0830 – Wpływy z usług o kwotę 1.500,00 zł, w paragrafie w paragrafie 0960 – Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej o kwotę 2.750,00 zł;

 

§ 2. Zmniejsza się wydatki budżetu gminy o kwotę                                 -           39.401,00 zł

z tego:

1) Związane z realizacją zadań własnych o kwotę                                       -           39.401,00 zł

w tym:

a) w dziale 750 – Administracja publiczna, w rozdziale 75023 – Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu), w paragrafie 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych o kwotę 36.600,00 zł;

b) w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, w rozdziale 90003 – Oczyszczania miast i wsi, w paragrafie 6060 – Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych o kwotę 2.801,00 zł;

 

§ 3. Zwiększa się wydatki budżetu gminy o kwotę                                  -         186.223,00 zł

z tego:

1) Związane z realizacją zadań własnych o kwotę                                       -         186.223,00 zł

w tym:

a) w dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę, w rozdziale 40002 – Dostarczanie wody, w paragrafie 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych o kwotę 4.800,00 zł;

b) w dziale 600 – Transport i łączność, w rozdziale 60016 – Drogi publiczne gminne, w paragrafie 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 2.801,00 zł;

c) w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa, w rozdziale 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami, w paragrafie 4300 – Zakup usług pozostałych o kwotę 13.750,00 zł;

d) w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, w rozdziale 75412 – Ochotnicze straże pożarne, w paragrafie 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 3.000,00 zł;

e) w dziale 801 – Oświata i wychowanie łącznie o kwotę 146.130,00 zł, z tego:

- w rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe, w paragrafie 4270 – Zakup usług remontowych o kwotę 19.130,00 zł,

- w rozdziale 80113 – Dowożenie uczniów do szkół, w paragrafie 6060 – Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych o kwotę 127.000,00 zł,

f) w dziale 852 – Pomoc społeczna, w rozdziale 85219 – Ośrodki pomocy społecznej, w paragrafie 4300 – Zakup usług pozostałych o kwotę 2.500,00 zł;

g) w dziale 854 –Edukacyjna opieka wychowawcza, w rozdziale 85415 – Pomoc materialna dla uczniów, w paragrafie 3260 – Inne formy pomocy dla uczniów o kwotę 8.992,00 zł;

h) w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego,  w rozdziale 92195 – Pozostała działalność łącznie o kwotę 4.250,00 zł, z tego w paragrafie 4170 – Wynagrodzenia bezosobowe o kwotę 2.950,00 zł, w paragrafie 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 1.300,00 zł;

 

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uzasadnienie

Podstawą do wniesienia projektu uchwały Rady Gminy w Starej Dąbrowie zmieniającego uchwałę w sprawie budżetu Gminy na 2008 rok są następujące przesłanki:

1. Proponuję się zwiększyć łącznie o kwotę 146.822,00 zł planowane dochody budżetu gminy, w tym:

a) w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 31.950,00 zł, w związku ze zwiększonymi wpływami z tytułu dzierżawy pomieszczeń remizy strażackiej w Parlinie na Internetowe Centrum Edukacyjno-Oświatowe (6.750,00), zwiększonymi wpływami z tytułu zbycia prawa własności (25.200,00);

a) w dziale 758 – Różne rozliczenia o kwotę 19.130,00 zł, w związku ze zwiększeniem części oświatowej subwencji ogólnej ze środków rezerwy, z przeznaczeniem na przeprowadzenie remontów bieżących w obiektach oświatowych;

b) w dziale 801 – Oświata i wychowanie o kwotę 80.000,00 zł, tytułem otrzymanego dofinansowania ze środków PFRON zakupu pojazdu  - mikrobusu przeznaczonego do przewozu niepełnosprawnych uczniów;

c) w dziale 852 – Pomoc społeczna o kwotę 2.500,00 zł, w związku z otrzymaniem od Wojewody Zachodniopomorskiego zwiększenia dotacji celowej z przeznaczeniem na dofinansowanie bieżącej działalności ośrodka pomocy społecznej;

d) w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza o kwotę 8.992,00 zł, w związku z otrzymaniem od Wojewody Zachodniopomorskiego dotacji celowej przeznaczonej na dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasach I – III szkoły podstawowej, na tzw. „Wyprawkę szkolną”;

e) w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego o kwotę 4.250,00 zł w związku z otrzymanym darowiznami pieniężnymi na organizację Gminnych Dożynek (2.750,00) oraz tytułem świadczonych usług reklamowych w czasie Dożynek (1.500,00).

2. Proponuje się zmniejszyć łącznie o kwotę 39.401,00 zł planowane wydatki budżetu gminy, w tym:  

a) w dziale 750 – Administracja publiczna o kwotę 36.600,00 zł, w z związku z przesunięciem realizacji budowy parkingu przy Urzędzie Gminy na przyszły rok;

b) w dziale 900 – Gospodarka komunalna o kwotę 2.801,00 zł, w związku z poniesieniem niższych niż planowano wydatków na zakup kosiarki.

3. Proponuje się zwiększyć łącznie o kwotę 186.223,00 zł planowane wydatki budżetu gminy, w tym:  

a) w dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę o kwotę 4.800,00 zł, z przeznaczeniem na wykonanie prac projektowych sieci wodociągowej dla działek rekreacyjnych w Kicku;

c) w dziale 600 – Transport i Łączność o kwotę 2.801,00 zł, z przeznaczeniem na zakup zagęszczarki niezbędnej od układania chodnika;

d) w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 13.750,00 zł, w związku ze zwiększonymi wydatkami bieżącymi na utrzymanie zasobów mieszkaniowych;

e) w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa o kwotę 3.000,00 zł, z przeznaczeniem na bieżące wydatki OSP;

f) w dziale 801 – Oświata i wychowanie o kwotę 146.130,00 zł, z przeznaczeniem na przeprowadzenie remontów w szkołach podstawowych łącznie 19.130,00 zł (9.000,00 zł dla SP Chlebówko, 10.130,00 zł dla SP Parlino), na zakup mikrobusu przeznaczonego do przewozu niepełnosprawnych uczniów 127.000,00 zł;

g) w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza o kwotę 8.992,00 zł, z przeznaczeniem na zakup podręczników dla dzieci rozpoczynających obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne, naukę w klasach I – III  w szkołach podstawowych w Chlebówku i Parlinie;

g) w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego o kwotę 4.250,00 zł, z przeznaczeniem na dofinansowanie Gminnych Dożynek 2008.          

  

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Stanislaw Stankiewicz 15-10-2008 20:42
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 15-10-2008
Ostatnia aktualizacja: - 15-10-2008 20:42