Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy w Starej Dąbrowie
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

projekt-Uchwała Nr w sprawie uchwalenia budżetu gminy Stara Dąbrowa na rok 2009.

 

 

 

Uchwała Nr ...............

Rady Gminy Stara Dąbrowa

z dnia ....................

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Stara Dąbrowa na rok 2009.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591, z późn. zm.) oraz art. 86 ust. 1, art. 165, art. 166a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1. Ustala się dochody budżetu (Załącznik Nr 1) w wysokości                   -        13.583.146 zł,
z tego:

1)   dochody bieżące                                                                                              -          9.219.646 zł,

2)   dochody majątkowe                                                                                        -          4.363.500 zł.

§ 2. Ustala się wydatki budżetu (Załącznik Nr 2) w wysokości                     -        14.827.640 zł.

§ 3. Ustala się planowany deficyt budżetu w wysokości                                -          1.244.494 zł,

który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

1)   zaciąganych kredytów                                                                                     -          1.244.494 zł.

§ 4. Ustala się przychody i rozchody budżetu (Załącznik Nr 3)
w wysokości                                                                                                          -          1.244.494 zł.

§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:

1)   ogólną w wysokości                                                                                         -               30.000 zł,

2)   celową w wysokości                                                                                         -                 5.000 zł,

z przeznaczeniem na:

a.       realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego                         -                 5.000 zł.

§ 6. Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy:

1)   inwestycyjne w latach 2009-2011 (Załącznik Nr 4) w wysokości                  -          5.798.900 zł,

2)   realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi w wysokości (Załącznik Nr 5) -          4.808.100 zł.

§ 7. 1.Ustala się przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (Załącznik Nr 6) w wysokości:

1)   przychody                                                                                                        -             233.000 zł,

2)   wydatki                                                                                                             -             689.000 zł.

§ 8. Ustala się limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1)   finansowanie przejściowego deficytu budżetu, do kwoty                             -             200.000 zł,

2)   finansowanie planowanego deficytu budżetu, do kwoty                              -          1.244.494 zł,

3)   spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów, do kwoty                                                                      -             223.606 zł.

§ 9. Upoważnia się Wójta do zaciągania zobowiązań:

1)   na finansowanie wydatków na wieloletnie programy:

a.       inwestycyjne w latach 2009-2011  ujęte w załączniku Nr 4 do uchwały,

b.      realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych ujętych w załączniku Nr 5 do uchwały,

2)   z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.

§ 10. Ustala się dotacje:

1)   dla jednostek sektora finansów publicznych:

a. celowe na zdania własne (Załącznik Nr  7) w wysokości                           -               24.375 zł,            

     b.celowe na pomoc finansową innym j.s.t.(Załącznik Nr 8) w wysokości   -             125.000 zł,

2)   dla jednostek spoza sektora finansów publicznych:
a. podmiotowe (Załącznik Nr 9) w wysokości                                               -             200.000 zł,

b.celowe na zadania własne (Załącznik Nr 10) w wysokości                        -               65.000 zł.

§ 11. 1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej:

1)   zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 11.

§ 12. 1.Ustala się dochody w wysokości                                                         -               38.000 zł,

z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

2. Ustala się wydatki w wysokości                                                                   -               35.800 zł,

na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

3. Ustala się wydatki w wysokości                                                                   -                 2.200 zł,

na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 13. Upoważnia się Wójta do:

1)   zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego,

2)   dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

3)   przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym gminy,

4)   przekazania uprawnień innym jednostkom do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,

5)   udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do kwoty                   -             200.000 zł,

6)   lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 14. 1. Upoważnia się Wójta do udzielania:

1) zaliczek doraźnych pracownikom, na koszty podróży służbowych oraz na pokrycie drobnych

    wydatków,

2)   zaliczek stałych na cały rok budżetowy dla pracowników,  którzy w  związku z  czynnościami

służbowymi pokrywają bezpośrednio drobne, stale powtarzające się  wydatki – do wysokości

nieprzekraczającej przeciętnej kwoty miesięcznych wydatków. Na podstawie uznanych rachunków pokrywa się pełną kwotę należności.

2. Zaliczki, o których mowa w ust. 1 pkt 1, powinny  być rozliczone nie później niż w terminie

    14 dni po wykonaniu  zadania.  Zaliczki, o  których mowa w ust. 1 pkt 2 powinny być

    rozliczone przed końcem roku budżetowego oraz przed ustaniem stosunku pracy.

                                                                                                                               

§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.

 

 

 

Przewodniczący Rady Gminy

 

        Tomasz Ogonowski 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Stanislaw Stankiewicz 05-12-2008 09:07
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 05-12-2008
Ostatnia aktualizacja: Stanislaw Stankiewicz 05-12-2008 13:18