Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy w Starej Dąbrowie
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

ZARZĄDZENIE NR 70/2005 w sprawie regulaminu naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy w Starej Dąbrowie

ZARZĄDZENIE NR 70/05 

WÓJTA GMINY STARA DĄBROWA  

z dnia  2 listopada  2005r.

 

 

 

w sprawie regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Starej Dąbrowie

 

 

           

Na podstawie  art. 33 ust.1 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203; z 2005r. Nr 172 poz.1441, Nr 175 poz. 1457) w związku z art. 3a ust.2 i 3ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593; z 2002r. 113 poz. 984, Nr 214 poz. 1806; z 2005r. Nr 10 poz. 71, Nr 23 poz. 192  i Nr 122 poz. 1020) zarządza się  co następuje:

 

 

 

   §1. Wprowadza się  regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Starej Dąbrowie, który stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

 

 

   §2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

                                                                       Wójt

                                                         Grzegorz Czajkowski

 

 

 

 

  

                                                             Załącznik

                                                            do Zarządzenia Nr 70/2005

                                                            Wójta Gminy Stara Dąbrowa

                                                            z dnia 2 listopada 2005r.

                                                                                                                            

REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE

W URZĘDZIE GMINY STARA DĄBROWA

 

 

 

1.      Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Starej Dąbrowie  w oparciu o  zasadę otwartości i konkurencyjności.

 

2.      Pracownikiem samorządowym może być osoba, która spełnia wymagania określone w art. 3 ustawy z 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2001r. Nr. 142, poz. 1593 z późn. zm.).

 

3.      Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie na podstawie umowy o pracę z wyłączeniem stanowisk pomocniczych i obsługi.

 

4.      W procesie zatrudniania mogą  uczestniczyć:

 

1)  wójt,

2)      z-ca wójta,

3)      sekretarz,

4)      pracownik ds. kadr

5)      skarbnik do przeprowadzenia naboru do księgowości.

 

Rozdział 1

Rozpoczęcie procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze. Analiza zasobów ludzkich.

 

 

1.      Proces zatrudnienia pracowników urzędu wynika z potrzeb określonych na podstawie prognozy funkcjonowania urzędu.

 

2.      Potrzeba stworzenia nowego stanowiska pracy może powstać w szczególności w wyniku:

 

1)            planowanych zmian w strukturze organizacyjnej urzędu,

2)            zmiany przepisów nakładających na urząd nowe kompetencje i zadania,

3)            analizy zmian związanych z ruchem w ramach zasobów kadrowych ( przejścia na emeryturę i inne).

 

3.      Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje wójt,  w oparciu o informacje przekazane przez pracownika ds. kadr, o zaistniałym bądź mającym zaistnieć wakacie.

 

4.      Informacja, o której mowa w ust. 3, powinna być przekazana w terminie pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w wykonywaniu danego zakresu zadań przez Urząd.

 

5.       Pracownik ds. kadr po uzgodnieniu z sekretarzem przedkłada wójtowi do akceptacji projekt opisu stanowiska, na które ma nastąpić zatrudnienie.

 

6.      Pracownik ds. kadr przygotowuje i przedkłada wójtowi  analizę zasobów ludzkich za poprzedni rok kalendarzowy oraz za okres od stycznia roku bieżącego do terminu określonego w procedurze budżetowej dla przygotowania wniosków do budżetu.

 

7.      Zakres analizy:

 

1)      liczba pracowników z podziałem na wiek w przedziałach: do 25 lat, 25-29, 30-34,

2)      35-39, 40-44, 45-49, 50-54, 55-60, powyżej 60 lat,

3)      wykształcenie: średnie, wyższe

4)      staż pracy,

5)      przewidywane zmiany w zasobach,

6)      określenie ilości i wysokości odpraw, nagród jubileuszowych.

 

 

Rozdział 2

Etapy naboru.

 

 

1.        Powołanie komisji rekrutacyjnej.

 

2.        Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

 

3.        Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych.

 

4.        Wstępna selekcja kandydatów-analiza dokumentów aplikacyjnych.

 

5.        Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.

 

6.        Selekcja końcowa kandydatów:

 

a)        test kwalifikacyjny,

b)        rozmowa kwalifikacyjna.

 

7.        Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.

 

8.        Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.

 

9.        Ogłoszenie wyniku naboru.

 

 

Rozdział 3

Powołanie komisji rekrutacyjnej.

 

 

1.        Komisję rekrutacyjną powołuje wójt.

 

2.        W skład komisji rekrutacyjnej mogą wchodzić:

1)      wójt,

2)      z-ca wójta,

3)      sekretarz

4)      pracownik ds. kadr

5)      skarbnik w przypadku naboru do księgowości.

 

3. W uzasadnionych przypadkach Wójt może uzupełnić lub zmienić skład komisji o osoby posiadające niezbędna wiedzę do przeprowadzenia naboru na dane stanowisko.

 

4.    Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.

 

 

Rozdział 4

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

 

 

1.        Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze opracowuje i przekazuje do ogłoszenia pracownik ds. kadr w uzgodnieniu z Wójtem.

 

2.        Ogłoszenie obligatoryjnie umieszcza się, na co najmniej 14 dni, w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Stara Dąbrowa  oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Stara Dąbrowa.

 

3.        W ogłoszeniu zamieszcza się:

 

1)      nazwę i adres urzędu,

2)      określenie stanowiska urzędniczego,

3)      określenie wymagań niezbędnych i dodatkowych  związanych ze stanowiskiem            

urzędniczym,

4)      wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,

5)      wskazanie wymaganych dokumentów, określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

 

 

Rozdział 5

Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych.

 

1.            Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od osób ubiegających się o zatrudnienie  następuje po oficjalnym ogłoszeniu o organizowanym naborze na wolne stanowisko.

 

2.            Na dokumenty aplikacyjne składają się:

1)            podanie o pracę,

2)            CV z klauzulą „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji  zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz. 926) oraz ustawą z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych  (Dz.U z 2001r. Nr 142, poz. 1593 z póź. zm. ) „.,

3)            kserokopie świadectw pracy,

4)            kserokopie dokumentów  potwierdzających poziom wykształcenia,

5)            kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,

6)            oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym,

7)          oświadczenie o prowadzeniu lub nie prowadzeniu działalności gospodarczej,

8)          oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie. 

 

3.            Nie przyjmuje się dokumentów aplikacyjnych poza procedurą naboru na konkretne stanowisko.

 

Rozdział 6

Wstępna selekcja kandydatów-analiza dokumentów aplikacyjnych.

 

 

1.            Po upływie terminu do złożenie dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze, komisja rekrutacyjna porządkuje, spisuje w porządku alfabetycznym i analizuje oferty poszczególnych kandydatów.

2.            Analiza dokumentów polega na porównaniu danych zawartych w aplikacjach z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.

 

3.            Wynikiem analizy jest sporządzenie listy kandydatów, którzy spełniają warunki formalne i mogą być zatrudnieni na wolnym stanowisku urzędniczym.

 

 

Rozdział 7

Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne.

 

 

1.          Sporządzoną w porządku alfabetycznym listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne pracownik ds. kadr umieszcza w BIP.

 

2.          Lista, o której mowa w ust. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu Kodeksu cywilnego.

 

3.          Lista pozostaje w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznego wyniku naboru.

 

4.          Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.

 

Rozdział 8

Selekcja końcowa kandydatów.

 

1.      Na selekcję końcową mogą składać się:

 

1)      test kwalifikacyjny,

2)            rozmowa kwalifikacyjna.

 

2.      Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy.

 

3.      Każde pytanie lub zadanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią skalę punktową.

 

4.       Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.

 

5.       Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:

 

1)            predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,

2)            posiadaną wiedzę na temat samorządu ,

3)            obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata.

 

6.      Rozmowę kwalifikacyjna przeprowadza komisja rekrutacyjna.

 

7.       Każdy członek komisji rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.

 

 

Rozdział 9

Ogłoszenie wyników

 

 

1.      Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej komisja rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał najwyższą liczbę punktów z testu i rozmowy kwalifikacyjnej.

 

2.      Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i zaświadczenie lekarskie o zdolności do pracy na stanowisku urzędniczym.

 

 

Rozdział 10

Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na stanowisko urzędnicze.

 

 

1.      Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół, który zawiera w szczególności:

 

a)      określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsce zamieszkania nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według stopnia spełnienie przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.

 

b)      informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru.

  

Rozdział 11

Informacja o wynikach naboru.

 

 

1.      Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienie żadnego kandydata.

 

2.       Informacja, o której mowa w pkt. 1, zawiera:

 

a)            nazwę i adres urzędu,

b)            określenie stanowiska urzędniczego,

c)            imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,

d)            uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata.

 

 

3.      Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres co najmniej 3 miesięcy.

 

4.      Jeżeli stosunek pracy osoby zatrudnionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy pkt.1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.

 

5.       Pracownik po raz pierwszy podejmujący pracę w urzędzie może być zatrudniony tylko na   okres próbny wynoszący maksymalnie 3 miesiące.

 

6.      W szczególnych, umotywowanych sytuacjach wójt  może odstąpić od warunku zawartego w ust. 5.

 

7.       Okres próbny traktuje się jako czas rozpoznania praktycznego wykorzystania posiadanych kwalifikacji i umiejętności pracownika przy realizacji celów urzędu.

 

 

Rozdział 12

Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi.

 

 

 

1.      Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, dołącza się do jego akt osobowych.

 

2.      Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.

 

3.      Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą  komisyjnie zniszczone  lub zwracane na wniosek  zainteresowanego .

 

4.      Przewodniczący komisji informuje wójta o przebiegu prac komisji wskazując kandydata, który uzyskał największa liczbę punktów.

 

5.      Wójt podejmuje decyzje o akceptacji lub braku akceptacji wskazanego przez komisje kandydata.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Administrator Serwisu 14-08-2007 14:37
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 14-08-2007
Ostatnia aktualizacja: - 14-08-2007 14:37