System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
projekt-Uchwała Nr w sprawie uchwalenia budżetu gminy Stara Dąbrowa na rok 2009.
Uchwała Nr ...............
Rady Gminy Stara Dąbrowa
z dnia ....................
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Stara Dąbrowa na rok 2009.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591, z późn. zm.) oraz art. 86 ust. 1, art. 165, art. 166a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się dochody budżetu (Załącznik Nr 1) w wysokości - 13.583.146 zł,
z tego:
1) dochody bieżące - 9.219.646 zł,
2) dochody majątkowe - 4.363.500 zł.
§ 2. Ustala się wydatki budżetu (Załącznik Nr 2) w wysokości - 14.827.640 zł.
§ 3. Ustala się planowany deficyt budżetu w wysokości - 1.244.494 zł,
który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów - 1.244.494 zł.
§ 4. Ustala się przychody i rozchody budżetu (Załącznik Nr 3)
w wysokości - 1.244.494 zł.
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 30.000 zł,
2) celową w wysokości - 5.000 zł,
z przeznaczeniem na:
a. realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego - 5.000 zł.
§ 6. Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy:
1) inwestycyjne w latach 2009-2011 (Załącznik Nr 4) w wysokości - 5.798.900 zł,
2) realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi w wysokości (Załącznik Nr 5) - 4.808.100 zł.
§ 7. 1.Ustala się przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (Załącznik Nr 6) w wysokości:
1) przychody - 233.000 zł,
2) wydatki - 689.000 zł.
§ 8. Ustala się limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu, do kwoty - 200.000 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu, do kwoty - 1.244.494 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów, do kwoty - 223.606 zł.
§ 9. Upoważnia się Wójta do zaciągania zobowiązań:
1) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy:
a. inwestycyjne w latach 2009-2011 ujęte w załączniku Nr 4 do uchwały,
b. realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych ujętych w załączniku Nr 5 do uchwały,
2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 10. Ustala się dotacje:
1) dla jednostek sektora finansów publicznych:
a. celowe na zdania własne (Załącznik Nr 7) w wysokości - 24.375 zł,
b.celowe na pomoc finansową innym j.s.t.(Załącznik Nr 8) w wysokości - 125.000 zł,
2) dla jednostek spoza sektora finansów publicznych:
a. podmiotowe (Załącznik Nr 9) w wysokości - 200.000 zł,
b.celowe na zadania własne (Załącznik Nr 10) w wysokości - 65.000 zł.
§ 11. 1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej:
1) zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 12. 1.Ustala się dochody w wysokości - 38.000 zł,
z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w wysokości - 35.800 zł,
na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
3. Ustala się wydatki w wysokości - 2.200 zł,
na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 13. Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
2) dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
4) przekazania uprawnień innym jednostkom do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,
5) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do kwoty - 200.000 zł,
6) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 14. 1. Upoważnia się Wójta do udzielania:
1) zaliczek doraźnych pracownikom, na koszty podróży służbowych oraz na pokrycie drobnych
wydatków,
2) zaliczek stałych na cały rok budżetowy dla pracowników, którzy w związku z czynnościami
służbowymi pokrywają bezpośrednio drobne, stale powtarzające się wydatki – do wysokości
nieprzekraczającej przeciętnej kwoty miesięcznych wydatków. Na podstawie uznanych rachunków pokrywa się pełną kwotę należności.
2. Zaliczki, o których mowa w ust. 1 pkt 1, powinny być rozliczone nie później niż w terminie
14 dni po wykonaniu zadania. Zaliczki, o których mowa w ust. 1 pkt 2 powinny być
rozliczone przed końcem roku budżetowego oraz przed ustaniem stosunku pracy.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
Tomasz Ogonowski
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Stanislaw Stankiewicz | 05-12-2008 09:07 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 05-12-2008 | |
Ostatnia aktualizacja: | Stanislaw Stankiewicz | 05-12-2008 09:08 |