System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
UCHWAŁA NR XXX/238/06 w sprawie regulaminu czystości i porządku na terenie gminy Stara Dąbrowa
UCHWAŁA Nr XXXVI/ 238 / 06
Rady Gminy w Starej Dąbrowie
z dnia 29 czerwca 2006r.
w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Stara Dąbrowa.
Na podstawie art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 r. Nr.236, poz.2008), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego uchwala się co następuje:
§ 1. Uchwala się szczegółowe zasady utrzymywania czystości i porządku na terenie gminy, oraz zasady gromadzenia, usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych w formie poniższego „Regulaminu utrzymywania czystości i porządku na terenie gminy Stara Dąbrowa” zwanego dalej „Regulaminem”.
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne.
§ 2. Regulamin obowiązuje właścicieli nieruchomości, mieszkańców oraz osoby przebywające czasowo na terenie gminy Stara Dąbrowa.
§ 3. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) właścicielu nieruchomości – rozumie się przez to także właścicieli, użytkowników
wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomość w zarządzaniu lub
użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością;
2) odpadach komunalnych – rozumie się przez to odpady powstające w gospodarstwach
domowych, a także odpady nie zawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych
wytwórców, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów
powstających w gospodarstwach domowych;
3) odpadach komunalnych wielkogabarytowych – należy przez to rozumieć odpady komunalne w
rozumieniu przepisów ustawy o odpadach, które ze względu na swoje rozmiary nie mogą być
zbierane w pojemnikach stanowiących wyposażenie nieruchomości;
4) odpadach zielonych – należy przez to rozumieć odpady organiczne powstające w wyniku
pielęgnacji i uprawiania publicznych i prywatnych terenów zieleni oraz odpady pochodzenia z
targowisk, cmentarzy, itp.;
5) odpadach ulegających biodegradacji – rozumie się przez to odpady, które ulegają rozkładowi
tlenowemu lub beztlenowemu przy udziale mikroorganizmów;
6) nieczystości ciekłych – rozumienie się prze to ścieki gromadzone przejściowo w zbiornikach
bezodpływowych;
7) odpadach budowlanych – rozumie się przez to frakcje odpadów komunalnych pochodzących z
remontów i rozbiórek lokali i budów;
8) odpadach niebezpiecznych – rozumie się przez to frakcje odpadów niebezpiecznych w
rozumieniu ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach;
9) zbiornikach bezodpływowych – rozumie się przez instalacje i szczelne urządzenia
przeznaczone do przejściowego gromadzenia nieczystości ciekłych w miejscach ich
powstawania;
10) zwierzętach gospodarskich – rozumie się przez to zwierzęta utrzymywane w celach
hodowlanych i produkcyjnych;
11) zwierzętach domowych – rozumie się przez to zwierzęta tradycyjne przebywające wraz z
człowiekiem w jego domu lub innym odpowiednim pomieszczeniu , utrzymywane przez
człowieka w charakterze towarzysza;
12) zwierzętach bezdomnych – rozumie się przez to zwierzęta domowe lub gospodarskie, które
uciekły, zabłąkały się lub zostały porzucone przez człowieka, a nie ma możliwości ustalenia
ich właściciela;
13) chowie zwierząt gospodarskich – rozumie się przez to sposób ich utrzymania i użytkowania
bez względu na formę posiadania zwierząt gospodarskich;
14) podmiocie uprawnionym – należy przez to rozumieć zakład będący gminną jednostką lub
podmioty posiadające zezwolenie wydane przez Wójta gminy Stara Dąbrowa na
wykonywanie usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub
opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych.
ROZDZIAŁ II
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości.
§ 4. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie na ich terenie czystości i porządku oraz należytego stanu sanitarnego i porządkowego, poprzez:
1) wyposażenie nieruchomości w dostateczną ilość pojemników służących do gromadzenia
odpadów;
2) segregacje i oddzielenie powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych na
odpady niebezpieczne, wielkogabarytowe, z budów i remontów oraz odpady nadające się do
odzysku;
3) przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej, a w przypadkach określonych
w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku na terenie
gminy (Dz. U. z 2005r., Nr 236, poz. 2008 ) wyposażenie nieruchomości w zbiornik
bezodpływowy nieczystości ciekłych lub przydomową oczyszczalnie ścieków bytowych;
4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości
udostępnionych do użytku publicznego oraz z chodników przylegających bezpośrednio do
nieruchomości, usuwanie błota, śniegu i lodu powinno odbywać się niezwłocznie. Wymaganą
szorstkość chodników należy osiągnąć przez zastosowanie piasku lub mieszanki piaskowo-
solnej Zakazuje się zgarniania śniegu, lodu lub innych zanieczyszczeń z chodnika na drogę.
Usuwanie innych zanieczyszczeń – w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;
5) usuwanie nawisów (sopli) z okapów, rynien i innych części nieruchomości;
6) usuwanie ze ścian budynków, ogrodzeń i innych obiektów, ogłoszeń, plakatów, napisów,
rysunków itp., umieszczonych tam bez zachowania trybu przewidzianego przepisami prawa;
7) niezwłoczne usuwanie z terenu nieruchomości materiału rozbiórkowego i resztek materiałów
budowlanych, powstałych w wyniku remontu i modernizacji lokali i budynków;
8) utrzymywanie w stanie wolnym od zachwaszczenia nieruchomości niezabudowanych, a w
przypadku terenów zielonych i ogrodów wokół nieruchomości zabudowanych, pielęgnowanie i
utrzymywanie estetycznego wyglądu poprzez: usuwanie chwastów i roślin uciążliwych dla
otoczenia, koszenie trawników i przycinanie nadmiernie rozrastających się drzew i krzewów,
usuwanie przez zimą zeschłych części roślin itp.
9) należyte dbanie o stan techniczny i estetykę budynków i budowli znajdujących się na terenie
nieruchomości m.in. poprzez ich odnawianie (malowanie), naprawę usterek, uzupełnienie
ubytków elementów elewacji .
§ 5. Posegregowane odpady komunalne z terenu nieruchomości należy w przypadku:
1) wyselekcjonowanych frakcji odpadów komunalnych nadających się do odzysku i dalszego
wykorzystania (odpady plastikowe, szkło) przekazać przedsiębiorstwu odbierającemu odpady,
2) odpadów zielonych(usunięte chwasty, wygrabione liście, skoszona trawa, wycięte gałęzie
drzew i krzewów) kompostować na przydomowych pryzmach kompostowych, przez
właściciela ,
3) odpadów niebezpiecznych powstających w gospodarstwie domowym, a w szczególności
opakowania po przeterminowanych środkach chemicznych , lakierach, farbach, świetlówkach,
itp. należy dostarczyć do Gminnego Punktu Materiałów Niebezpiecznych lub po uprzednim
zgłoszeniu do Gminy, przekazać przedsiębiorstwu wskazanemu przez Urząd Gminy,
4) odpadów wielkogabarytowych , elektrycznych, elektronicznych, gromadzić odrębnie od
pozostałych i przekazywać przedsiębiorstwu, z którym właściciel nieruchomości ma zawarta
umowę na wywóz nieczystości,
5) odpadów z budów i remontów, gromadzić odrębnie od pozostałych wyłącznie w kontenerach
przeznaczonych do tego celu ,
6) przeterminowanych leków, składać je w specjalnym pojemniku ustawionym w aptece lub
przekazywać do punktów do tego celu wyznaczonych przez Gminę.
§ 6. Na terenie gminy, mając na uwadze zasady utrzymania czystości i porządku, zabrania się:
1) spalania odpadów niebezpiecznych na powierzchni ziemi oraz w instalacjach grzewczych
budynków. Dopuszcza się spalanie suchych liści i gałęzi.
2) niszczenia lub uszkadzania obiektów małej architektury, trawników oraz zieleńców, urządzeń
wyposażenia placów zabaw, urządzeń do zbierania odpadów, obiektów przeznaczonych do
umieszczania reklam i ogłoszeń, urządzeń stanowiących elementy infrastruktury komunalnej;
3) umieszczania afiszy, reklam, nekrologów, ogłoszeń itp. w miejscach do tego nie
wyznaczonych;
4) wyprowadzania psów na tereny przeznaczone dla zabaw dzieci i uprawiania sportu;
5) zakopywania odpadów;
6) indywidualnego wywożenia i wysypywania odpadów stałych, poza obszar składowiska
odpadów stałych w Łęczycy, po uzyskaniu z Urzędu Gminy stosownego zezwolenia;
7) wylewania nieczystości ciekłych poza wyznaczonymi do tego celu stacjami zlewnymi;
8) indywidualnego opróżniania zbiorników bezodpływowych przez właścicieli nieruchomości;
9) wykorzystywania nieczynnych studni kopanych do gromadzenia odpadów, nieczystości
ciekłych i wód opadowych spływających z powierzchni dachów, podjazdów, itp.
10) umieszczania wymieszanych odpadów komunalnych w pojemnikach do selektywnej zbiórki
surowców wtórnych (odpady plastikowe, szkło) oraz odpadów innych niż rodzaj frakcji
opisanej na pojemniku;
ROZDZIAŁ III
Mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi.
§ 7. Mycie i naprawa pojazdów samochodowych na terenach publicznych, poza myjniami i warsztatami naprawczymi, jest dozwolone wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych.
§ 8. W zabudowie jednorodzinnej właściciele nieruchomości mogą myć pojazdy na swoim terenie. W zabudowie wielorodzinnej pojazdy powinny być myte w miejscu do tego przystosowanym.
§ 9. Naprawa pojazdów samochodowych związana z ich bieżącą eksploatacją jest dozwolona na terenie nieruchomości, pod warunkiem, że nie spowoduje to zanieczyszczenia wód lub gleby oraz uciążliwości dla sąsiadów. Powstałe odpady powinny być gromadzone i usuwane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 10. Zakazuje się mycia poza myjniami samochodowymi silników, podwozi i innych podzespołów samochodowych w wyniku ,których następuje usuwanie substancji olejowych i innych substancji ropopochodnych.
ROZDZIAŁ IV
Rodzaje i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych i gromadzenia nieczystości ciekłych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych. Warunki rozmieszczenia tych urządzeń ich utrzymanie
w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
§ 11. Odpady komunalne, które nie są zbierane w sposób selektywny z terenu nieruchomości, należy gromadzić w workach i znormalizowanych zamykanych pojemnikach lub kontenerach o pojemności od 110 do 10 000 litrów.
§ 12. Odpady komunalne, zbierane w sposób selektywny (szkło i opakowania plastikowe), należy gromadzić w rozstawionych kompletach do selektywnej zbiórki odpadów na szkło oraz typu PET we wszystkich sołectwach gminy.
§ 13. Właściciele punktów usługowo-handlowych, sklepów spożywczych i placówek gastronomicznych zobowiązani są do gromadzenia odpadów wyłącznie w pojemnikach.
§ 14. 1. Ustala się minimalną pojemność urządzeń (pojemników, worków) przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych 110 litrów dla 2 osób przy 1 miesięcznej częstotliwości usuwania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości.
2. Jeżeli objętość pojemników nie wystarcza na przyjęcie rosnącej ilości odpadów komunalnych należy zamówić ustawienie dodatkowych pojemników, bądź zwiększyć częstotliwość wywozu. Zgłoszenia dokonuje właściciel nieruchomości do podmiotu uprawnionego łącznie ze zobowiązaniem ponoszenia dodatkowych kosztów.
3. W uzasadnionych przypadkach, po uzgodnieniu z podmiotem uprawnionym, do zbierania wyjątkowo zwiększonej ilości odpadów komunalnych, mogą być dodatkowo użyte odpowiednio oznakowane worki udostępnione przez podmiot uprawniony, z którym właściciel nieruchomości zawarł umowę na odbiór odpadów komunalnych.
§ 15.1. Właściciel nieruchomości ma obowiązek, w celu zapewnienia utrzymanie czystości i porządku , dostosować pojemność zbiornika bezodpływowego do ilości osób stale lub czasowo przebywających na jego terenie, w taki sposób by jego eksploatacja i opróżnianie było prowadzone w sposób gwarantujący, że nie nastąpi przepełnienie zbiornika i wypływ nieczystości ciekłych poza zbiornik.
2.Szczelny zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub oczyszczalnia przydomowa muszą być zlokalizowane w sposób umożliwiający dojazd do nich pojazdu asenizacyjnego podmiotu uprawnionego w celu ich opróżnienia.
3. Zabrania się odprowadzania płynnych odchodów zwierzęcych oraz odsiąków z obornika do zbiorników bezodpływowych, w których gromadzone są ścieki bytowe.
§ 16. Organizatorzy imprezy masowej są zobowiązani do wyposażenia miejsca, na którym ona się odbywa, w jeden pojemnik o pojemności 110 l na 20 osób uczestniczących w imprezie oraz w szalety przenośne w liczbie jeden szalet na 100 osób uczestniczących w imprezie, jeżeli czas jej trwania nie przekracza 4 godzin, jeśli jest on dłuższy – liczby te należy zwiększyć o 50 proc. w stosunku do podanych wyżej, na każde następne 4 godziny trwania imprezy. Organizatorzy imprezy są zobowiązani zawrzeć umowy z podmiotami uprawnionymi na dostarczenie pojemników i szaletów oraz ich opróżnienie i uprzątnięcie.
§ 17. Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymania pojemników na odpady komunalne we właściwym stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, a w szczególności utrzymania ich w czystości.
§ 18. Pojemniki i worki na odpady komunalne należy ustawić w miejscach łatwo dostępnych dla ich użytkowników i pracowników jednostki wywozowej w sposób nie powodujący uciążliwości dla mieszkańców i osób trzecich.
§ 19. Pojemniki i worki powinny być ustawione, na terenie nieruchomości, w miejscu specjalnie do tego wydzielonym, na powierzchni w miarę możliwości utwardzonej zabezpieczonej przed zbieraniem się wody i błota.
§ 20. Dopuszcza się wystawienie pojemników na odpady przed ogrodzeniem posesji w dniu odbioru śmieci przez przedsiębiorstwo świadczące usługi wywozu.
§ 21. Zabrania się spalania w pojemnikach i koszach na odpady komunalne jakichkolwiek odpadów.
ROZDZIAŁ V
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego.
§ 22.1. Właściciele nieruchomości są zobowiązani do zawarcia umowy z podmiotem uprawnionym na odbiór odpadów komunalnych.
2. Właściciele nieruchomości są zobowiązani, w celu umożliwienia przygotowania treści umowy, do podania upoważnionemu przedstawicielowi podmiotu uprawnionego zgodnej ze stanem ewidencji ludności liczby osób zamieszkujących na terenie nieruchomości, lub gdy stan faktyczny różni się od niej, oświadczenie na piśmie o odstępstwach i ich przyczynach.
3. Właściciele nieruchomości prowadzący działalność gospodarczą są zobowiązani, w celu przygotowania umowy, do podania upoważnionemu przedstawicielowi podmiotu uprawnionego informacji umożliwiającej obliczenie zapotrzebowania na pojemniki.
4. Właściciele nieruchomości, które nie są podłączone do sieci kanalizacyjnej, są zobowiązani do niezwłocznego podpisania z podmiotem uprawnionym umowy na opróżnianie zbiornika bezodpływowego lub opróżnianie osadnika oczyszczalni przydomowej.
5.Właściciel nieruchomości jest zobowiązany do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług podmiotu uprawnionego w zakresie odbioru odpadów komunalnych lub opróżniania zbiorników bezodpływowych. Dowody uiszczania opłat za odbiór odpadów i opróżnianie zbiorników bezodpływowych, właściciel nieruchomości jest zobowiązany przechowywać przez okres 2 lat.
§ 23. Częstotliwość usuwania nieselekcjonowanych odpadów komunalnych z terenu nieruchomości ustala się w indywidualnej umowie zawartej pomiędzy właścicielem nieruchomości a uprawnionym podmiotem do odbioru odpadów komunalnym ( 1-2 razy w miesiącu) lub w przypadkach szczególnych na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości.
§ 24.1. Właściciele nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe są zobowiązani opróżniać je z częstotliwością ustaloną ze stacja zlewną, a w przypadku wcześniejszego zapełnienia zbiornika, zgłoszenie tego faktu przedsiębiorcy uprawnionemu, z którym posiada umowę na opróżnianie zbiorników.
2.W przypadku stwierdzenia nieszczelności zbiornika bezodpływowego, właściciel nieruchomości jest zobowiązany do niezwłocznego usunięcia nieszczelności oraz powiadomienia o tym Gminy.
§ 25. Częstotliwość usuwania odpadów komunalnych z terenów przeznaczonych do użytku publicznego ustala się:
1) z pojemników segregacyjnej zbiorki surowców wtórnych, z poszczególnych sołectw, w regularnych odstępach czasu uniemożliwiających ich przepełnienie- średnio 1 raz w miesiącu,
2) dla właścicieli punktów handlowych i usługowych zlokalizowanych poza budynkami
- codziennie,
3) dla organizatorów imprez masowych- usuwanie odpadów i opróżnianie przenośnych toalet
oraz ich usunięcie- niezwłocznie po zakończeniu imprezy,
4) z pojemników na cmentarzach komunalnych- sukcesywnie, w czasie uniemożliwiającym
rozkład nagromadzonych odpadów i ich przepełnienie.
§ 26. Właściciel, gdy ma to miejsce na terenie jego nieruchomości i Gmina, w przypadku terenów użytku publicznego ma zapewnić niezwłoczne zebranie, transport i unieszkodliwienie odpadów powstałych w wyniku wypadku lub zdarzeń losowych, o ile odrębne przepisy nie regulują tego inaczej.
ROZDZIAŁ VI
Maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów.
§ 27. Ustala się maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów:
1) do 31 grudnia 2010 r. w ilości: 69,23 Mg,
2) do 31 grudnia 2013 r. w ilości: 46,15 Mg,
3) do 31 grudnia 2020 r. w ilości: 32,31 Mg .
ROZDZIAŁ VII
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku.
§ 28.1. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania bezpieczeństwa i środków ostrożności, zapewniających ochronę zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt, a także dołożenia starań, aby zwierzęta te nie były uciążliwe dla otoczenia.
2. Utrzymujący zwierzęta domowe zobowiązani są do sprawowania nad nimi właściwej opieki, a w szczególności nie pozostawiania ich bez dozoru.
§ 29.1. Do obowiązków właścicieli utrzymujących zwierzęta domowe należy
w odniesieniu do psów:
1) zarejestrowanie w Urzędzie Gminy w terminie 14 dni od wejścia w posiadanie psa;
wpis w rejestrze obejmuje następujące dane: imię i nazwisko właściciela, adres
właściciela, imię psa,
2) wyposażenie psa w obrożę, a w przypadku ras uznawanych za agresywne – w kaganiec,
3) prowadzenie psa na terenu użytku publicznego na uwięzi, a psów rasy uznawanej za
agresywną lub w inny sposób zagrażającego otoczeniu – w nałożonym kagańcu,
4) utrzymywania ich w pomieszczeniu zamkniętym lub na terenie ogrodzonym w sposób
uniemożliwiającym samodzielne wydostanie się z niego. Zwolnienie przez właściciela
nieruchomości psów ze smyczy na terenie nieruchomości może mieć miejsce w sytuacji, gdy
nieruchomość jest ogrodzona w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa i
wykluczający dostęp osób trzecich, odpowiednio oznakowanej tabliczką ze stosowanym
ostrzeżeniem;
5) opłacanie podatku od posiadania psów, którego wysokość ustala Rada Gminy,
6) systematyczne szczepienie przeciwko wściekliźnie zgodnie z art. 56 ust. 2 ustawy z
dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych
zwierząt (Dz.U. Nr 69, poz. 625), która nakłada obowiązek szczepienia psów w wieku
powyżej trzech miesięcy i okazywanie na żądanie władz sanitarnych, weterynaryjnych,
policyjnych, zaświadczenia o przeprowadzonym szczepieniu,
7) uzyskanie zezwolenia Wójta na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną zgodnie
z treścią rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z 28kwietnia 2003 roku
w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne (Dz.U. Nr 77, poz. 687),
8) niezwłoczne usuwanie przez właściciela zanieczyszczeń spowodowanych przez psa w
pomieszczeniach i na terenach użyteczności publicznej.
2. W odniesieniu do wszystkich zwierząt domowych:
1) stały i skuteczny dozór,
2) hodowcy zwierząt domowych zobowiązani są spełniać wymogi ustanowione dla hodujących
zwierzęta gospodarskie na obszarach wyłączonych spod zabudowy,
3) postanowienia pktu. 2 dotyczą także zwierząt nieudomowionych, utrzymywanych w
charakterze zwierząt domowych.
§ 30. W odniesieniu do zwierząt bezdomnych ustala się, że:
1) zwierzęta pozostawione bez dozoru w miejscach publicznych będą traktowane jako bezdomne
i wyłapywane przez wyspecjalizowaną firmę lub przez osoby upoważnione,
2) w pojedynczych uzasadnionych koniecznością przypadkach wyłapywanie odbywać się będzie
w sposób bezzwłoczny, na wniosek osoby uprawnionej tj. Wójta lub osoby przez niego
upoważnionej oraz policji,
3) zwierzęta te będą umieszczane w schronisku dla zwierząt w Stargardzie Szczecińskim. W tym
celu Wójt zawrze stosowną umowę z właścicielem schroniska,
4) koszty umieszczenia zwierząt w schronisku, co do których nie ustalono właściciela,
pokrywany będzie z budżetu Gminy,
5) w przypadku ustalenia właściciela zwierzęcia , które umieszczono w schronisku, właściciel
zwierzęcia ponosi koszty pobytu zwierzęcia w schronisku, w tym koszty opieki weterynaryjnej
w wysokości wynikającej z obowiązującego cennika ,
6) zwierzęta umieszczone w schronisku będą zwracane właścicielom po uiszczeniu opłat, o
których mowa w pkcie 5.
§ 31. W przypadku padłych zwierząt domowych dopuszcza się możliwość ich zakopania w miejscach do tego wyznaczonych w poszczególnych miejscowościach gminy. Przed zakopaniem, dół oraz padłe zwierzę należy zdezynfekować środkiem dezynfekcyjnym ( np. wapno).
ROZDZIAŁ VIII
Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej.
§ 32.1. Na terenach wyłączonych z produkcji rolnej, dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod następującymi warunkami:
1) przestrzeganie obowiązujących przepisów sanitarnych;
2) posiadania budynków gospodarskich przeznaczonych do chowu zwierząt spełniających
wymogi ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2003 r. Nr 207, poz. 216 ze
zm.);
3) wytwarzane podczas prowadzenia chowu odpady i nieczystości będą gromadzone i usuwane
zgodnie z obowiązującymi przepisami i nie będą powodować zanieczyszczenia terenu
nieruchomości, jak również wód powierzchniowych i podziemnych;
4) padłe podczas chowu zwierzęta gospodarcze, prowadzący chów, ma obowiązek bezwzględnie
przekazać je do wyspecjalizowanych zakładów utylizacyjnych na swój koszt;
5) prowadzenie chowu nie będzie powodowało uciążliwości, w szczególności zapachowych,
hałasu dla współużytkowników oraz użytkowników nieruchomości sąsiednich.
2. Właściciel zwierząt gospodarskich przeganianych na pastwiska oddalone od nieruchomości winien przeganiać je drogami najmniej uciążliwymi, a w przypadku przeganiania tych zwierząt drogami głównymi właściciel zobowiązany jest do usunięcia nieczystości powstałych w wyniku przejść zwierząt.
ROZDZIAŁ IX
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania.
§ 33. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do przeprowadzania, w miarę potrzeby deratyzacji na terenie nieruchomości.
§ 34. Termin przeprowadzenia obowiązkowej deratyzacji podaje Wójt w uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie umieszczone na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy i poszczególnych sołectwach.
§ 35 . W przypadku wystąpienia populacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne, Wójt w uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, określi obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz określi, poprzez zarządzenie, termin jej przeprowadzenia.
§ 36. Koszty przeprowadzenia deratyzacji obciążają właścicieli nieruchomości.
ROZDZIAŁ X
Postanowienia końcowe.
§ 37. Kto nie wykonuje obowiązków określonych w Regulaminie podlega karze grzywny. Postępowanie o ukaranie toczy się według przepisów ustawy a dnia 24 sierpnia 2001 r. Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia. (Dz.U. Nr 106 poz. 1148 ze zm.).
§ 38. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 39. Traci moc uchwała Nr XXVII/170/97 Rady Gminy w Starej Dąbrowie z dnia 28 listopada 1997 r. w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Stara Dąbrowa.
§ 40. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Przewodniczący Rady
Zbigniew Łuczyński
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Administrator Serwisu | 14-08-2007 13:56 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 14-08-2007 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 14-08-2007 13:56 |